Reddunbont x silverdapple: veulen helaas doodgeboren, p79

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kijk je ook mee??

Wat denk je?! Nu wil ik het zeker niet meer missen..
297 (86%)
Ik heb het opgegeven, dat veulen komt toch nooooooit meer
27 (7%)
Nee, kost mij veel te veel vrije tijd en nachtrust
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 344

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:15

Nogmaals onwijs veel sterkte, al moet ik bekennen wel onwijs opgelucht te zijn om Joy op de cam te zien.
De beelden dat ze niet meer omhoog kon zullen mijn netvlies niet snel verlaten.

Heel veel sterkte met het verlies van het knappe veulen.
Nu hopen dat Joy snel is aangesterkt en weer de oude is.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:16

Heel erg veel sterkte met dit grote verlies... Alle respect voor hoe hard jullie gevochten hebben voor beiden!!
Vreselijk van het veulen maar ben erg blij Joy op haar beentjes te zien staan! bijkomen van alle narigheid..
Nogmaals sterkte voor jullie allemaal :(:)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:16

Was het veulentje trouwens al dood in de buik? Of is het dood gegaan omdat het er niet uit kon komen?
:'(

Lori

Re: Reddunbont x silverdapple: Joy tv deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:19

Ik ben er nog altijd niet goed van :(:)

Blanket

steffyentom schreef:
Nogmaals onwijs veel sterkte, al moet ik bekennen wel onwijs opgelucht te zijn om Joy op de cam te zien.
De beelden dat ze niet meer omhoog kon zullen mijn netvlies niet snel verlaten.

Heel veel sterkte met het verlies van het knappe veulen.
Nu hopen dat Joy snel is aangesterkt en weer de oude is.

Inderdaad, die beelden staan ook op mijn netvlies gebrand. :(:)

Gamblex17

Zelfde vraag als hierboven : ( !

Ik ben er gister niet geweest , 1 dag niet gevolgt..

elke dag volgde ik het , zet de cam aan en zie een paardje zonder veulen, wat erg zeg !

Ik heb alles bijgelezen ! En wat sneu is dit , dit hebben jullie niet verdient !

Heel veel sterkte met het verlies van dat mooie veulen ! :(:)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:20

Wat erg...Heb zo veel mee gekeken en gehoopt op een mooi,klein joy-veulentje....Heel veel sterkte!!!

peggyloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:22

Hier ook een stille meelezer. Heel veel sterkte met het verlies van het prachtige veulen. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met Joy.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:24

ruiter1992 schreef:
Was het veulentje trouwens al dood in de buik? Of is het dood gegaan omdat het er niet uit kon komen?

Ik ga uit van het tweede.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:26

het is zo raar om naar joy te kijken zonder een dikke buik maar ook zonder een veulen.
ik ben eigenlijk wel blij dat ik het gister niet gezien heb..

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:31

Nogmaals heel veel sterkte
Ze was prachtig
Jullie hebben zo goed jullie best gedaan
En de cam afschermen was een wijs besluit
Nu blijven we hopen dat het met de mooie joy goed blijft gaan
Heb vanacht de hele nacht meegeleefd en dat blijf ik ook doen

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:38

Zo heel af en toe, als je er niet op voorbereidt bent, komt er iets of iemand in je leven die een mega impact op je heeft. Dit keer is dat Joy. Ik vind het een prachtpaardje, en hoewel ik pas de laatste 4 dagen actief ben gaan meekijken, heeft ze een flinke plek in mijn hart veroverd. Elke dag stond de cam aan, om de zoveel tijd ff forum checken, als ze pijn had leed ik mee.
Toen het vannacht zo vreselijk mis ging, hebben wij nog zeker een half uur verdwaasd naar de afgedekte cam zitten kijken. Niet wetend wat te doen, wachten we op nieuws (goed of slecht) of doen we dat niet. Huilend hebben we gewacht.... totdat de computer besloot om zichzelf uit te schakelen.
Vanmorgen durfde ik niet te kijken. Maar Ohhhh wat ben ik blij dat ik Joy zag staan. En wat heeft ze een prachtig engelveulentje gekregen. En hoe ontzettend zonde dat dit veulen, dat zo gewenst was, niet mocht blijven leven. Het is zo oneerlijk.
Lieve Mariska, ik heb zo'n respect voor jou (en natuurlijk ook de andere mensen die geholpen hebben). Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Een leven dat eindigt voor dat het begonnen is, is het moeilijkste van allemaal. Dikke knuffel, jullie zijn in onze harten en gedachten.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:41

Blanket schreef:
ruiter1992 schreef:

Ik ga uit van het tweede.

ik ga ook van de tweede inderdaad

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:44

Wat ben ik blij dat Joy in der box staat, en dat ze het na omstandigheden goed maakt!

Mariska en Gerard wat zijn jullie ontzettend dapper en sterk gewees! Je moet niet na denken over de cam, ik vind het heel goed van jullie dat jullie de cam afgedekt hadden. Denk dat iedereen dit ook wel begrijpt.
Wat was het een prachtig veulen! Ik wil jullie enorm veel sterkte wensen! Y;(

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:49

ik wou dat ik nu Joy d'r stal in kon lopen en haar een hele grote knuffel geven

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:51

AnnoDomino3 schreef:
ik wou dat ik nu Joy d'r stal in kon lopen en haar een hele grote knuffel geven

Dat zelfde gevoel heb ik ook, leef zo met hun mee. :(:)

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:59

RESPECT en STERKTE echt waar hoor, dat jullie zo je best doen om zo'n prachtig mooi meisje nog te redden, en dan echt vreselijk dat dit gebeurt... ik leef echt met je mee, ik weet niet wat ik moet zeggen, ik wou dat ik net zo mooi iets kon zeggen als MamaJella maar dat kan ik helaas niet... ik krijg er zelf tranen in me ogen van, het is gewoon niet eerlijk!!! :( :( |( |( :(:) :(:) ;( ;( -O- -O- :\ :\ :n :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:03

Ach Mariska toch... wat een verdriet en wat een verschrikking. Het is jullie zó gegund. En wat hebben jullie er voor geknokt zo te lezen. Joy heeft een prachtige dochter gekregen, eeuwig zonde dat ze het niet gehaald heeft. Gelukkig is Joy er nog. Heel veel sterkte, ik duim dat Joy snel weer haar oude vrolijke zelf is.

:(:)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:09

Hier nog een stille meelezer/meekijker... Toen ik gistermiddag m'n laptop dichtklapte had dit topic 9 bladzijden.
Nu opeens in de 80, ik hoopte dat Joy's mooie veulentje naast haar zou staan... Wat ontzettend verdrietig om te lezen dat het allemaal anders gelopen is en dat dat mooie beestje niet levend ter wereld gekomen is ;(

Wens jullie heel veel sterkte met het verlies van dit mooie veulen, dat zo ontzettend welkom was :(:)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:12

Wat verschrikkelijk.. Arme Joy.. :(:)
Wat een mooi veulentje.. Heel veel sterkte Mariska Y;(

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:15

DeMolenhoek schreef:
Mariska_28 schreef:
Dierenarts belde ons net wakker, ze komt zo om Joy te checken en te spoelen..
Pfff ben er nog steeds zo kapot van, een ander laat zijn merrie gewoon op het land en er loopt opeens een veulen bij.. Ik doe alles om het goed te laten gaan, en mag dan blij zijn dat de merrie nog leeft.. Het is niet eerlijk..

Mariska. Je bent de beste eigenaar die ik me kan voorstellen! Wat als je 1 van die mensen waard geweest de ze gewoon op het land had laten lopen? Dan ben ik ervan overtuigd dat je ze alle 2 had verloren. Maar je hebt dat niet gedaan! Toen het niet goed ging heb je ingegrepen. Je hebt haar gesteund en geholpen. Wat voor betere eigenaar kan een paard zich nog wensen? Je hebt ze niet aan haar lot overgelaten, alhoewel de machteloosheid en het verdriet heel waarschijnlijk om zich heen grepen.

Het is misschien voor een deel niet eerlijk. Maar het is wel eerlijk dat je Joy nog hebt door al die goede zorgen! Mariska, ik denk dat verschillende bokkers, waaronder ik, een slechte nachtrust hebben gehad omdat we aan jou, jou man en Joy dachten! En dit zouden er velen niet doen, als we niet zagen dat je alles deed wat je kon!

Hier wil ik mij volledig bij aansluiten.
ik kan het niet beter verwoorden en heb zelfs vanacht mijn moeder wakker gemaakt dat het helemaal verkeerd ging en vanmorgen om 8 uur het hele verhaal verteld.
We leven met jullie mee.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:22

Jeetje, wat verschrikkelijk! ;( Wat erg Maris, en wat was het een ongelooflijk mooi meisje! Ik wil jullie erg veel sterkte wensen met het verlies van dit prachtige veulen! En heel veel knuffels voor Joy! Ik hoop dat ze snel weer aansterkt. Ik heb het de afgelopen week helemaal gevolgd en ik hoop toch zo dat Joy weer haar eigen, vrolijke, nieuwsgierige zelf weer terug vind. :(:)

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:34

Mariska en Gerard onwijs veel sterkte. Helaas weet ik hoe jullie je nu moeten voelen een paar jaar geleden heb ik dit ook moeten meemaken met een merrie van mij. Kippevel en de rillingen over mijn lijf toen ik dit topic ging lezen, maar ook heel veel respect voor jullie. En ik weet dat alles op dat moment een beetje op de automatische piloot gaat en de klap later komt neem ajb de tijd samen om dit te verwerken.

Fijn dat het met Joy goed gaat, maar (en eigenlijk hoef ik dit helemaal niet te zeggen want jullie hebben zo veel liefde en ervaring) haar goed in de gaten. Ook ik dacht dat ik het veulen gewoon weg konden halen omdat ze er niets meer omgaf(ze keek er niet naar om), maar dat was bij haar de pijn en de vermoeidheid want een dag later heeft ze erg lopen zoeken en roepen. Gelukkig toen ze terug mocht bij een andere merrie(die al meerdere veulens gehad had en niet erg beschermend was) die ook net een veulen had gehad en mocht ze de oppas tante spelen en ik weet zeker dat dat haar heel goed heeft gedaan.

Nogmaal heel veel sterkte en jullie zijn kanjers. Geef Joy maar een dikke knuffel.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:36

Ahww jeetje Mariska wat poedersuiker! Joy ziet er ook zo schraal uit opeens, maar gelukkig is ze er nog gewoon. Je hebt ook niet veel geluk met je veulens. Nu alle aandacht en hoop maar op Hope.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 13:52

Nou, er is een bont KWPN veulen uit Friesland onderweg waarvan de merrie is overleden om te kijken of ze te koppelen zijn... Helpen julle duimen dat het een succes wordt?