Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:26

Zo te zien doet Odessa het goed, zo met die emmer.
En over 2 weken Cookie scannen.. spannend!

Mithras wordt steeds knapper!

Wat een knappe bonte Mer1980..!

Wat is Minthe blij Kabayo.. heerlijk om zo te zien.
Ben wel heel benieuwd of er een veulen in zit.. zou mooi zijn!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:17

Spannend of de merries drachtig zijn.
Mithras was vandaag voor het eerst de hele dag op het land. Dus vandaag ook gestopt met z'n grasbrok, dat heeft hij denk niet meer nodig. Nu alleen nog vitaminebrok.
Toen ik aan kwam had hij zelf al bedacht dat hij genoeg gegeten had
Was ook niet mega geïnteresseerd in z'n voerbak meer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juniper

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:08

Goede keuze! Ik zou ook alleen de balancer geven. Tulip heeft de afgelopen winter volledig op onbeperkt hooi geleefd. Ik heb haar bewust slank gehouden zodat de ocd niet terug zou komen. Als ze straks in training gaat kijgt ze iedere dag balancer + onderhoudsbrok.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:25

Cartier staat nu in de juiste conditie. Die ging vorig jaar natuurlijk al dik t land op.
Nu is ze mooi, en krijgt een 2x 1/4 basis brok en veel ruwvoer.
Hou dat in de gaten, als ze aanzet gaat t brok terug, en ligt er een graasmasker.
Al verwacht ik t niet, want ze is nu ook ‘aan t werk’

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 23:06

Ja denk dat de kleine jongen straks met 24/ 7 land ook goed aan kan komen. En hij heeft echt ook altijd hooi/ voordroog te eten.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 06:39

Tulip staat op stal op het wedstrijd terrein! Ze laadde goed, alleen is het nogal een zenuwpees als ik haar op locatie in een stal zet. Dan heeft ze het gevoel verlaten te worden (denk ik) en moet ze ff kalmeren (zonder mij in de buurt) voordat ze kan ontspannen. Ik ben na een uurtje ook gewoon naar huis gegaan, zodra alle mensen weg zijn en het rustig wordt dan wordt zij vast ook wel rustig.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 07:37

Afgelopen november had ik mijn knappie voor het eerst mee naar de tandarts en toen had ze al heel veel vieze scherpe punten op de kiezen. Echt op meerdere plekken deuken in de wang al. Nu gaat mijn oude dame elk half jaar, dus ik dacht: “dan kan de 3jarige ook gelijk mee”.
Van haar had ik al een dop van in de voerbak gevonden en weet dat ze druk bezig is met wisselen. Maar ook nu zelfs al kleine wondjes in de wang van de scherpe punten. En ook nog een eigenwijze dop die niet los wilde. Dus was helemaal niet slecht om zo snel toch weer te gaan. Er moet nog 1 rij kiezen doorkomen ook.

Ze was overigens echt weer top braaf op de trailer en in de behandelruimte vooral heel geïnteresseerd in alles. Ik vind het zo’n heerlijk dier in de omgang! Ze vindt alles leuk, als ze maar mee mag, alleen achter blijven dat is stom.
Ze lijkt best wel wat op mijn herdershonden daarin. Die vinden alles leuk, als ze maar dichtbij je mogen zijn.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:21

Ik zou eigenlijk gisteravond op stal weer les hebben in het aan de hand werken. Nu kreeg ik een appje of het mogelijk was om naar locatie toe te gaan omdat haar auto kapot is. Stal eigenaresse gevraagd en ze had zin en tijd om mee te gaan. Ik dacht eerst van ja moet ik dit wel doen, maar juist nu een mooie oefening om op pad te gaan.

Gisteravond dus les gehad voor het eerst op vreemd terrein. Hij vond het wel eventjes heel spannend op de trailer, maar gedroeg zich voorbeeldig. Heen en terugweg in 1x te laden en liep zo achter mij aan. Eenmaal daar in de bak lekker rondjes gelopen, geen uitspattingen en gerust stellen. Hele fijne les gehad en eindelijk weer kunnen werken aan de rust die we nodig hadden. Echt even helemaal terug naar de basis, knopjes testen en uiteindelijk nog met de travers aan de slag kunnen gaan.

Denk dat hij lekker heeft geslapen vannacht hij was zo moe :+

Om de bak heen was enorm veel te zien omdat die op een camping staat. Paarden naast hem, skatebaan, veel spelende kinderen en zo nog meer. Echt super trots <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 10:45

Knappe Spot..! Die is een hele ervaring rijker.. en zo braaf!! +:)+

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 21:42

Spannend, juniper op vreemd terrein, maar ook veertje en sanet met mega stoere paardjes

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 12:37

Uk op weg naar t landAfbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 08:41

Ze doen het allemaal goed zeg!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 15:13

Filmpje van onze wedstrijd:

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 15:33

Stoer zeg!!! Ging het goed?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 15:35

Wat leuk doet het braaf

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 16:49

Wat mega leuk!!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:04

Mithras van t land geplukt vanmorgen
En los in de bak

Afbeelding
Hier stond ie op de helft van zn wei
Afbeelding
Op commando stil staan
Afbeeldingvoor wat meer voorwaards heel veel energie van mij nodig

Afbeelding
Draven doet hij als een stofzuiger, sowieso allemaal knap zonder hoofdstel/lijntje
Afbeelding
En even been erover
Afbeelding
kroelen

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:05

Casarell schreef:
Stoer zeg!!! Ging het goed?

Thanks! Er ging veel goed, maar ik heb ook veel geleerd over Tulip's gedrag en voorkeuren. Zo is ze eigenlijk nergens bang van, zowel op het terrein als in het parcours. We zijn inmiddels zo ver dat ze in de hand met haar hoofd omlaag kan stappen en draven en niet meer als een giraffe door de bak gaan. Ook deed ze de trail obstakels heel goed, dus ondanks dat we bijna niks continu oefenen, kan ik haar vrij makkelijk duidelijk maken wat de bedoeling is. Ze heeft ook niks stoms gedaan in de zin van bokken, steigeren, of weg trekken (ondanks dat we in de ochtend door de regen niet konden longeren).

Wat ik ook geleerd heb is dat ze op stal staan echt verschrikkelijk vindt, en dat ze daardoor zo afgeleid raakt dat ze niet meer kan opletten. Dit verbaast me niet veel want dit heb ik in het verleden ook gezien, maar het is wel iets om aan te gaan werken voor de toekomst. As ze niet kan ontspannen op stal dan ga ik geen meerdaagse wedstrijden met haar doen. Maar goed, het was inmiddels twee jaar geleden dat we op wedstrijd gegaan zijn, dus het was ook allemaal nieuw voor haar. Volgende week gaat ze naar de trainer en in het najaar wil ik wat andere activiteiten met haar proberen, zodat ik kan uitvinden wat ze leuker vindt.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 23:06

Dat ziet er heel netjes uit Boedjang!!! En die wei is enorm!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 06:47

Snap dat stal stom is voor sommige, mijn 2 dravers meiden vonden het ook vreselijk. Die stonden bij mij ook 24/7 buiten.
Mithras vind t best,als er maar eten is. Hij staat ook 24/7 buiten maar heeft regelmatig al in stal gestaan om te wennen. Ik vind t inderdaad wel makkelijk als ze het kunnen. Verder doet ze alles dus super dat is wel gaaf.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 07:54

Of de stal stom is, hangt ook van de sral af.
Vb: een buurman had zijn betonnen stalletje met de rugzijde naar de straat gebouwd. Het paard hoorde vanalles, maar zag niet wat het was. Hij vond dit echt niet leuk.
Mijn houten, luchtige loopstal met aardebodem staat ver van de straat, op het hoogste plekje van de weide en met ruime open kant naar het oosten en de straat. Ze staan er allemaal graag in.

Thuis heb ik een dubbele box met de deuren quasi altijd open en voor beide een zandpaddockje van 120 m².
Aanvankelijk stonden ze liefst buiten. Maar sinds ik een gat ( soort bovendeurgat) gemaakt heb tussen beide boxen kunnen ze elkaar bijna constant zien en indien gewenst kroelen. Nu verkiezen ze vaak binnen te staan.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 07:59

Mijn dravers vonden geen een stal oké. Continue draaien en heen en weer lopen.
Met of zonder Luik, vrienden, etc..deze kleine uk kiest inderdaad ook vaak zelf om binnen te eten. En wij hebben dan ook wel een mega stal

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 08:05

Stukjes film van gisteren

Ben zo onderhand gewend dat de kleine meer energie nodig heeft om in beweging te zijn. Mijn dravers meiden was het juist de truc voor mij om alles klein te houden. Dus elke voorwaardse pas moet beloond <3 *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 19:38

Juniper wauw wat goed! En wat braaf! In de stal wel wat onder de indruk lijkt het? Fijne ervaring zo. Wat leuk dat je veel over haar hebt geleerd op deze manier. Oh lees nu je andere berichtje, had ik het wel goed gezien wbt stal

Boedjang is hij liever lui dan moe? Hij is wel heel braaf hoor. Denk dat je zo kan zitten. Inderdaad een mega wei. Wel fijn dat je hem zo kan pakken. Ik vind jullie knuffel foto echt heel lief <3

Hier geen problemen met de stal. Ook niet met 24/7 buiten. Wij hebben dichte zijkanten en een luik vooraan. Maar ze staan veel buiten, van 8 tot 18u
Afbeelding

Veertje wat goed! En wat een lieve staleigenaresse! Wat gaaf dat hij dat al kan. Ik zou niet weten hoe je dat aanleert :o

Sanet wat goed van haar op de trailer! Klinkt als een heerlijk paard in de omgang!

Casarell ik ben ook benieuwd of er een kleintje in zit. Maandag scannen!

Butengeweun ook spannend!! Wanneer moet je scannen? Ziet er braaf uit in de emmer

Minthe en ik hebben voor het eerst gereden! <3 Even de stoute schoenen aangetrokken en gewoon gedaan. Zo enorm braaf <3 Ik ben trots!
En ja, natuurlijk met een mint-kleurig dekje
Afbeelding
Even draven! Wauw!
Afbeelding
Ik gaf been, hier schrok ze even van en deed een hupsje haha. Maar kijk dan, een perfecte piaffe _O-
Afbeelding
Yihaa
Afbeelding
Ze voeld zo vertrouwd aan. Zo braaf. Dit hupsje was ook niet eng. Ze schiet niet weg en geeft geen rodeo. Ze wordt straks weer opgepakt voor de wagen. Het echte rijden zal ik in/na de zomer oppakken. Maar wou even test rijden hoor! Haha
Heerlijk beeld
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:30

Lekker bezig Kabayo..!! +:)+