Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VonDutch schreef:Het klopt wat je zegt Vorstin, maar daar is ook een smak geld voor nodig...
de dierenarts heeft ´t inderdaad ook over klinieken en couveuses en speciale hulp gehad, maar dan lopen de kosten richting de 2-3 duizenden euro's ...
Vorstin schreef:VonDutch schreef:Het klopt wat je zegt Vorstin, maar daar is ook een smak geld voor nodig...
de dierenarts heeft ´t inderdaad ook over klinieken en couveuses en speciale hulp gehad, maar dan lopen de kosten richting de 2-3 duizenden euro's ...
Smak geld??? Ik vind persoonlijk dat je dit verplicht bent naar de merrie + veulen, het is jouw verantwoordelijkheid als fokker om alles te doen om haar te redden wanneer het fout gaat. Anders moet je niet fokken, dit hoort er nl ook bij!
We hebben al eens een veulen 5 dagen in Utrecht gehad en men is zeer schappelijk geweest met de rekening. Normaal kost dit 500 EUR per dag, incl. medicatie. De rekening was nog geen 1500 EUR. (ik weet zeker dat de betaling ook gespreid mag)
De Veulenbrigade is 24 uurs zorg en wanneer je veulen het zelf kan mag ze naar huis. De Lingehoeve in Lienden (?) kan ik ook aanbevelen.
Je zou op zijn minst even kunnen informeren naar de mogelijkheden, toch? Een telefoontje is zo gepleegd.
stef schreef:Ligt wel een beetje aan de situatie vorstin... I(k heb 2 jaar geleden een veulen gehad wat ik na 2 dagen in heb laten slapen. De DA zei 's nachts tegen me: Ze kan naar de kliniek, dan ben je zowiezo 1000 euro kwijt en ik weet niet of ze haar daar kunnen helpen... Als een DA het al zo tegen mij zegt, ga ik helemaal niet met zo'n beestje lopen slepen.
stef schreef:Had hij gezegt: Inladen, naar de kliniek, dan komt het zowiezo goed, had ik het al heel anders gevonden.
Heb trouwens ook een veulen 5 weken te vroeg gehad, maar die was godzijdank niet prematuur....
VonDutch schreef:Je zou op zijn minst even kunnen informeren naar de mogelijkheden, toch? Een telefoontje is zo gepleegd.
Het enige wat ik kan doen is het aan dr doorgeven, ze ligt er momenteel zelf bij in stal en heeft geen internet.
en inderdaad een telefoontje is zo gepleegd, ik zal de mogelijkheden eens vertellen morgen aan dr.
stef schreef:VonDutch: Begrijp dat je TS regelmatig spreekt... zijn er updates te melden?