Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:15

Nou wat sneu voor blue en fijn dat je een plekje gevonden hebt waar hij t wel naar z'n zin heeft
Hop dat sophie d'r pootje nu eindelijk heelt

juniper

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:49

Wow wat een verschil in een paar dagen tijd! Dat knalrode ziet er echt verschikkelijk uit, wat gek dat een antibiotica zalf dan kan veroorzaken. Wat is de naam van de balsem die je gekocht hebt?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:25

Dat heet Warendorf Balsem.

Zojuist weer ingesmeerd, en inmiddels zijn de grote korsten eraf gekomen.
Morgenochtend nog een keer insmeren voordat ze naar buiten gaat en dan morgenmiddag weer eens wassen.
Ik ben heel benieuwd..!!

Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:10

Wat fijn dat het zo opknapt zeg!! Wat een verschil!!

Hier doen we rustig aan, lekker op t land en af en toe een rondje sturen.

Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:16

Nou.. dat ziet er goed uit Anike..!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 06:46

Fijn dat Blue nu op een stal staat waar hij het wel goed doet, zo belangrijk.

Pootje van Sophie ziet er een stuk rustiger uit nu, hopelijk snel helemaal hersteld.

Dat ziet er heel fijn uit Anike!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 07:18

Heel ontspannen anike

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 09:46

Waw Anike, die ziet er al heel volwassen en geschoold uit!

De mijne is nog echt smalletjes en groen.
Ik heb gisteren voor het eerst zonder begeleider wat op eigen terrein rondgestapt, er op, met zadel en touwhalster. Ze kwam wat onwillig los van de stal en ik dacht al: "Oei, waaraan ben ik nu weer begonnen!" Maar na wat rondjes draaien, besloot ze toch mee te werken en ging het echt goed. Ze ontspande zelfs bij momenten en stapte dan helemaal door haar lijf.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:54

Ik zit er nog überhaupt niet op hoor. Mithras is echt een pup nog. Ook een oerras dus tijd nodig om te groeien. Is ook nog niet aan het wisselen
Ik ga dit weekend naar parelli training toe. Zeer benieuwd. Ook kriebel in buik

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:25

Dankjullie voor de leuke reacties!
Ik moet haar wel beschermen hoor, voor haarzelf. Ze leert erg graag en makkelijk.

We gaan t Pinkster weekend naar mijn oude manege, daar een rondje door het bos stappen. Even de gedachten op iets anders dan de bak haha.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:18

Hey wat leuk! Ik zie dit kletstopic nu pas :o

Leuk om de inmiddels 3 jarige guppies te volgen.

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik mee lees met jullie en soms eens reageer :)

Ik heb vorig jaar een onwijs leuke haflingerhengst gekocht (toen dus 2 jaar) inmiddels is hij 3 en zijn we langzaam begonnen met zadelmak maken wat hij echt heel erg goed (en snel ) oppakt.

We noemen hem Boef en hij is een zoon van Liz. Stubenkonig x elite v Allacher.

Hij is nog steeds hengst, hij gedraagd zich fantastisch als hengst en hij staat samen met mijn 2 jarige appaloosa hengst te genieten op het land en af en toe mag hij eens wat werkjes doen, hij geeft ook echt wel aan dat hij mentaal toe is aan wat meer uitdaging dan enkel gras eten en wat grondwerk _O-

Dit is onze Boef nu, zowel lichamelijk als mentaal heel erg gegroeit :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou het leuk vinden om in dit topic mee te mogen gluren naar jullie 3 jarigen en hun avonturen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:34

Knapperd is het Kim_1990 <3 En natuurlijk welkom!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 15:50

Welkom Kim, hij is knap!

Nog Gefeliciteerd met Mithras boedjang!

En Anike dat ziet er goed uit inderdaad!

Hier erg druk met 2 veulentjes dit jaar maar gelukkig hoeft Valegro nog niet heel veel te doen. We rijden nu zo’n 2 keer per week en pakken heel af en toe een lesje mee.
Vorige week had hij zelfs lekker de hele week vrij want het regende de hele week.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:18

Wat een mooie boef is dat

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 17:23

Welkom Kim! Knappe haf heb je! Leuk!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 18:05

Welkom Kim..!

Knappe Haflinger heb je!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 18:53

Welkom Kim. Wat een prachtige Haf! Wil je ook met hem naar een hengstenkeuring? Vind hem echt heel mooi

Boedjang ik vind het leuk en ook interessant hoe de paarden zo kunnen verschillen. Die van mij is heel volwassen. Vorig jaar op de keuring zei de jury ook dat ze ‘jeugd’ mist omdat ze gewoon al af was. Zou het best interessant vinden hoe het kan dat sommige 2 jarige echt af lijken en sommige 5 jarigen nog niet. Wat leuk zeg lange lijnen buiten. Ik durf dat niet, dat word skiën :+

Libera wat leuk 2 veulens! Lekker hoor rustig aan doen. Geen haast

Anike wat een super leuke pony is het toch. Knap hoor!

Koend wat goed zeg! Lekker rustig aan wat vertrouwd worden samen. Ik doe dat ook!

Casarell oh wat ziet dat er ongemakkelijk uit. Zo vuurrood. Het is inderdaad enorm hardnekkig. Hoop dat het snel op knapt :(:)

Miriejj oh wat sneu dat hij de paddock Paradise niks vond. Ik hoor dat wel vaker omdat veel paarden altijd ‘aan’ blijven en geen rust nemen. Gelukkig is het nu goed. Wat super zeg er lekker op stappen!! Goed bezig

Wortel ik zou de deken 12u af doen. 14 gr is wel lekker

Even stil geweest en ook niks gedaan een maand lang. Enorm hectisch geweest hier. Woensdag stoute schoenen aangetrokken, man geappt dat ik Minthe ging rijden en hij hield het vanuit de woonkamer in de gaten. Heb het gangpad toen 2x op en neer gestapt en even paar meter buiten gekeken. Wegens enorme grasland beregener (zo’n spuit) en hele harde wind maar niet verder gegaan. Maar ze was echt enorm lief
Afbeelding
Vandaag ook even gezadeld. Dat gaat nu goed. Zadel was altijd wel wat spannend. Nu 1x het gangpad op en neer gestapt en toen naar buiten blokje om over het erf. Ze was veel minder twijfelachtig en liep gewoon goed door. Ik ben echt zó blij. Wat een topper
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 20:06

Oeh wat knap van Minthe, braaf zeg! Merk je dan ook profijt van het beleren voor de wagen? Dat ze het al wat beter snapt?

Ja mijn 4 jarige had ik vorig jaar gedekt en daarna beleerd, die heeft nu dus een veulentje en een paar maanden vrij om lekker verder te groeien :)
Valegro is natuurlijk een ruin dus die kan niet gedekt worden maar die krijgt aankomende winter ook lekker een paar maanden vrij. Kan ik ondertussen mijn merrie weer wat oppakken dus dat komt allemaal goed uit :)

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 21:49

Zo vuurrood is het niet hoor Kabajo.. dat lijkt omdat het geschoren is, en ik de flitser gebruik om dat ik dan evt kloven beter kan detecteren.
Maar de huid is erg rustig geworden en er zitten nu geen korsten meer. Je voelt ook geen rare dingen meer. Dus nog even door blijven smeren tot de huid weer wat verder hersteld is.. want dat is nu natuurlijk nog vrij fragiel.

Minthe doet het ook braaf zeg..! _/-\o_

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 22:28

Ooh brave minthe, wat fijn

Ja weet ook niet waarom de een nog zo jong oogt.
Heel toevallig vandaag gezien dat mithras zn tand mist.
Hij is net op de trailer gegaan. Was even 3x aankijken toch een touwtje achter billen en liep daarna zo de trailer op.
Stond onderweg lekker te eten. En vond t lastig om achterwaarts eraf te lopen. Maar mooie leerschool.
Op de training locatie staat ie naast oud stalgenoot( en vriendin) d'r merrie dus die kent hij.
Mooi paddockje met schuiltent. Hij ging wel net hinikken toen we weg gingen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 23:23

Aaah, dank jullie wel voor het welkom :D
Leuk dat ik mee mag kijken hier samen met mijn gouden vriend <3

Kabayo, ja, Boef is echt heel knap en qua bloedlijnen is hij ook echt heel interessant (geheel inteeltvrij) en staat hij ingeschreven bij het NHPS...

Ik wilde wel met hem naar de hengstenkeuring van nhps of kvth maar heb wat advies ingewonnen bij trainers die haflingers klaarmaken voor de HK en die vonden hem een te kort voorbeen hebben en niet bergopwaarts genoeg waardoor ze de kans op goedkeuren nihil vonden...om deze reden heb ik het niet aan gedurft hem voor te brengen...zijn vaak toch een hele hoop kosten zo'n HK en als de prof trainers er weinig vertrouwen in hebben...tja...dan vind ik dat wel wat zonde zeg maar...
Ik twijfel nog altijd of ik misschien niet begin 2026 met hem alsnog naar de HK moet gaan...zou toch fantastisch zijn als onze Boef wat kan bijdragen in de haflingerwereld met zijn meer dan uitmuntende karakter en goede bloedlijnen <3

Ik heb vanmiddag 7 kleuren poep gescheten maar ik heb vanmiddag voor de eerste keer op Boef zijn rug mogen zitten (voor hem niet de aller eerste keer, ik heb iemand die hem dus rustig aan beleerd) en hij heeft dus inmiddels 3 keer los in de bak gelopen maar hij is zo intens braaf, gaaf, lief en stoer dat ik als dikke angsthaas er vanmiddag ook eventjes op ben gaan zitten...en wat voelt dat fijn zeg...poeh...helemaal teots op mijn blonde gouden mannetje <3

Wat doet Minthe het ook goed he!
Snap met de sproei installatie etc dat je het eerst maar even bij kijken hebt gelaten...dat zijn toch wel weer niet-alledaagse-dingen waar ze vast aan gaat wennen maar wat nu wellicht nog wat tijd nodig heeft haha...
Vind het ook leuk te lezen dat je haar hebt laten dekken, ik heb dat vorig jaar met mijn 3 jarige (inmiddels 4 jarige dus) ook gedaan, wel zadelmak gemaakt en accepteerd een ruiter) zodat ze eigenlijk nog even wat extra tijd heeft om wat uit te groeien...deze merrie was eigenlijk iets aan de kleine kant en had gehoopt dat ze in afgelopen jaar nog ietsje zou groeien...tegenovergestelde is gebeurd...volgens de meetstok is ze 1 cm gekrompen _O-

Maar nu heb je wel de kans om Minthe de tijd te geven nog even lekker uit te groeien ondanks dat ze al zo volwassen lijkt...nu zadelmak maken en inrijden en straks tegen de winter aan lekker met zwangerschaps verlof sturen zodat ze de winter de tijd heeft om alles wat ze geleerd heeft te verwerken en zich te gaan voorbereiden op haar aanstaande veulen...
Een mooie keuze heb je ook gemaakt voor haar...fingers crossed voor een homozygoot bont merrietje denk ik maar zo :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 00:46

Welkom Kim! Boef is erg knap

Anike ze doet het echt al goed!

Minthe ook goed gedaan

Boedjang ik heb denk ik even gemist wat jullie gaan doen?

Atari heeft deze week vrij gehad. Als het goed is krijgt hij de komende dagen 250 nieuwe buren. Ik heb geen moeite met schapen maar ik snap niet zo goed waarom er 250 moeten op deze kleine 16 hectare paddock. Terwijl er aan de overkant van de weg 10 veel grotere paddocks zijn. Binnen een paar dagen hebben ze dit kaal gegeten.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 07:19

Zo dat zijn inderdaad een hoop buren...
Mithras en ik zijn een weekend op parelli training. Voor hem voor het eerst, ik deed het met mijn vorige merrie regelmatig.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 09:50

Leuk Boedjang veel plezier!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 11:29

Veel plezier boedjang!