eerste mini veulen EHR Little Orion Light Star in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Re: eerste mini veulen EHR Little Orion Light Star in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:41

Oooh my so huge!!!
Tjeej die gaat hard hoor!
Ik zou ook aan het waken beginnen hoor... Wie weet houdt ze je nog even bezig maar voor de zekerheid zeker waken.

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:44

vind het toch wel al een behoorlijk uier voor het aantal dagen dracht :j
Pop zit op 327 dagen, maar die heeft nog niet zo'n vol uier, wel zucht. Daarentegen heeft ze wel een gezwollen muts, dus ja, zeg het maar :D
Geen peil op te trekken!!
Laatst bijgewerkt door _Angelique op 04-05-11 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:45

Bassenqua ik zou voor de zekerheid wel gaan waken.
Maar goed het zegt natuurlijk niet zoveel de tepels staan nog teveel tegen elkaar aan.
En deze zijn ook nog niet gevuld maar kan tijdens bevalling nog heel goed vol lopen.
Dat bedoel met iedere merrie is anders ik ga op gevoel en ervaring af en als de merrie
al eerder veulens heeft gehad hoe het toen ging terwijl dat lang niet altijd iets zegt.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:55

Bassenqua schreef:
Ik weet dat het eigenlijk onmogelijk is van een foto maar beter als niks toch ? Ik wou dat ik al wat meer ervaring had, word hier héél onzeker van omdat ik geen idee heb!

Sandra haar uier voelt warm en vanaf haar tietjes lopen er twee dikke strengen richting haar navel/buik als het ware, zucht zie ik niet!

Ja dat zijn de klieren die ik bedoel,..waken meid,meer zit er niet op.
Komt goed schatje :(:)
Zet je zenuwen even in de ijskast,het gaat meer goed dan fout,moet je maar denken..en ga eens goed op je gevoel af,gedrag merrie etc :j
enne je mag bellen hoor :D

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:01

gezellig, samen met mij waken (op afstand :D ). Voor mij zit er ook niks anders op.....
Als je wilt klagen, bel je me maar :D Gedeelde waak-smart is halve smart }>

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 01:12

Angelique, jij bent ook aan het waken ? Dat heb ik dan volledig gemist! :o Welke merrie staat op ontploffen?

Ik ga ook op zeker waken en heb ook besloten dat ik Zondag niet naar de ICAMH show ga, ik had Orion ingeschreven maar we zijn veel te lang van huis af, met trailer is het ongeveer drie uur rijden, dan de hele dag daar en weer drie uur terug, dat durf ik nu niet meer! Ik blijf lekker thuis bij Peaces en volgend jaar herkansing! Zit nog wel een beetje te twijfelen over Zaterdagmiddag, dan hebben we de eerste praktijkles van de toiletteer cursus, laat dat wel van Peaces afhangen, Jack heeft wel vrij gevraagd dus er is iemand thuis! ;)

Mariska het is voor mij en Peaces de eerste keer samen, de vorige eigenaresse kon me helaas niks vertellen over het verloop van Peaces, dat wist ze niet meer! Ervaring heb ik dus niet want dit is ons tweede veulentje :D

Sandra ik heb Peaces goed in het snotje, het enigste wat de laatste dagen opvalt is dat ze erg veel naar me hinnikt, ze hoeft me maar te horen of te zien en ze hinnikt, maar dan ook een echte harde hinnik. :)

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:38

Esther , Hou Peaces maar goed in het oog, want voor je het weet staat er een mooi veulentje te trippelen in je stal.

Jammer dat je niet naar Icamh komt, maar jou plaats zou ik hetzelfde gedaan hebben. Peaces komt op de eerste plaats en wedstrijden zijn er nog genoeg.

Het is een wijze beslissing dat je neemt.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:40

oooh spannend esther. ik zou ook waken.
En elk jaar kan het weer anders zijn. Zelfs josje weet me nog elke keer weer te verrassen. Maar ja die wil ook alleen bevallen.

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:09

Esther snap dat het je 2de veulen is en weinig ervaring hebt maar dan zou ik op safe spelen en dan maar toch gaan waken het zekere voor het onzekere.
Hier doen mijn merrie's mij ook af en toe nog versteld staan en bij alle 3 de merrie's ging het dit jaar weer anders 2 hebben langer gedragen als vorig jaar en 1 korter.
Dus zo zie je maar ik kan het bij mijn merrie's ook niet doen voorspellen.
Wel jammer dat je nu niet naar show kunt maar ja je veulen is op dit moment belangrijker hopelijk laat ze je niet te lang wachten.
En krijg je een vlotte bevalling en gezond veulentje

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:19

jammer van de springfling esther , maar goed als jij geen rust hebt over peaces zou ik ook niet gaan, zaterdagmiddag kan wel toch? als peter thuis is? hij kan altijd gerard bellen ;) , die handelt in noodsituaties altijd erg doelmatig en rustig, komt vast goed, maar het word al best spannend zo, ik heb bij tammara nog niet het gevoel dat het elk moment kan komen, die is nog rustig als altijd

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:03

Springfling is voor de leuk, het leek me leuk om mee te doen maar als ik nu zou gaan zou ik het absoluut niet naar mijn zin hebben en continue aan de telefoon hangen. Ik blijf lekker bij huis, speel het liever op safe, just to be on the safe side!! :j Volgend jaar is er weer een springfling en het jaar daarop en het jaar daarop....... :P

Ik denk trouwens dat Orion het helemaal niet erg vind om thuis te blijven, hij zal er zelf geen belang bij hebben om zijn hengstige meisje de hele dag alleen te laten! :D

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:20

Hey Esther, ja, die uier gaat hard hé! Denk ook dat je de beste beslissing genomen hebt, al is het maar gewoon voor je gemoedsrust. Zoals je zegt, er komen nog veel shows en dit veulen komt maar een keer hé ;-) Zal je zien dat het dan toch later geboren wordt, maar je weet maar nooit! Waken is het enige wat je kan doen hé! Maar daarna zal je kunnen genieten van een erg schattig veulentje! Ben ook al benieuwd hoor!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:21

Orion die heeft toch wat anders in gedachten momenteel dus die zal niet klagen...
Ik heb je de raad gegeven thuis te blijven, het zal wel balen zijn als het er nog niet is maar dit is nu eenmaal zo bij de bevallingen :) niet te ver weg van huis gaan...
Ik nam op mijn werk zelf verlof... mijn Phantom die is zelf op de laatste verlofdag geboren, net geluk gehad.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:56

Nee hoor ik zal er niet van balen als ik thuis blijf en er wordt niks geboren, van mij mag het nog wel even blijven zitten ;) Heb het er graag voor over maar ga liever niet meer te ver weg. Inderdaad voor mijn eigen gemoedsrust MDR! :) Heb dat met mijn schapen ook altijd gedaan en in al die jaren nog nooit een ooi of lam verspeeld en dat hou ik er graag in.

We zijn nu druk bezig de kraamkamer klaar te maken, ze krijgt nu twee boxjes zodat ze de ruimte heeft en de camera moet even verplaatst zodat ik beter zicht op Peaces heb, hangt voor het mooie nu net te ver weg! Spannend :):)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:50

Wij zouden precies hetzelfde doen hoor,....
Kan ik alleen maar waardering voor hebben _/-\o_

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:06

Ik heb meer dan waardering voor Esther en Jack!!
Top ouders voor de kleintjes!!!!!!!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 00:41

:o Ik doe toch niks bijzonders hoor! :o

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 13:39

Er is weinig verandering verder bij Peaces, uier blijft hard en redelijk vol, wel lijkt het of haar tepels wat harder worden, wijzen nog steeds naar elkaar toe maar zijn duidelijk harder! Verder merk ik eigenlijk weinig anders aan haar!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:53

Wordt toch spannend :j
Kraamkamer ook al helemaal in orde begreep ik?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 23:53

Ja toen ik gisteren naar cursus was heeft Jack de camera verplaatst en nu kunnen we Peaces perfect close up zien, héél fijn! :j Ze heeft nu lekker een dubbele stal dus alle ruimte, zo fijn dat dat klaar is! :D

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:17

Nu nog enkel het veulentje afwachten en alles is kees en klaar :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 08:28

Ari zo spannend, vanmorgen stonden haar tepels anders, wijzen nu recht naar beneden en haar vulva is iets gezwollen :):)

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:33

Zeker dat het spannend is !! Wij maken het mee van op afstand. ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:45

oh kijk, dat gaat de goede kant op :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 08:49

Moet dadelijk even naar midden Nederland, dat wordt plankgas!!! :D