zo, even een tijdje niet online geweest en gelijk weer nieuws. Ik snap wel dat je je zorgen maakt om haar. Ik hoop wel voor haar dat het veulen snel komt als ze er zo last van heeft. Ik duim volop mee hier!
Ik voel me helaas nog steeds niet lekker, maar ik kan wel vanuit mijn bed Arya wel mooi in de gaten houden;
Ik heb heel fijn nieuws gekregen, in de database is gevonden dat Arya al 2 veulentjes heeft gehad in haar leven. (via google had ik dat niet gevonden) In 2008 was er een zwart hengstveulen; Burdy v.d. Westerdijk (v. Habrey Star v.d. Smelenhof) En in 2010 ook een zwart hengstveulen; Donald v.d. Westerdijk (v. Montgomery v. st. de Oude Hoeve) Fijn dat ze iniedergeval geen maidenmerrie is en weet hoe het moet.
Ik lees ook al een tijdje mee. Vind haar uier nog lang niet schokkend (in de zin dat het echt nog wel een paar weken kan duren), maar haar buik wel echt mega.
Maiden of niet, problemen krijg je of je krijg ze niet. Heb al aardig wat veulentjes van maidens gehad, nooit problemen. Maar ook veulens van ervaren merries (wel 2x problemen, verkeerde ligging, dus geen onwil oid van een merrie). Die info is heel makkelijk te vinden op de site van het stamboek. Leuk, ik heb ook eens een Montgomery veulen gehad.
Breekt het je niet enorm op dat je haar zo in de gaten moet houden op de camera? Ik was de laatste jaren zo blij met m'n alarm zodat ik niet ieder uur de wekker hoefde te zetten om te controleren.
Tellisto
Geplaatst: 22-04-13 16:30
Wat een mooie shet heb je! En wat spannend is het. Weet je inmiddels de vermoedelijke vader hengst? Ik ga dit even volgen.
Het gaat me er meer om dat ze weet hoe een veulen te verzorgen, sommige maidenmerries schrikken zich een hoedje als er ineens zo'n natte wurm naast ligt. Elke geboorte brengt weer een risico met zich mee, hiervan ben ik me heel erg bewust.
Tot nu toe is het waken vol te houden. Het is jammer dat ze al zo vroeg fratsen uit ging halen waardoor ik al snel ben begonnen met waken. Haar uier is nu heel langzaam aan het vullen, dus nu durf ik er bijna op te vertrouwen dat deze eerst netjes volloopt. (maar je weet maar nooit, vandaar dat ik haar blijf controleren)' Ik gok zelf op begin mei, als ze in dit tempo blijft vullen. Erg lastig hoor, geen dekdatum te hebben..
Ik kon de informatie over gekregen veulens niet vinden, ik kan niet inloggen op de database.
Een belletje of mailtje naar het stamboek en je had het zo kunnen krijgen. Of zelf lid worden zodat je in kan loggen, dan kan je alles van alle pony's opvragen .
Ben wel benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Mijn ervaring is (ook met een bekende dekdatum) dat ze je aardig kunnen foppen.
Eerder had ik gebeld met het stamboek, ook om te vragen hoe het straks gaat met het paspoort en chip van een veulen zonder bekenden vader. Toen konden ze me naar eigen zeggen niets vertellen. (wellicht omdat ik nog geen lid ben?)
Ik zag trouwens dat Montgomery van Meneer Zwaag is/was. Dit is de fokker van Arya (eigenlijk Wilona v d Westerdijk)
Hij was van de familie Pooland toen ik er mee gedekt heb en is het jaar daarna verkocht als ik het goed heb. Is een super brave merrie uit gekomen (een A'tje, dus dit voorjaar 6).
bibstertje
Geplaatst: 22-04-13 16:57
spannend
Koper
Geplaatst: 22-04-13 17:16
Wat leuk, mooie merrie ook!
Ik wil ook graag een gokje wagen:
25 april, en een bruin hengstje.
Birdie60
Geplaatst: 22-04-13 17:25
Het wordt een koninginnen baby. Omdat beatrix weggaat.