Een kind krijgt een kind PART THREE.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bent u een

stille meelezer.
1739 (90%)
actieve meelezer.
184 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1923

Maydine

Re: Een kind krijgt een kind PART THREE.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:50

Aww wederom weer geduld hebben dus.. pff wat zullen jullie moe zijn,.. :(:)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:06

nou al bijna een vierde topic zeg... dat zou mooi zijn haha

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:10

ik ben echt zooooooo benieuwd wat er voor plaatje uit gaat komen.
ben inderdaad ook bang dat we naar een 4e topic gaan :D

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:17

Word nu wel heel spannend, volg het al vanaf topic 1 en soms even onder me steen vandaan om wat te zeggen maar ik hoop maar voor je dat het waken snel niet meer hoeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:19

Ja ik kom nu voor de derde of vierde keer tevoorschijn, maar kijk wel elke dag hoor! Ben erg benieuwd en hoop vooral voor Iris dat het allemaal goed gaat met haar jonge lijfje. Gelukkig heeft ze superverzorging dus daar kan het niet aan liggen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 09:22

Goedemorgen, helaas helaas niks geboren vannacht, ik heb elk uur gekeken bij madam omdat ze toch echt wel anders was dan andere nachten maar nee hoor, de kleine zit nog lekker binnen.

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:24

Ook ik kijk zeer vaak of alles goed gaat met Iris en of haar veulentje er al is. Volg het vanaf het eerste topic en het wordt wel elke keer spannender!! Misschien nu toch wachten tot het 4e topic of gaat ze ons verrassen door in eens toch haar veulentje te krijgen...
Zet hem op Iris!!! *\o/* *\o/*

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:24

nou ja je kunt alleen maar afwachten he...

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:25

zo ze neemt het er wel van dan , ik had gehoopt voor je dat het vannacht geboren zou wordemn zodat je nog even kon bijslapen voor het waken van Viga begint .

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:30

-O- Nou moe...

Ik blijf volgen!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:35

Het is ook veel te koud!!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:41

Als ze in theorie half juni voor het laatste gedekt is, dan komt het niet voor half mei en als je pech hebt, loopt ze een maand over. Dus kan het ook nog half juni worden voor het veulen er is. Dat ga je niet volhouden om zolang te waken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar recente foto's van buik, banden en uier.

En wat ik schreef over voorvocht, dat moet je echt uitmelken en je krijgt dan vaak maar een druppeltje doorzichtig vocht wat dus van zout naar zoet moet gaan. Onze da vertelde dat, omdat ik ook bang was dat er weinig tot geen uier te zien of te voelen zou zijn. Da vertelde dat ook bij merries die eigenlijk amper uier hebben, dit voorvocht toch echt wel aanwezig moet zijn. Maar ik kon pas voorvocht melken ongeveer een week voordat het veulen kwam en dat was dan niet meer dan een druppeltje op mijn vinger. Op de dag zelf zat er wel degelijk een vol strak uier alleen er zat dus nog steeds geen melk in, alleen doorzichtig vocht en dat moet dan nog verkleuren van doorzichtig naar melkachtig. Kegelen deed ze ook niet.Maar het veulen kwam wel in de nacht dat het voorvocht dus anders smaakte. Het is maar een tip ;)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:51

Nog een tip:

Een buikecho, misschien is daar meer op te zien (bv. hoe het veulen ligt) het veulen gaat pas op het laatst 'goed' liggen, dus dat kan ook een teken zijn.

Wat bij mijn merries altijd erg opvalt zijn de volgende tekens:
(Laatste week) Onrust, weinig eten, vaak kleine beetjes mesten, vaker liggen en hun ogen, uier en kling worden groter.

(Laatste dagen) Afzonderen van de anderen, nog minder eten, veel en vaak kleine beetjes plassen en ook echt moeilijk gaan staan om te plassen (alsof ze bang zijn om zichzelf onder te plassen), ruiken aan eigen mest en plas en dan hunkeren.

(Laatste dag) kegelen en niets meer willen (niet naar buiten met de rest) dit kan ook 10 dagen duren :D dat gebeurde nl. bij Cascade dit jaar voor de eerste keer!

Iris heeft vast ook een deel van deze tekens, wij hebben eens (op proef, op verzoek van de veearts, hij wilde 'oefenen' op onze Welsh A zodat hij beter bij mini's kon scannen ivm hun grootte) een buikecho laten maken en daar was veel op te zien, maar dat was in het begin van de 6de maand.

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:55

nou laten we dan maar hopen dat Iris niet half juni gedekt is en ook nog een maand overtijd bevalt ;\ dat houden we allemaal niet vol hoor! veeeeeel te nieuwschierig! :+

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:57

haboshof schreef:
En wat ik schreef over voorvocht, dat moet je echt uitmelken en je krijgt dan vaak maar een druppeltje doorzichtig vocht wat dus van zout naar zoet moet gaan. Onze da vertelde dat, omdat ik ook bang was dat er weinig tot geen uier te zien of te voelen zou zijn. Da vertelde dat ook bij merries die eigenlijk amper uier hebben, dit voorvocht toch echt wel aanwezig moet zijn. Maar ik kon pas voorvocht melken ongeveer een week voordat het veulen kwam en dat was dan niet meer dan een druppeltje op mijn vinger. Op de dag zelf zat er wel degelijk een vol strak uier alleen er zat dus nog steeds geen melk in, alleen doorzichtig vocht en dat moet dan nog verkleuren van doorzichtig naar melkachtig. Kegelen deed ze ook niet.Maar het veulen kwam wel in de nacht dat het voorvocht dus anders smaakte. Het is maar een tip ;)

Als je het vocht kan bekomen is een goed en betrouwbaar hulpmiddel de refractometer!!!
Ik ben gestopt met lang op voorhand te waken want ik vertrouw op mijn refractometer en die geeft echt wel juist aan.

En niet alle merrie's kegelen dus daar mag je niet op hopen.

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:01

myrtedandy schreef:
nou laten we dan maar hopen dat Iris niet half juni gedekt is en ook nog een maand overtijd bevalt ;\ dat houden we allemaal niet vol hoor! veeeeeel te nieuwschierig! :+

Hoeveel topics zullen er dan wel niet volgen als dit het geval zou zijn??
Zolang kunnen de volgers van dit topic niet wachten... :P

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 10:03

Nee hoor, ik geloof er niks van dat ze nog 2 maanden doorloopt, daar zijn al teveel tekens voor en het uier is kneiterhard, als het wel zo is dan moet het maar daar geloof ik niet in.

abba,ik zie het niet zitten om Iris op transport te zetten om naar de kliniek te gaan om te scannen :o Veel van de seintjes die je opnoemt heeft Iris inderdaad al

Had ook al gedacht aan de refractometer Eponastable, help mij eens op weg waar ik dat kan krijgen?

haboshof, dank je wel voor de tips :j

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:04

Eponastable schreef:
haboshof schreef:

Als je het vocht kan bekomen is een goed en betrouwbaar hulpmiddel de refractometer!!!
Ik ben gestopt met lang op voorhand te waken want ik vertrouw op mijn refractometer en die geeft echt wel juist aan.

En niet alle merrie's kegelen dus daar mag je niet op hopen.

Ik had niet zo'n ding.Wij hebben veel veulens gefokt, maar deze tip kreeg ik, omdat ook wij geen dekdatum hadden bij onze merrie en dat heeft dus goed uitgepakt. Vroeger controleerden we alleen banden , uier en gedrag.En omdat niet elke merrie kegelt, werden we ook wel verrast of juist dat de merries al heel lang melk lekten, dat kan ook nog.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:11

Trouwens ik heb nog wel een foto van kling en uier van mijn merrie de dag voor de geboorte, als je die wilt zien post ik hem wel.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:08

jemig, het word echt steeds spannender!

Ik had alleen bij mijn merrie ook dat al heel vroeg het uier vulde, de banden slap waren en ze minder deed eten.
Maar uiteindelijk stond ze 5 minuten van te voor nog hooi te knabbelen op haar gemak en waren de tepels ook nog niet 'zoals het hoord'. Dus wie weet is dat bij Iris ook.

Maar heel veel sterkte verder!
Heel bokt duimt volgens mij mee! :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:13

Haha ik wilde vanochtend vroeg al meteen kijken, maar Bokt lag er bij mij uit :oo
Stiekem ben ik dus wel blij dat de kleine er nog niet is, want dan had ik het gewoon gemist! :=
Nu doet hij het gelukkig weer :D haha.

De tekens lijken nu wel duidelijker te worden.. We blijven afwachten! :)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:19

Vol spanning opende ik het topic weer, maar Iris houdt het nog lekker spannend zo! De komende dagen houd ik het topic in ieder geval extra goed in de gaten nu Iris duidelijke signalen geeft dat het niet al te lang meer gaat duren :) Ik zet m'n yell gewoon nog een keer in :') :

Iris, hup, kom op, vooruit,
laat die kleine er nou uit!
Nog even en het is al mei,
we willen dat veulen zien in de wei!
Die bolle buik ben je vast wel zat,
dus laat maar zien die kleine schat! *\o/*

Succes Bassenqua, het zal voor jou waarschijnlijk wel extra vermoeiend worden nu..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:57

RoWi schreef:
Haha ik wilde vanochtend vroeg al meteen kijken, maar Bokt lag er bij mij uit :oo
Stiekem ben ik dus wel blij dat de kleine er nog niet is, want dan had ik het gewoon gemist! :=
Nu doet hij het gelukkig weer :D haha.

De tekens lijken nu wel duidelijker te worden.. We blijven afwachten! :)

bij mij lag bokt er ook uit zal wel in de site gezeten hebben ;)

nou iris je mag wel opschieten hoor :o

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:02

Ik heb me net meteen even aangemeld voor de Bokt-facebook :)
Daar stond inderdaad dat het een storing was met de server :)