Wat verschrikkelijk Lotus, mijn 3 jarige heb ik in april moeten laten gaan. En idd al je dromen en je toekomst samen vliegen zo aan je voorbij, zo pijnlijk en oneerlijk. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd.
Ben een tijdje offline geweest iets met wachtwoord kwijt
Baron heeft een Lolitrem vergiftiging gehad in mei. Waarschijnlijk was raaigras (schimmels/mycotoxines) de oorzaak. t was heel eng hoe hij ineens neerviel in de stal, z'n ogen wegdraaiden en eerst niet leek mee te werken toen stalbaas hem probeerde recht te trekken, precies of hij zijn achterbenen niet kon bewegen. Nadat hij rechtgetrokken is door stalbaas verkrampte hij bij het stappen en draven in de binnenpiste, hij schrok ook zowat van vanalles, zelfs van z'n eigen mest bij het mesten, wat helemaal niet in zijn aard zit zo schrikkerig zijn. Zijn temperatuur schoot ook omhoog. Zijn lichaam gloeide echt. Mijn dierenarts heeft koortsremmer gespoten en daarna direct naar de kliniek gereden. Op de kliniek had hij nog 39 graden koorts en de arts zei dat zijn ogen tolden en hij alles dus ziet draaien (soort epileptische aanval gehad). 1 nacht in observatie gebleven maar geen gekke dingen gebeurd toen. Geen narigheid meer gehad sinds ik ander hooi voer waar geen raaigras in zit.
3 augustus hadden we terug een reguliere keuring voor het Belgische Tinker Stamboek. Baron is kruising tussen tinker en fries. Toch heeft hij een zeer mooie 2de premie behaald met 134 punten (6 punten verwijderd van de 1ste premie).
We deden ook een dressuurproefje (stap-draf) met leuke punten en commentaar.
Hij is zadelmak en kan ook al leuk een sprongetje nemen. In vrijheid springt hij over 1m15
Ik rij max 3x in de week een half uurtje en we hebben al 2x een buitenrit gemaakt.
Hij heeft echt een leuke galop. Over balkjes in galop gaat hij echt omhoog vanvoor.
Kooiker03
Geplaatst: 10-09-24 16:04
Ik heb vorige week het ergste telefoontje wat je van een staleigenaar kunt krijgen gekregen. Lush was 's ochtends dood gevonden. Mijn knappe uit de kluite gewassen puppy heeft net geen 3,5 jaar mogen worden.
Dit was Lush op haar laatste dag.
Spoiler:
Op deze foto is Lush te zien, dood, met haar allerbeste maatje. Ze stonden vanaf de dag van haar geboorte samen, ze scheelde 4 dagen.
Vorig jaar vond ik mijn merrie ook dood op de paddock en in 2021 mijn veulen, plots, zomaar, die schok kom je niet zomaar te boven. Ik vind het oprecht zo immens erg voor je :’(
Heb je autopsie laten doen om te weten waardoor ze gestorven is?
Dank je, ik ben echt al een week abuis. Ik heb geen autopsie laten doen. Er zijn twee dierenartsen bij geweest en zij denken beide aan hartfalen. Ik heb nu vrede met het idee dat ze er hoogstwaarschijnlijk niks van mee heeft gekregen.
MarliesR
Geplaatst: 10-09-24 17:13
Jeetje weer zo'n heftig bericht.
Heel erg veel sterkte gewenst met dit grote verlies Kooiker03. Wat ontzettend moeilijk om te verwerken lijkt me dat, zo ineens uit het niks...
Mi_Amore, om het dan zelfs tot twee keer toe te moeten meemaken lijkt me helemaal een nachtmerrie.
Jeetje, wat een verdriet. Soms voelt het leven zo oneerlijk. Veel sterkte, ook voor jou nog Lotus.
KittyDylan
Geplaatst: 21-09-24 22:09
Sterkte met het verlies...
Arthur doet het goed. Langzaam mag hij meer gaan trainen en vandaag hebben we weer gelongeerd.
Toen uit gaan stappen, en toen ging het even mis Hij was lekker relaxed, ik denk, maak even een foto hier in het bos. Touwtje kan wel even over de rug, hij zal toch niet weglopen
Foto gemaakt, ik wil hem pakken, maar voordat ik die kans heb draait hij zich om en draaft rustig weg het bos uit, ik had nog weinig stress. Onder staan paarden, daar zal hij vast stoppen... niet dus. Oké, iets meer stress. Maar, gras! Welsh, daar zal hij toch wel voor stoppen??? Nee... hij draait een gelukkig hele rustige 60 weg op. Ik meteen in, toch meer paniek, mijn moeder gebeld, die al met de auto kwam. Ondertussen draaide Arthur de straat van een manege in. Meer paarden, hij denkt met zijn klokkenspel soms, dus hij zou vast stoppen.. eh, ook niet... en die weg loopt dood op een drukke 80 weg.... oke, nu héél veel stress. Ondertussen roepen, "help, pony los", gelukkig gehoord door de eigenaresse van de stal en twee andere. Zo'n 15 meter voor de drukke weg, stopt meneer, en komt heel rustig weer terug gestapt naar mij, alsof ik me niet druk hoefde te maken Ik kon hem meteen pakken. Ik vraag me af of hij door had dat er veel verkeer voorbij kwam daar... we zijn er vorige week voor het eerst overgestoken toen we door het dorp zijn gelopen..
Hij heeft zo'n 600 meter afgelegd, in een lekker drafje die ik rennend niet bij kon houden. Maar wat een plezier zat er in zijn koppie
Lesje geleerd, hij lijkt veel op moeder, maar niet zó veel Niet meer loslaten dus. Ach... pretbekkie.