Morgen is het weer tijd voor een kleine fotoshoot, want Nova is alweer 3 maanden en ik heb weer een nieuwe computer (3 weken zonder gezeten). Ik zal de link naar het nieuwe topic hier morgen plaatsen.
Van de week heb ik Nova even opnieuw gemeten ze groeit nu zo hard. Schoft 1,30, kont 1m35 en over 2 dagen is ze 6 maanden.
Eergisteren haalde ik Nova uit de paddock voor haar emmertje. Stonden er toch ineens koetjes naast die ze nog niet had gezien. Oeps.
Gisteren dus maar even samen met mams ernaast gaan grazen om te wennen.
En hier nog een filmpje van vorige week. Beetje lang maar zoooo lief.
Soof24
Geplaatst: 12-10-13 17:43
wat een poepie
Pandora2
Geplaatst: 12-10-13 18:16
Jaaaaaa....daar zijn de Milka-koetjes!!! Nova vond ze niet zo Milka-schattig in 't begin blijkbaar Lijkt wel of die kleine toverbal terug een zomervachtje krijgt ! Is de winter alweer voorbij daar ?
Ja de Milka koetjes zijn terug van de Alm en dan staan ze dus blijkbaar een maandje naast mijn stal. Kan Nova er mooi aan wennen, ze went gelukkig heel snel aan nieuwe dingen.
Ze is inderdaad het nieuwe dikke vachtje weer aan het wisselen voor een donkerder exemplaar. Nieuwe vacht is veel korter nog, maar wel heel dicht.
Ik had helaas niet mijn goede camera bij me, maar uiteraard wel mijn mobieltje. Ze zijn dus niet helemaal scherp helaas.
Nova is weer een stuk donkerder geworden en groeit als kool. Hier gaat ze een sneetje brood snaaien bij Monika, 88 jaar. Deze boerderij was ooit van haar man en haar nu van haar neef, maar zij woont er nog en hakt dus elke dag nog een paar houtjes kleiner met de bijl. Prachtig mens!
En een kort filmpje.
Pandora2
Geplaatst: 06-11-13 18:57
Jeetje...arme Nova moet gaan eten schooien bij de buren....tsssss
Nee hoor, grapje ! Dit is gewoon te prachtig ! Dat is nou net even het beeld dat ik altijd al in mijn hoofd gehad heb van die bergdorpjes...je word er vast 100 jaar oud en kan altijd in je eigen huisje blijven wonen, want er zal altijd wel iemand van de familie zijn die bij je inwoont en een beetje voor je kan zorgen.. En als er dan zo'n jonkie van een veulentje langskomt, is je dag helemaal goed !
Even off-topic...wat lijkt het daar droooooog bij jullie ? Wij zijn hier al dagen verzopen....
CrazyCat
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 21:22
Helaas is ze wel al 2 keer van een trap gestuiterd dit jaar en gaat de gezondheid wel achteruit. Ik breng regelmatig wat te eten langs ze houdt erg van buitenlands eten en ik had Roti kip gemaakt gister dus dat heb ik vandaag even langs gebracht. Ook haal ik regelmatig boodschappen en verder heeft ze naast de familie ook nog thuiszorg. Ze stond trouwens hout te hakken toen Nova kwam schooien, dat blijf ik zo stoer vinden.
Het is hier trouwens verre van droog, natte sneeuwregen hebben we. Maar omdat hier alles stijl afloopt, blijft het niet liggen op straat en op de weides. Maar het stuk buiten mijn schuilstal is nu ook bedroevend hoor.