Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tal1977

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:07

Wat een spanning hebben jullie gehad zeg!!
Wat leuk dat je pony Mirte heet, mijn dochter heet ook zo maar dan met een H erin :)
Leuke puppy's ook!!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 08:52

Hi hi hi. Mathilde. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik nooooit op zo'n naam was gekomen, maar ik vind hem echt superleuk.
Onze vorige Cocker noemden we (heel origineel dachten we) Max... Bleek dat dit de meest gebruikte naam voor honden was :+
En ach, onze Luc ziet het vooral als zijn hondje, dus na het verlies van Max vond ik het zo mooi dat hij zo resoluut de naam uitkoos!
En met die lange flaporen vind ik de naam eigenlijk wel heel mooi passen :j

Tal1977, de naam wordt inderdaad ook vaak geschreven met een h. Dit was de eerste keer dat ik het zo tegenkwam. En ja... 2010 was een heel heftig jaar... Maar dat jaar is voorbij en we kijken nu weer uit naar de mooie dingen van het leven :j

Update Mirte:
Ze blijft maar groeien :oo Maar ze is tevreden, eet goed en de uier is nog mooi rustig.
Nog 6 weken en dan zit ze in de veilige zone. Van mij mag de tijd nu echt even vliegen... :o

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:16

spannend he dat wachten. Maar eerst de kleine pup. en dan vliegt de tijd echt wel hoor.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:31

:j Waanzinnig spannend. Mirte is HUGE nu :o
Zaterdag komen ze de stal verder opmetselen. Hopelijk dan ergens volgende week starten met het dak erop te leggen.
Zoals het er nu uitziet zal ze aan huis kunnen staan als ze uitgeteld is. Dat is natuurlijk superfijn!

Over 1,5 week gaan we de pup uitkiezen. Dan kan ik me de laatste weken mooi daar op focussen en dan zul je zien dat het zomaar ineens half juli is :=

Eerst me wat beter voelen. Lig al sinds vrijdag hondsberoerd plat...

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:43

bah wat vervelend dat je je zo ziek voelt maar natuurlijk wel super fijn dat de stal bijna klaar is...

ben je al zo langzaam aan't zorgen voor volle batterijen in de camera en heel veel ruimte op je computer?

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 18:08

:j Nieuwe camera gekocht en een externe harde schijf, zodat we de laptop vrij kunnen maken.
Nog een dikke maand en ze zit in de veilige zone. Dat zal wel fijn voelen!
Nu ik nog :o

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:42

violente schreef:
:j Nieuwe camera gekocht en een externe harde schijf, zodat we de laptop vrij kunnen maken.
Nog een dikke maand en ze zit in de veilige zone. Dat zal wel fijn voelen!
Nu ik nog :o

Begrijp ik dat goed ?? :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:08

???? :wow:

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:16

*\o/* ?

hondsberoerd + nu ik nog :o = :)* *\o/* ?

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:33

Hé Babette ik kwam nog vlug even piepen op je topic.

Wat ziet Mirte er stralend uit. Zonder Zwammetje te vergeten.

Fijn dat Mirte nu in de veilige zone zit. Nu is het enkel afwachten.

De werken gaan er ook goed op vooruit.

En hoe ik lees komt er een hondje bij

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:50

Wauw Babette, wat ziet Mirte er mooi uit! Ze glanst erover! En haar buikje is inderdaad duidelijk zichtbaar! Spannend joh, het einde is in zicht! :D
En Zwammie, wat is die gegroeit zeg!
Mooie stal in aanbouw zag ik al, zou super zijn als Mirte daarin kan bevallen straks!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 21:39

Ari, Mirte is nu 281 dagen, dus mag nog even tot ze veilig is! DUIMEN :j En inderdaad een pup erbij. Takel *\o/* <3
Volgende week kiezen we hem uit het nestje *\o/*

Tina, Mirte haar "buikje" zou je eigenlijk voor de gein in real life moeten zien :o
Je schrikt echt :oo Ik blijf het zeggen... Ze is nog nooit zó zwaar geweest :o .
De buik zakt nu helemaal naar beneden en is dus iets minder zichtbaar van de zijkant, al puilt ie daar ook nog wel behoorlijk uit.
Maar ze doet het goed en de uier is rustig. Net nog even water gebracht en ze deed nog vol een rondje "crossen" mee met Zwammie en Mandy. Dat is fijn om te zien. Maar jeetje... wat is die buik mega.
Ik kan dat niet goed op de foto zetten. Hij zit helemaal naar onderen, zeg maar.
Nog een dikke 3 weken en ze komt in de veilige zone *\o/* DUIMEN!!

Zwammie is goed gegroeid ja (en dan vooral in de breedte := )

Net de raampjes uitgemeten voor de stal. Ben errug benieuwd naar het eindresultaat.
Zou inderdaad super zijn als ons meisje in de nacht in ieder geval aan huis kan staan :j
We zullen zien of het gaat lukken!

TRUSTE allemaal!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 07:54

hahaha hebben jullie het door. violente praat erover heen. ;)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 19:58

:o? :=

Net bij Mirte geweest. Geprobeerd voor jullie de buik op de foto vast te leggen.
Hij is helemaal naar onder gezakt. Nog niet naar achteren, maar voor haar doen en voor het feit dat ze nog 1,5 maand moet, is ie HUGE :oo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb echt een beetje medelijden met haar. Nog een dikke 2 weken en dan zit ze op de 300 dagen.
Pfff, spannend...

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:13

Agos, wat een dikke buik!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:15

nu kun je idd goed zien hoe ze gegroeid is. Jeetje wat sneu voor haar.
Heb toch wel medelijden hoor.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 20:55

Ik ook... :(:)
Bij haar vorige dracht droeg ze precies tot aan het eind, dus echt 11 maanden vanaf laatste dekdatum...
Toch rende ze ook vandaag nog even een rondje galop mee met de meiden. Daarna staat ze ook wel echt op 3 benen in een hoekie bij te komen, maar zolang ze uit zichzelf met het jonge spul meerent, moet het toch redelijk gaan... denk ik dan maar... hoop ik dan maar...
Maar het blijft een hele aparte ervaring, deze dracht... Vooral omdat ze bij haar andere dracht echt pas toonde toen ze een dikke maand voor de einddatum zat. Twee maanden van tevoren tijdens de stamboekopname geloofde niemand me dat ze drachtig was...
En toen gaf ze een beer van een veulen. En het is pas haar derde veulentje... Ach, we zien het wel... Maar ik snak ernaar dat ze aan huis kan staan en ik haar nog beter in de gaten kan houden (De metselaars mogen morgen gewoon geen pauze nemen en mijn man ook niet := ) Maar eigenlijk snak ik er gewoon naar dat haar veulentje gezond langs haar zijde loopt :j
Laatst bijgewerkt door violente op 27-05-11 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:06

Zoooo wat een buik al zeg! Arme Mirte zal het al wel zat zijn...
Kan me voorstellen dat je de stal zsm klaar wilt hebben zodat ze lekker bij huis kan staan!

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 21:10

Yep. Het is meer buik dan benen, op het moment :o . Ze is compleet uit model :+ . En als ik dan weer met die camera kom, dan kijkt ze me aan met zo'n blik... Ik kan die muren van de stal de lucht dus wel in KIJKEN en in mijn dromen ligt het dak er al op :=
Maar op de wei heeft ze wel nog haar beweging en hier in de paddock zal ze meer stil staan.
Voor nu is het dus nog niet zo erg en haar uier is rustig. Ik rijd gewoon om de zoveel uur even langs de wei.
Als ze aan huis komt te staan, ga ik wel wat met haar wandelen, zodat ze in beweging blijft :j
Truste!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:47

Oh Babette :oo haar buik is nu wel erg dik, dit vind ik toch wel sneu. Zit een groot paard ook met 300 dagen in de veilige zone? Laat het dan maar met een week of drie geboren worden toch ? Voor Mirte dan he ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:29

wow, wat een buik zeg :wow: die is echt heel dik, nou ze is al bijna in de goede periode, ze kan het echt wel aan hoor, ik heb hier zelf ook zo'n ballonnetje staan, met hele dunne beentjes :D

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 05:46

Esther, ik weet het eigenlijk niet zeker of bij de grote paardjes vanaf 300 dagen veilig is...
Maar als je uitgaat van een gemiddelde dracht van 320 dagen, dan denk ik dat de grote paardjes eigenlijk meer richting de de 315 dagen moeten gaan om veilig te zijn. Ik heb wel eens gehoord dat er veulens geboren werden die een maand te vroeg waren, maar mijn veearts zei dat 2 weken te vroeg al errug spannend is. Maar die wist ook niet dat het bij de minipaardjes vaak gebeurd, dat ze echt veel eerder komen dan de uitgerekende datum. Het is dus echt afwachten.
Maar ik hoop zelf dat ze ergens in de eerste week juli gaat bevallen en dat het veulen dit prima aan zal kunnen.
Dat is namelijk nog altijd een hele dikke maand vanaf nu :o !
Mijn dappere meisje moet gewoon écht nog even volhouden :j
Gelukkig lijkt ze het goed te doen. Ik duim mijn duimen blauw, zeg maar :j

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 18:31

Eindelijk wat regen gehad hier! *\o/* *\o/*
Was ook wel hard nodig, want ik kreeg geen stroom meer op mijn wei.
De jaarling ging bijna bij de buren kijken :=
Mirte krijgt het nu echt zwaar.
Iedereen die haar ziet denkt dat ze al uitgeteld is :+
Pfff, zenuwslopend :o

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:42

:(:) :(:) :(:) :(:)
Voor jullie. ;)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:18

Met dank. :(:) zijn fijn! Zeker nu... :j