Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ponyparadijs schreef:Ik moet zeggen dat het me elke keer weer zo verbaasd dat mensen zoveel kunnen aflezen van een paar uiers. Ik heb merries genoeg gezien die nog geen uier hadden en wel aan het bevallen waren. Het zegt zo weinig.
Je weet in ieder geval wel zeker dat er een vosje uit komt. Ik denk een hengst.
En ik hoop voor je dat ze niet te lang meer wacht.
Wanneer is ze voor het laatst gedekt?
Goos_hoeve schreef:ponyparadijs schreef:Ik moet zeggen dat het me elke keer weer zo verbaasd dat mensen zoveel kunnen aflezen van een paar uiers. Ik heb merries genoeg gezien die nog geen uier hadden en wel aan het bevallen waren. Het zegt zo weinig.
Het is helemaal niet zeker dat er een vosje uit komt.
vos x vos is altijd vos
100% zeker. Vos is recessief dus toont alleen wanneer 2 keer aanwezig. Dan dragen de dieren dus geen adnere kleuren dus geen adnere kleurcombinaties mogelijk.
Goos_hoeve schreef:ponyparadijs schreef:Ik moet zeggen dat het me elke keer weer zo verbaasd dat mensen zoveel kunnen aflezen van een paar uiers. Ik heb merries genoeg gezien die nog geen uier hadden en wel aan het bevallen waren. Het zegt zo weinig.
Het is helemaal niet zeker dat er een vosje uit komt.

cp112 schreef:vos x vos is altijd vos
100% zeker. Vos is recessief dus toont alleen wanneer 2 keer aanwezig. Dan dragen de dieren dus geen adnere kleuren dus geen adnere kleurcombinaties mogelijk.
Zwart kan wel vos geven, maar vos geen zwart, Heel logisch, als je het een beetje door hebt hoe kleurgenetica werkt
Goos_hoeve schreef:vos X vos = niet per defenitie vos. Ik heb al diverse paarden gezien (waaronder zelf 1 op stal) die komt uit vos ouders en zijn bruin en dan echt bruin