Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Re: Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:23

Sneu dat je hem weg doet, blijkbaar is je fokdoel niet gehaald. Tenminste, er staat mij iets van bij dat je op deze manier wilde gaan beginnen om de beweging erin te gaan fokken op mini-maat.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:41

Jammer dat je hem verkoopt maar snap je redenen al te goed als ik je berichten lees in het algemeen.

Heb je dit niet eerder kunnen bedenken? Je wou zo'n graag een fokdoel bereiken, met alle enthousiasme die erbij hoorde en nu bedenk je pas dat je toch wedstrijd gericht wilt rijden en dat dat beter zou zijn voor je lichaam(als ik het goed begrijp), maar hoop dat al je paardjes snel verkocht geraken naar een goede thuis en je veel plezier beleefd met je nieuwe aanwinst.

ikzelf vind de prijs ook te hoog,omdat hij niets bereikt heeft buiten de naam bekendsheid hier op bokt als KWPN x Mini en twijfel net zoals andere ook aan de verwachte schoft dat hij zou moeten krijgen.
Hoop in ieder geval dat hij een goede thuis gaat hebben,geruint zal worden en als kinder-of menpony gebruikt kan worden !

Wel jammer dat het topic zo'n langere tijd stil ligt en plots iemand reageert om ophef te maken,alsof de TS iemand een verantwoording hoeft af te leggen..als zij hem te koop zet(met al haar andere pony's) dan is dit haar goed recht.
Alsof dit geplaatst werd gewoon om ophef te veroorzaken en reacties uit te lokken van andere bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:45

Ik zou zelf zoiets nooit kopen, hoe schattig ook. Hij zal bijvoorbeeld maar de botstructuur meer meegekregen hebben van ma, maar de bouw van de spieren meer van pa. Dan is dat uit balans en blijft de bespiering achter op de botgroei. Dat kan problemen op gaan leveren. Hoeft niet, maar kan wel.
En zo zijn er tig andere dingen die uit balans kunnen zijn omdat de ouderdieren teveel van elkaar verschillen. En dat merk je waarschijnlijk pas als het dier volgroeid is / je ermee gaat werken.

Waarom zou je het risico lopen? Voor minder geld heb je tegenwoordig een leuke, goed gefokte D-ponyhengst van die leeftijd. Heb je nog meer zekerheid over de uiteindelijke stokmaat ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 07:47

Dat hij verkocht zou worden zag bijna iedereen wel aankomen denk ik, en gezien TS vrij veel verhandeld (niets mis mee hoor) vind ik dat niet zo vreemd. Negatieve aandacht is ook aandacht en op die manier kun je ook verkopen.
Waar ik dan wel over val is de advertentie en de prijs. Dit dier, een kruizing met (wees reeël) niet de beste bouw en ook nog eens voor de fok aanbieden? Seriously? En dan ook nog voor deze prijs? Dan ben je imo maar op één ding uit.

Nee, ik zou het risico niet lopen. Voor dit geld heb je een leuke, goed gebouwde pony met papier en veel meer zekerheid. Daarnaast vind ik dat je dit soort handel niet moet aanmoedigen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 07:57

Ik ben wel benieuwd naar een bewegings filmpje is dat al eens geplaatst? Er wordt toch steeds geclaimd dat die best kan bewegen. Ik fok d pony's en er zijn er meer die matig of functioneel bewegen als die best bewegen (dus correct met het beetje meer wat nodig is voor die eerste premie met dat mooie rapportje en die kopplaats).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 07:59

lailapri schreef:
Ik ben wel benieuwd naar een bewegings filmpje is dat al eens geplaatst? Er wordt toch steeds geclaimd dat die best kan bewegen. Ik fok d pony's en er zijn er meer die matig of functioneel bewegen als die best bewegen (dus correct met het beetje meer wat nodig is voor die eerste premie met dat mooie rapportje en die kopplaats).

Dat kan je als veulen inderdaad al heel goed zien. Als hij als veulen al kan bewegen dan doet is dat als volwassen paard ook.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:02

TS heeft vanaf het begin al een aantal keer gezegd een bewegingsfilmpje te posten, maar die is er volgens mij nog steeds niet gekomen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:08

Stel dat hij nu uitzonderlijk goed beweegt en er is een stamboek die hem neemt als hengst dan zou hij met een passende merrie (bestaan die?) zijn kleur misschien kunnen vererven, maar een echt dier voor de fok wil ik het nu niet noemen. Zou ook wel mooi vers bloed zijn Maarja als je daarvoor teveel moet inleveren op bouw en je dus een dier fokt wat je eigenlijk niet verbeterd op de moeder is het natuurlijk zonde. Er is geen te kort.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:16

Jeetje zeg wat een gezeur zeg.. Hebben jullie dan niks beters te doen dan allemaal commentaar te geven ?
Laat TS doen wat ze wil ze weet echt wel wat ze doet.

Haarbal er staat nergens dat TS Rum weg doet omdat ze haar fokdoel niet heeft gehaald. Wel om prive redenen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:24

TS heeft eerder gepost dat ze een rijpaard gekocht heeft. Daarom staat ook een groot deel van haar andere kleine spul te koop.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:30

Het is toch wel grappig dat jullie TS zo belangrijk vinden dat jullie haar helemaal volgen zodat je zelfs die berichtjes weet...

Leven en laten leven asjeblieft zeg...
Jullie weten half niet wat er allemaal speelt in haar leven..
Wie zijn jullie om een oordeel over haar te vellen..

(zoals je ziet, ik kan er niet zo goed tegen dat mensen allemaal zo negatief gaan zitten reageren terwijl ze zelf misschien geen haar beter zijn...)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:50

Als je ergens openbaar post op een forum dan kun je dergelijke reacties verwachten.
Als men geen commentaar en discussie wil moeten ze niks op bokt posten.
Is ook mijn reden niets over mijn paarden te posten :)
Ik denk dat door het verleden en de commotie die over rum zijn ontstaan dit dus juist het weer op het gerakeld.
Ze had hem ook niet op bokt te koop hoeven zetten bijvoorbeeld.
Wat ik ervan vind .. Tsja.
Het is een netjes gezegd beste prijs voor zo'n kruising.
Ben bang dat hij daardoor nog wel even zal blijven ;)
Ben benieuwd hoe hij uitgroeit maar om zoiets als veulentje al te kopen vind ik te groot risico en zeker voor die prijs.
Het is een leuk ding en heb er oprecht medelijden mee :)
Succes met de verkoop.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:54

En het zal haar aan haar reet roesten dat hij voor die prijs nog even blijft..
Ze heeft liever dat hij nog even blijft dan dat ze 'm voor een appel en een ei naar de handelaar op de hoek van de straat brengt...

Er staat ook, hij MOET niet weg, maar als het goede huisje zich aanbied dan MAG hij weg...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 08:56

Ik zoek helemaal niets van haar maar de topics staan altijd boven aan in actieve onderwerpen en ik geef toe ik vind het best leuk om te kijken of mijn voorspelling uitkomt. Ik volg meerdere van dit soort types die eerst brullen dat pony niet weg gaat, het hun alles is en ze niet zonder kunnen maar er hoeft maar iets te veranderen of ze hoeven maar een keer wat te bedenken en de pony's worden voor een goed bedrag verkocht. Ik zal mijn vriendje voor veel geld ook verkopen maar daar ben ik altijd al eerlijk in geweest. Ts valt ook wel aardig onder het plaatje, veel gepraat maar allemaal loze kreten blijkt toch maar weer. Dus het punt verkoop is niet het punt, wel de aandacht trekkerij vanalles roepen en dan uiteindelijk toch doen wat vele bokkers dachten. En dan zou iedereen zijn mond maar moeten houden?
De volgende vraag die in mij opkomt wat ik bij dit soort mensen namelijk ook wel vaker heb gezien, is de ts wel een eerlijke verkoper en draaid het echt om het dier. Ik heb mensen pony's zien verkopen als super braaf die ik absoluut niet zo heb beleeft. Ik vond ze helemaal niet braaf en de goede bewegingen die geclaimd werden waren ook niet zo overtuigend aanwezig. Ik heb daarna ook de kopers gesproken die zich dus ook lichtelijk opgelicht voelde en veel te feel geld voor het dier hadden neer geteld. Als ik dus wat van rum zie bij een nieuwe eigenaar zal ik het ook zeker gaan bekijken en lezen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:01

Beetje tegenstrijdig als hij te koop staat :=
Roest aan je reet is ook niet zo fijn :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:04

Maar dan vraag ik mij nog altijd af, waar waren die mensen met hun hoofd toen ze bij het diertje gingen kijken? Geloofde ze de verkoper op hun woord of keken ze gewoon met vertroebelde blik naar de beweging?

Echt dat kan ik de koper dan alleen maar aanrekenen dat ze 'bedonderd' zijn... ze waren er namelijk zelf bij...

Wat dat betreft kan ik over TS zeggen, ze heeft vroeger minder handige keuzes gemaakt wat betreft verkopen/handelen...
Maar de laatste 1,5 jaar kan ik daar weinig slechts over zeggen, ze zoekt echt naar goede huisjes voor haar dieren wanneer ze weg moeten. En daar zijn de prijzen dan ook naar. Ze verkoopt ze liever aan een liefhebber die er dat geld voor neerlegt, dan dat ze er 50 euro winst op maakt alleen maar om de winst..

TS geeft echt wel om haar dieren.. Maar soms moet je bepaalde keuzes maken omdat het leven soms niet alleen over rozen gaat..

En als ik naar TS kijk, die heeft volgens mij vanaf het begin al gezegd, dat ze niet weet of hij bij haar zou blijven, dat daar zeker nog een twijfel was...
(Of dat heeft ze prive tegen mij gezegd, maar naar mij idee heeft ze nooit gezegd dat hij NOOOOIT weg zou gaan.. dat zegt ze namelijk nooit, want zeg nou zelf... ZEG NOOIT NOOIT...)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:05

LukieBradley schreef:
Beetje tegenstrijdig als hij te koop staat :=
Roest aan je reet is ook niet zo fijn :)

Niet tegenstrijdig...
Hij MOET niet weg.. hij MAG weg..
Dat zie je toch wel vaker dat mensen hun paard te koop zetten, alleen voor goed tehuis, anders blijft ie...
Nou dit is net zo'n geval..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:15

Daar zijn de meningen over verdeeld :)
Ik geloof ook zeker wel dat ze goed is voor haar dieren hoor maar ik zie zelf maar al te goed wat er gebeurd met vele kruisingen die het toch niet bleken te zijn.
Ja we wisten dat de twijfel er was maar dan vind ik het wel sneu voor het beest als hij niet goed uitgroeit je niet weet waar hij later beland.
Tuurlijk heeft ze daar nu zelf de overhand in.
Als hij toch niet in de weg staat?
Waarom te koop, ik bedoel je kan er nu toch niet veel mee dus waarom niet laten uitgroeien tot dat hij op zijn minst 3 is en dan verder kijken of het wat is.
Ik snap de gedachtegang gewoon niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:32

Ik heb van begin af aan gehoopt dat hij te koop zou komen staan.. En dat ik de mogelijkheid tot kopen zou hebben.. Helaas kan ik het nu niet.. Want had hem graag op zien groeien. En als hijhet zelfde karakter heeft als mams zou ik helemaal verkocht zijn. Want dat is toch echt een heerlijk beest.
En stop nou eens met zeveren over de keuze van het fokken die Ts heeft gemaakt. Bereik je geen zak mee. Want als ze wil doet ze het zo nog een keer.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 11:17

Wauw wat een "soort mensen" zijn er ineens weer...

Ik wilde een heel verhaal gaan neer kwakken.. Ma ej ik ben jullie gene moer verschuldigd. *\%/*

Oja voor degene die wel normaal hebben gereageerd ipv lekker te gaan rellen.. Hopelijk komt die bij een bokke terecht, maar zoals ik al zei hij moet niet, hij mag :)
Laatst bijgewerkt door Dustinlover op 14-12-14 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:17

Ben benieuwd TS of hij een leuk plekje kan krijgen!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:20

Ik vond het meer jammer dat hij verkocht wordt omdat ik het zo'n leuk beestje vindt ;)
Als hij nu naar een niet-zo-actieve bokker gaat hoor je er helemaal niks meer van, en dat vind ik toch echt jammer.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:30

Wat zonde dat hij te koop staat! Dat zal voor de TS ook wel zo voelen. Ze zal hem echt niet voor niks te koop aanbieden ;)

Het is niet aan ons om haar reden tot verkoop uit haar los te peuteren! ;)

Als de vraagprijs zo'n 500 tot 800,- goedkoper was geweest had ik echt wel interesse in hem gehad :j het is een leuk paardje om te zien.
Ik zal hem alleen niet snel in de fok gebruiken, enkel misschien bij de juiste merrie met lange lijnen. (Lange hals, rug en goed beenwerk)

edit: in mijn ogen kun je dezelfde vraagprijs over 1 a 2 jaar wel makkelijk vragen trouwens!

Heel veel succes met de verkoop TS! Ik weet zeker dat je een fijn huisje voor hem gaat vinden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:49

leuk opfokmaatje voor Ilya :P maar niet de juiste prijsklasse voor dat doel helaas!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 17:26

Set goed tehuis is belangrijk hoor. Weinig vragen is voor luie mensen zeggen wij altijd ;)