Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 13:07

boedjang schreef:
Ik zit er nog überhaupt niet op hoor. Mithras is echt een pup nog. Ook een oerras dus tijd nodig om te groeien. Is ook nog niet aan het wisselen
Ik ga dit weekend naar parelli training toe. Zeer benieuwd. Ook kriebel in buik

Had ik even gemist.. :o
Maar fijn dat hij zich goed gedragen heeft op de trailer.
En nu vooral genieten...!! :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 22:44

Ons weekend Parelli.
Doel plezier maken , meer focus en samenwerking.

Het was niet het allerbeste weer. Meneer stond buiten met schuiltent maar maakte geen gebruik daarvan
Zaterdag ochtend na hooi check en mesten even op gras paddocks gezet.
Daarna start training buiten. Beetje ontdekken wat het doet met 3 vreemde paarden samen in een bak te zijn.
Kregen veel regen. Dus daarna op stal kunnen zetten. Daar heeft hij tot 18 uur na de 2e training kunnen staan. Middag in binnenbak geweest. Ook 1e keer. Wat spelletjes met hem moeten spelen, die hij wilde winnen want hij is op z'n tijd wel dominant.
Daarna met balspel afgesloten.
Na avondeten de paarden weer op de zandpaddock gezet.
Zondag ochtend om 8.15 weer present.
1e training in binnenbak. Daar liet hij al het gedrag zien waar we hulp bij kunnen gebruiken.
Boefje 1e klasse hoor.
Maar ook prima want dan krijgen we direct tools om mee te werken. Paarden Daarna weer buiten in de middag erg fijn samen gewerkt in de buiten bak.

Nu beide hoofd vol dus alles laten bezinken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om 17 kwam de taxi en Mithras dacht, doei Daar heb ik geen zin in.
Toch mee wat extra hulplijnen erin. Stond wel rustig daarna gelukkig.

Afbeelding

Bij thuiskomst vonden de ruinen er wat van dat hij weg was geweest.

Afbeelding

Charaz

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 23:00

Ziet eruit als een geslaagd weekend, hij is inderdaad nog wel echt een puppy om te zien.

Ik zit er ook nog niet op, Pandoro is pas 3 geworden en hij moet nog een heel stuk groeien en uitzwaren, dus behalve een beetje spelen doen we nog niet zoveel.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 06:37

Dat ziet eruit als een leerzaam weekend boedjang. Kan me goed voorstellen dat jullie er alletwee moe van zijn.

Hier hetzelfde hoor Charaz :) Sueño is wel een het groeien nu, maar is net 3 geworden en mag zeker nog meer de lucht in en uitzwaren voor ik echt iets met hem ga doen.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 21:29

Oohhh wat gaan jullie goed! Heb aardig wat bij moeten lezen omdat ik even niet op bokt ben geweest.

Fijn dat Sofie ook weer aan de beterende hand is!

Zelf ook even wat minder actief geweest met Sella/selfie.
Ik ben vanaf het begin te veel gefocust geweest op het zadel, en laatst pas met hoofdstel en bit begonnen, maar dat vindt ze helemaal niks…
Ze liep constant met haar tong te klieren, die dan uit haar mond kwam. Ik ben nog niet uit geëxperimenteerd, maar denk nu de oplossing gevonden te hebben. Nog een paar keer herhalen om te zien of het zo blijft.
Dan kunnen we ook de volgende stap zetten!

Ondertussen blijf ik grondwerk doen, nu met de balans oefeningen van Kelly de Geus. Ik heb het idee dat die ook heel erge helpen om meer rust en focus te krijgen

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:01

Equipro klinkt goed.

Paardjes stonden lekker te schuilen ondanks dat het land open is.

Afbeelding

Ik vandaag ook even de parelli stick erbij gepakt kleine man deed t keurig.

Afbeelding

Afbeelding Lekker rollen na het werk

Afbeelding
Schnitzel gemaakt.

Afbeelding

en natuurlijk spelend verder

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:10

Een vies paard is een blij paard toch :+
Hij doet het allemaal heel braaf boedjang <3

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:46

Caresse07 schreef:
Een vies paard is een blij paard toch :+
Hij doet het allemaal heel braaf boedjang <3

Ja heerlijk vies en op z'n tijd echt ondeugd maar is wel echt een leukerd

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:17

Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:22

Wat leuk om jullie vooruitgang de blijven volgen, en te zien dat iedereen het op zijn eigen manier doet! Tulip is nu bijna een maand bij de trainer. Ze doet het best goed, ze bokt af en toe nog een beetje onder het zadel maar over het algemeen schiet het al op. De trainer is ook bodyworker/fysio dus op sommige dagen doen ze balansoefeningen of bodywork. Gisteren heb ik een les gehad in vrij longeren en wees ze me op bepaalde gewoontes die niet nuttig zijn voor Tulip. Confronterend, maar je leert er wel heel veel van!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:32

Ja dat is heel goed om iemand mee te laten kijken. We zitten toch allemaal vast in onze structuur

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 08:42

Juniper dat is goed als de trainer je helpt!

Ik heb eindelijk een foto van Atari zn tanden hij was al begonnen met wisselen maar nog geen foto gemaakt. Hij mocht ook 5 minuten aan de longe. Ik ben helaas nog steeds ziek dus langer ging het niet. Atari vond het best want hij mocht even gras eten onderweg.
Afbeelding

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 10:34

Wat leuk dat Parelli weekend boedjang. Hij lijkt op de foto's heel leuk en geïnteresseerd mee te doen :D

Watvoor oplossing heb je gevonden Equipro?
Netjes Juniper! En idd fijn dat zoiets zo leerzaam kan zijn :)
Mooie gebitje wortel115 :')
Hoe gaat dat bij jullie met wisselen? Roos was deze winter actief aan het wisselen, maar nu ligt het weer helemaal stil. Je hebt natuurlijk op internet genoeg te lezen over in welke fases dat gaat, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Hier hetzelfde Charaz en boedjang. Roos is nog helemaal niet af en nog volop in de groei. Dus ik zit er ook nog niet op. Wel heb ik nu een passend hoofdstel en een bitje besteld. Ben benieuwd hoe ze daarop reageert. Haar kennende wordt het OF heel dramatisch, OF direct helemaal prima :')
Ook is er een tweedehands fra macon extra barebackpad onderweg. Vooral om haar te laten wennen aan iets dat op haar rug blijft liggen tijdens het longeren. Ze heeft al eens een stukje gedraafd met een zadel (aangesingeld) en dat vond ze helemaal best, dus ik verwacht daar niks raars mee.

Afbeelding

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:01

Wat zijn jullie allemaal fijn bezig zeg! Ik zie benen die helen, Parelli weekenden, bitjes en zadels en weer een aantal van jullie die er voor het eerst opgestapt zijn. Lekker bezig *\o/* !

Shelby is het begin van deze maand verhuisd. Helaas ging het hele bedrijf verhuizen naar een nieuwe stalling, en dat was echt een paar hele grote stappen achteruit, dus ik heb een nieuwe plek! Veel rust, maar een stuk of 10 paarden en geen manege kinderen meer **\O/** .

Ik heb lichamelijk wat problemen gehad, dus Shelby heeft echt een paar weken/maanden alleen maar staan lantefanteren op het land, maar dat kan geen kwaad! Ik heb haar vanochtend even gepakt voor wat lange lijnen/dubbele lijnen longeren en dat ging goed. Maar man, zi is aartslui _O- . Ik had geen zweep mee, maar na 1 rondje draven vond ze het wel prima en dan gaat ze gelijk stil staan hahahah. Nog wat dingetjes om aan te werken dus!
Verder las ik over sommige 3 jarige die er al als paard uitzien en sommige nog als baby, en hier is het ook nog een echte, échte baby (ze is natuurlijk pas 2,5 jaar oud). De tandarts komt de 26ste, ik ben benieuwd wat zij zegt.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 23:00

Ah verhuizen dus goed gegaan voor shelby.. roos en de barebackpad ben benieuwd.
Mithras is 1 voortand kwijt en op parelli weekend 1 kies die hebben we gevonden.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:59

Boedjang ik had nog niet gereageerd op je fotos het ziet er uit als een erg leuke dag. En zo te zien veel geleerd!

Shelby verhuisd. Klinkt goed dat de nieuwe plek rustiger is. Op haar leeftijd is een paar maanden vrij prima toch. Fijn dat het longeren goed gaat, misschien dat ze wat meer voorwaarts word als je wat meer aan het werk gaat en sterker word?

Ik heb Atari vandaag ook weer even gelongeerd. En gemeten hij is nu toch naar de 1.60 gegroeid. Ik heb nog hoop voor een paar meer cm erbij het komende jaar.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:39

Rust is inderdaad geen probleem!
Ik zal morgen eens kijken of Shelby al tanden aan het wisselen is!

1.60 is toch een mooie hoogte! Ik ben wel benieuwd hoe hoog Shelby nu is!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:21

Oh Atari 160 das mooi toch? .
Mithras blijft klein maar dat wisten we.
Hij is ook weer blij dat hij thuis is.
2 nachtjes logeren en vreemde dingen doen was toch pittig. Maar hij herstelt snel.
Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 23:45

Ja 160 is prima hoor maar ik ben 182 dus iets meer mag van mij ook

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:09

Boedjang leuk bezig ze met de Parelli

Wortel, hopelijk ook breed genoeg voor je lengte. Maar 160 vind ik hoog zat maar ben dan zelf ook maar 160

Marije, heerlijk verhuis hopelijk zelf snel ook weer een beetje de oude

Koen super zo makkelijk erop.

Sofie haar been gelukkig weer beter. Top dat je de goede zalf op de duur had

Hier is het nog rustig beide dames zijn drachtig gescand dus volgend jaar 2 kleine ukjes hopelijk

De Welsh is een drama met andere zijn we achter dus inrijden gaat iets rustiger. Maar van de week wilde dochter van een vriendin wat stappen en maar even stoute schoenen aangetrokken en haar op de tinker gezet. Die ging voorbeeldig aan een touwtje lekker mee door de weide.

Even foto met mijn kleine dame die ook even wilde

Afbeelding

Afbeelding

En haar dochter was ook dapper en deed rustig even hangen op de streskip

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Firelight op 03-06-25 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:03

Butengeweun, jouw autocorrect maakt wel iets geks van ik denk de naam van Boedjang :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:11

-O- mag hem ook niet meer wijzigen maar ga even een melding maken. Sorry boedjang, waarom hij dat er van maakte.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 13:34

Butengeweun ook goed bezig met de jonkies.
En ja het lijkt erop dat Atari de bouw van zn moeder heeft. Jazz is een Australian stock horse en wat breder.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 17:39

Ah had ik een andere naam?
Butengeweun haha prachtig dat hoofd van de welsh en dan verschil met de tinker. Leuk hoor.