Sann is geboren! En hoe...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:59

die foto...het mag een wereldwonder heten dat dit allemaal goed afgelopen is en dat Sann nog leeft!! :j *\o/*
Ze ziet er goed uit,inderdaad een vinnig dingetje lijkt het me!
Veel plezier nog ermee en veel succes hoor dit weekend!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:15

_/-\o_ Bewondering voor jullie (zware) werk, als eerste!

Soraya85 schreef:
Ik ben zo blij de DA is net langs geweest! Voor het eruit halen van Belle haar nietjes, alles zag er keurig uit! En wat doen beide het toch onwijs goed! Sann loop iets voor, voor een veulen van 2,5 week. Tanden zijn echt al groot, eet flink en wat is ze wijs!

Sann is inmiddels al mee naar buiten geweest. Als we Sann en Belle uit elkaar halen, reageren ze daar eigenlijk beide niet op. Eigenlijk heel er jammer, want dat geeft wel aan dat de moeder/dochter band er niet is. Maar liever dat het er bij beide niets is... dan dat het er bij 1 niet was geweest en bij de ander wel. Belle wilt wel heel graag naar buiten, dat is dus wel een beetje sneu... Ze moet echt nog even wachten. Ze mag wel stilstaan buiten. Maar een stukje lopen of loslaten zit er echt nog niet in.

Belle zal hier nog wel even blijven, maar gaat uiteindelijk wel weer terug naar Merel. Maar omdat Sann wel de bescherming en opvoeding van een merrie nodig heeft, zijn we aan het kijken voor een 'pleegmama'. Ook zal er nog een speelmaatje komen voor Sann. Het word hier dus een drukke boel!

Ik heb (bijna) alles zitten lezen en onze merrie is zó ontzettend thuis bij ons, die heeft (dachten wij) ook altijd erg weinig moedergevoelens. Behalve als wij én zij van het veulen weggehaald worden, dan slaat ze in paniek. Ze vertrouwt nl. zo op ons, dat als wij bij haar veulen(s) zijn, ze er gewoon niet naar omkijkt (dachten we), totdat wij niet in de buurt zijn, dan is ze een wolvin die haar veulen met hand en tand verdedigd tegen de rest van de groep! Oppassen met uit elkaar halen dus, misschien alleen een 'tante' erbij???

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 14:52

@ Abba, bedankt voor het delen van je ervaring.

A.s. zondag gaan we kijken bij de merrie, de kans is groot dat ze direct mee gaat met ons. Ze mag dan eerst even hier zelf alles ontdekken. Mijn ruinen blijven voorlopig op een eigen stukje staan. Daarna zal ik Sann aan de hand kennis laten maken met de merrie en afhankelijk van hoe de reactie is, zullen we het kennismaken laten verlopen. De merrie is 2 weken op proef dus we kunnen hier de tijd voor nemen. Belle blijft binnen (ivm de buikwond mag ze niet naar buiten), we zullen haar goed in de gaten houden. Als Sann of Belle aangeeft toch bij elkaar te willen blijven, dan luisteren wij hier uiteraard naar.
Een maatje komt er pas bij als het hier weer iets rustiger is. Dan wel zo snel mogelijk, ik vind het namelijk wel belangrijk. En pas als er dan weer rust is, ga ik proberen of mijn ruinen erbij kunnen. De komende tijd ben ik dus nog wel even bezig, met paarden kennis laten maken met elkaar :)

Alikesflame

Re: Sann is geboren! En hoe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:37

Wow wat zal jij geschrokken zijn zeg! Fijn dat alles goed lijkt te gaan.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:50

EINDELIJK :o buitenfoto's!

Vandaag een stukje met Sann gelopen, in/rond/om de wei & tuin. Ze vindt Billy (haar vader) erg interessant en andersom ook! Zullen ze het weten? Er lag nog een stuk zeil (ben bezig in de wei). Sann was er nieuwsgierig naar dus heb haar lekker laten snuffelen. Ze liep er zo overheen! Jong geleerd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GEZOCHT: iniminiveulenhalstertjes! Ik heb er nu 2..., die had ik nog liggen (en passen goed). Maar... 1 is blauw (en het is een merrie -O- ). En deze (regenboog) maar die heeft een rot gesp. Ik wil een broekriemgesp (dus pinnetje/oogje). Ehh.. liefst in het fel roze! (of anders zwart of paars )
Ik heb er hier verschillende liggen (ik kan namelijk via verschillende leveranciers inkopen) Maar alles is te groot.. dus écht inimini!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:58

Wat een heftig verhaal en gelukkig met een zeer goede afloop.

Wat een sterke dieren zijn het he.

Gefeliciteerd.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:13

Ik heb morgen nog wel een mini halstertje liggen, knalroze en met normale gesp ;)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:30

Ow super.. dan zal ik hier even 1 meenemen, dan kan ik meten of hij zou passen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:07

ahhhh <3 <3 wat een dottie! en wat doet ze het goed!!

Wat een respect voor jouw!
Maar staat ze nu helemaal niet meer bij mams, of toch wel samen in 1 stal?

Ben blij dat je zo gevochten heb, moet je kijken wat voor lekker ding er staat! :j

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:09

wat schattig !
veel geluk met haar verder !

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:13

Leuk! Dat het ook zo goed gaat ! Echt schattig zo'n klein dotje <3

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 22:17

Ze staat nu bij mams op stal (op haar speelkwartiertjes na).

Het is super dat het zo goed gaat! De buikwond van Belle ziet er ook echt super uit! Ik denk... dat je daar straks zo goed als niks meer van ziet.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:35

ooo dat is fijn.
Maar op zich wel fijn dat ze bij elkaar kunnen blijven staan, ondanks dat mams niet echt de mams-gevoelens heeft, toch?
Of gaat dat nu al weer beter?

Met jouw verzorging moet dat wel goed komen. alle vertrouwen in, als ik het zo allemaal lees +:)+

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:45

Zo te horen gaat het hartstikke goed met beide en ben blij dat te horen :D
Veel succes met de 'pleegmama' ik hoop dat het lukt. :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:11

hoe is het gegaan met de merrie zondag??

Leuke fotos,je ziet zo dat ze een brutaal eigenwijsje is <3

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 16:40

Zondag is Tanja bij ons gekomen. Ze mocht van mij eerst even een beetje wennen. aan ons en de omgeving.

Vanmorgen was Tanja heel relaxt, het zonnetje scheen, ik had de tijd. Een goed moment dus! Eerst beide nog even aan het halster met halstertouw. Maar dit ging al zo snel goed, dat ik beide los deed. Tussen de heren en de dames zit nu nog wel een draadje. Als Sann bij het draadje komt, komen de heren eraan. Tanja gaat Sann dan gelijk beschermen. Erg leuk om te zien! Verder is Tanja erg lief voor Sann. Sann snapt alleen nog niet zo heel goed wat de bedoeling is.

Sann heeft nog wel wat doorgezakte koten. Als ze loopt, loopt ze redelijk netjes. Maar als ze stilstaat zakt ze er nog wel door. Hopen dat de beweging haar goed doet en dat dit snel wegtrekt.

Belle doet het binnen ook goed! Staat gewoon lekker rustig.. ik heb het idee dat ze de rust wel even fijn vind. Ze heeft natuurlijk heel wat meegemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:05

Wat fijn zeg, dat de eerste kennismaking tussen "reserve"moeder en dochter zo rustig verlopen is. Lieve foto van allebei. Hopelijk knapt Belle ook snel weer op.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:07

Wat een leuke foto's! <3

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 17:09

Ja dat is zeker fijn! Ik vond/vind het allemaal reuze spannend! Je weet niet hoe ze reageren etc. Ik heb ze nu even lekker rust gegeven en ga om het half uur even kijken.

Pff.. geeft wel een hoop rust in mijn hoofd dat het goed lijkt te gaan.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:15

Wat een verhaal!

Hoop dat alles goed komt met het veulen!

Veel plezier van beiden!:D

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:48

Gelukkig gaat het tot nu toe goed met tanja en sann +:)+ en wat een heerlijk meissie is dat toch, ik ben denk ik verliefd!! <3 <3 :~ :~

(nee ik ben geen lesbie, en nee ik wil hier niemand mee beledigen :+ )

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:56

Wat fijn dat het zo goed gaat tussen Tanja en Sann en ook met Belle :) je werk wordt zeker beloond!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:02

Wat super dat beide zo ontspannen zijn om samen een tukkie te doen,dat komt wel goed.
Lieve aanwinst is Tanja~!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:34

hé ik herken die merrie,is van een bokker toch?
Heerlijk dat het zo goed gaat,komt helemaal goed hoor! *\o/*

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:37

wat een schatje! <3 <3 <3
fijn dat het goed tussen hun gaat! :j