Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:28

Geweldig! Heb je niet meer foto's?? Van haar hoofdje bv

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 21:58

Ik heb nog heel veel foto´s, van gister dan :D. Ik zal binnenkort weer wat plaatsen maar moet ze nog allemaal uitzoeken en natuurlijk nieuwe maken ;-).

In ieder geval nog wel deze van haar hoofdje van gister:

Afbeelding

En ik heb nog twee foto´s van Nine om het nog even spannend te maken wat voor kleur ze is :D. Ik probeerde het al een tijdje op foto te krijgen, maar op deze foto zie je het wel een beetje, die donkere gloed in de flanken en bij het voorbeen aan de binnenkant. Is daar niet wat over te zeggen qua kleur? Vos of bruin, zilverdrager, schimmel. Ben zo benieuwd! Alles is uiteraard goed, maar speculeren totdat de testuitslag er is vind ik wel leuk :-).

Afbeelding

Afbeelding

Aan de oorpunten kan je het niet zien denk ik, die zijn in ieder geval niet zwart, die zijn niet volledig gekleurd en het wit loopt van achter zelfs tot boven.

Afbeelding

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:01

Ga je met Nine ooit naar een keuring? Ik zou haar echt graag eens ontmoeten en dan moet ik zeker ook ter plaatse zijn, als ze naar een keuring komt. Ik gok eigenlijk nog steeds op bruin of zelfs zilverappelbruin.
Zo mooi hoofdje hé. <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 22:05

Ja ik wil naar de BMP keuring met Lola en Nine :-). Dus daar kunnen we ontmoeten!!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:09

O, dan mag je hier zelfs komen logeren of misschien zelfs bij Valerie, want daar is het te doen, in Oudenaarde. En het is een heel weekend, geloof ik, in september. Zaterdag de BMP keuring en zondag nog een minipaardenshow georganiseerd door iemand anders, maar ook altijd heel mooi gedaan.

Maar als je de NMPRS merriekeuring doet, dan kom ik ook naar daar! :D

Vandaag ook Panda gaan bezoeken, het halfbroertje van Nine, en wow, wat is hij ook mooi en lief. Ook zo speciaal, terug een verrassingsveulen. Vond het zo leuk toen Dorien vertelde, dat ze eerst dachten dat Luna een kopietje van haarzelf had gekregen. Tot Panda er helemaal uit was, en een appaloosa bleek te zijn. :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 22:18

O dat zou helemaal geweldig zijn!

Heeft Valerie een grote trailer zodat Nine en Lola met hun meekunnen? Want zelf heb ik geen trailerbewijs en we kunnen niet met twee blijven logeren ivm mijn dochtertje die iemand thuis nodig heeft ;-).

Ben erg benieuwd naar nieuwe panda foto´s! Zo´n leuk halfbroertje van Nine!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:21

Wat is ze prachtig mooi !!!!!!!! <3

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:22

Ah ... ze slapen! Zo leuk dat je de webcam nog steeds aan hebt staan! Laat je die voorlopig nog aan? :o :D

Mooie fotos ook weer, het is wel echt een schatje! Leuk eigenlijk dat Lola meteen ook zo goed moedert, da's wel mooi geregeld in de natuur. Nine is haar eerste veulen toch?

Hoe vind je dochtertje Nine? Of is ze nog te jong om het allemaal een beetje mee te krijgen?

Dat halfbroertje is trouwens idd ook erg leuk, met zo'n klein blanketje! Als die eigenaresse een topic daarover opent hier op bokt wil je dan het linkje even geven? Ik vind die ook erg leuk namelijk! ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 22:28

Ik zal het haar zeggen ;-). Maar ze zal het ook wel zelf lezen!

Mijn dochtertje is helemaal gek op het babypaardje, sochtends mocht ze gelijk kijken en ze keek met grote ogen en vertelde op de creche heel enthousiast `ik heb een babypaardje´ haha. Ze wil ook continu kijken en het liefst aaien maar Lola blijft ertussen staan en neemt het veulentje mee weg als ze buiten lopen ;-). Heel beschermend, maar wel heel erg lief hoor. Gewoon een echte bezorgde mama. En inderdaad haar eerste veulentje.

Ik laat de webcam nog even aan ja :-).

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:31

Manda schreef:

Heeft Valerie een grote trailer zodat Nine en Lola met hun meekunnen? Want zelf heb ik geen trailerbewijs en we kunnen niet met twee blijven logeren ivm mijn dochtertje die iemand thuis nodig heeft ;-).

Ik bied me aan als oppas hoor ;) kan ze weekend hier tutten met paardjes *D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:33

Hoelang hou je ze eigenlijk nog bij jou in de tuin?

(ik hoop natuurlijk lang, want dan kunnen we nog even camgluren.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 23:43

Sandra mag best oppassen :D

Ik denk dat ik ze nog twee weekjes in de tuin hou ofzo :-).

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:55

Manda schreef:

Valerie die heeft alles. :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:16

Ik denk dat het toch vos is, omdat het puntje van haar staart voskleurig is, tenminste .... Niet zwart iig zoals je bij bruine paarden hebt. Silverappel enzo heb ik geen verstand van dus dat weet ik niet

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:12

Ik heb het hele verhaal gevolgt, wat mooi dat je zo'n mooi veulentje heb gekregen en dan zijn in een keer alle problemen weg en ook de kleur helemaal geweldig.

Er is mij wel eens verteld dat een paard met 2 verschillende gekleurde oren geluk brengt dus wie weet komt het geluk je nu tegemoet.
Geniet maar van al het moois.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:22

Ik denk dat ze bruinbont is. Zilver zul je haar echt op moeten laten testen. Omdat ze geen enkele vlek in haar manenkam of bij haar staartaanzet heeft is het logich dat ze wit zijn. Dus De redenatie van een zwarte staart/manen kan niet omdat daar al geen bruin zit.
En de blauwe ogen kan een aanduiding zijn van overo (LWO), of sabino. Daar zou ik ook een test voor laten doen.

Maar buitenwelke kleur ze nu is, blijft ze toch echt een erg speciaal en mooi veulentje. Iig heel erg veel plezier en geluk met haar. :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:10

@ stal_HD kijk een paar pagina's terug eens naar de foto's van de staart. Daar is het puntje van haar staart toch echt gekleurd. En als ik het goed zag is dat voskleurig.
Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:05

ow wat een schatje...gefeliciteert jullie hebben echt een heel mooi veulentje...
dat je er veel plezier mee zal beleven

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 11:07

Het staartpuntje heeft een kleurtje, de staartaanzet niet, misschien bedoeld hij dat :-). Volgens mij zitten er inderdaad lichtere haren in de kleur van het staartpuntje, iedere dag komen er weer wat gekleurde krulletjes bij :-).

Ik ga haar wel als vos opgeven dan. Kan altijd nog na de kleurentestuitslag veranderd worden als dat nodig is toch?

En die donkere gloed op de vacht zoals je op de foto ziet bij de flanken en binnenkant voorbeentje zegt niks of bijvoorbeeld schimmel, zilver of de kleur zelf?

Afbeelding

Ik heb een boek over kleurengenetica kado gekregen dit weekend, dat boek is al eens genoemd hier in het topic en toevallig kreeg ik die! Echt heel interresant.

Ik heb zo nog wat foto´s van vandaag :-).

Nine had een strotje in haar mond, ik dacht ik ik haal hem er even uit, maar ze bleek het strootje echt een heel flink eind in de keel te hebben, ze klapte achterover van schrik toen ik nietsvermoeden dacht even een klein strootje uit het mondje te halen, en ik heb nog nooit zo´n ijselijke kreet gehoord bij een paard zoals Lola toen deed, ging werkelijk door merg en been.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 12:06

Wat fototjes van vandaag, het is echt niet eenvoudig haar op de foto te krijgen, Lola is zo beschermend dat ze er continu tussen gaat staan of weg loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi meisje he <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oogjes nog een beetje dicht en zijn wat vies/geirriteerd, ik moet ze schoonmaken maar gaat al een stuk beter! Wel een heel mooi dishje he!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vachtje lijkt toch wel heel donker, ik hoorde dat dat warschijnlijk duidt op schimmel :-)

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:08

Ze is echt super mooi :D <3
Mooiste bokt veulen 2010 :))

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:11

Als straks weer de bokt-veulenverkiezingen zijn moet je haar zeker opgeven Anna :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:13

Dan gaat het hele topic stemmen en kan het niet anders zijn dan dat ze wint ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:27

Zucht...wat een moppie.. Die moet lekker hier naast mij op de bank zitten en knuffelen <3

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:45

Wat een super mooi veulen zeg! Ik ben helemaal weg van die bruine oortjes!