Casarell schreef:Stoer zeg!!! Ging het goed?
Thanks! Er ging veel goed, maar ik heb ook veel geleerd over Tulip's gedrag en voorkeuren. Zo is ze eigenlijk nergens bang van, zowel op het terrein als in het parcours. We zijn inmiddels zo ver dat ze in de hand met haar hoofd omlaag kan stappen en draven en niet meer als een giraffe door de bak gaan. Ook deed ze de trail obstakels heel goed, dus ondanks dat we bijna niks continu oefenen, kan ik haar vrij makkelijk duidelijk maken wat de bedoeling is. Ze heeft ook niks stoms gedaan in de zin van bokken, steigeren, of weg trekken (ondanks dat we in de ochtend door de regen niet konden longeren).
Wat ik ook geleerd heb is dat ze op stal staan echt verschrikkelijk vindt, en dat ze daardoor zo afgeleid raakt dat ze niet meer kan opletten. Dit verbaast me niet veel want dit heb ik in het verleden ook gezien, maar het is wel iets om aan te gaan werken voor de toekomst. As ze niet kan ontspannen op stal dan ga ik geen meerdaagse wedstrijden met haar doen. Maar goed, het was inmiddels twee jaar geleden dat we op wedstrijd gegaan zijn, dus het was ook allemaal nieuw voor haar. Volgende week gaat ze naar de trainer en in het najaar wil ik wat andere activiteiten met haar proberen, zodat ik kan uitvinden wat ze leuker vindt.