Zover staan wij. Aan de dubbele longe, stap en draf. Er ook voor het eerst met zadel op gezeten en tot aan de straat gestapt. Wel nog begeleider die het touwhalster vast houdt. Volgende week dubbele longe en vanuit verschillende posities echt sturen. Binnen 2 weken is ze echt drie en dan zoek ik een bitje en (oud) hoofdstel voor haar.
Koend ook lekker begonnen.. leuk dier.. hoe is ze gefokt?
Boedjang wat heerlijk.. een grote wei!!
Kabayo
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-25 20:32
Anike mooie foto! Mooie pony
Koend lekker bezig. Ze lijkt erg braaf En ook al op gezeten! Wat goed!
Veertje gefeliciteerd met Spotify Mooie foto’s!
Boedjang heerlijk! En ook wel fijn, lekker rustig . Is de andere schimmel ook een camargue?
Casarell wat gaaf! Hopelijk krijg je de rug er nog wat bij straks met training en begeleiding Wat is de verwachting ? Krijgt ze er geen last van of op den duur wel? Ik heb geen idee? Ook sneller kans op eventueel kissing spines?
Mer1980 dankjewel!
Sanet fijn dat het zadel past! Scheelt weer kosten. Dat is inderdaad niet leuk meer
Minthe staat sinds gister ook weer een paar uurtjes op de wei. Ik ben zo blij met dit paard
Casarell
Geplaatst: 15-04-25 21:16
Alles komt en valt met correcte training Kabayo. Maar als ik er straks op zit kan ik haar lichaam meer sturen dan vanaf een lange lijn.
Ze loopt niet meer risico dan elk ander paard. Daarom heb ik haar rug ook op de foto laten zetten. Daar is niks mis mee. Er zijn genoeg paarden die wel een rechtere rug hebben en die wel KS hebben. Het heeft niets met elkaar te maken.
Mer1980
Geplaatst: 15-04-25 21:25
Anike wat een plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatje schitterend!
Kabayo : knappe Minthe
Lekker bezig hoor KoenD!
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 15-04-25 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Wij werken ondertussen licht met de dubbele lijnen. De komende week vertrekt ze naar Utopia op bokt om rustig zadelmak gemaakt te worden en te worden verkocht. Ik moet keuzes maken in mijn fokkerij en aangezien haar zus Mia niet goed is en Sowie röntgen ggk is wordt zij nu zadelmak gemaakt en verkocht. Zus Mia blijft zolang ze pijnvrij is.
boedjang
Geplaatst: 15-04-25 21:47
Kabayo, nee de ander is een kruizing lippizaner . Mithras staat momenteel met 2 ruinen, een paint( wit met bruin) en die andere witte dus.
Boedjang. Toen ik je vorige foto’s zag, dacht ik spontaan. Oh, een Camargue! Maar ik durfde het niet direct vragen, je vindt ze hier zelden.
Ik ben wel nieuwsgierig naar je verhaal. Vanwaar de keuze? Hoe kom je eraan? Komt ze uit werklijnen? Wat zijn je plannen er mee? Waarin verschilt ze met je andere paarden? Hoe is he
boedjang
Geplaatst: 16-04-25 00:06
Koend wat leuk dat je 'm herkend als ras zijnde
Ik heb hiervoor een draver hengst bijgereden en daarna 2 dravers merries gehad. Top paarden willen alles voor je doen. Maar ze zijn qua bouw gewoon t meest thuis voor een kar..dus wilde echt iets anders. Een oerpaard, sterk ras niet doorgefokt. Ik ben vroeger regelmatig naar camargue op vakantie geweest en ging dan ook rijden. Aldus kwam mijn idee op dit mooie sterke ras. Ik heb met mn 1e draver veel trek gereden en wat endurance. Met de 2e veel workshops en trainingen weekenden parelli, rechtrichten, WE , taxi huren en op pad.en ook altijd minimaal 1x per jaar op vakantie met paard Veel lol met je knol dus. Mithras was hengst jaarling dat ik m zag in België, op zijn plekje waar hij geboren was. Ik wilde een 6 jarige merrie.uhm tja en dus werd het Mithras. Ik wil graag WE gaan doen, hij heeft een erg knappe vader,ook zo lief trouwens.
Das paps Ik heb mithras na aankoop een paar maanden laten staan in België, bij z'n soortgenoten waar hij nog even kon bijleren. En ik ging dan elke maand even buurten bij hem. Maar aangezien hij in de kliniek gecastreerd moest vanwege kleine testikels, heb ik dat in Nederland laten doen en hem mee naar Nederland genomen. Toen was hij bijna 2 jaar.
Das beetje t verhaal zo. Ik vind t ook wel uitdaging mijn lieve dravers heb ik door omstandigheden beide niet langer dan 6 jaar bij mij mogen hebben, en dit kleine ventje moet eerst uitgroeien voordat ik er wat mee kan. Voor ik erop kan ben ik tegen de 60 en hij wordt zeker 30 haha. Al met al een bijzondere keuze, maar ik was vanaf dag 1 100% zeker , wat het me ook zou brengen
Hier is cookie weer terug nu 2 weken wachten en dan scannen of er een vruchtje zit.
Odessa heeft emmer training. Schrok even van de rekening voor pipetten tegen mijten. Dus maar ouderwets in de emmer. Dat spul is ook duur maar kan je een hele tijd mee vooruit.
Caresse07
Geplaatst: 16-04-25 11:07
Wat een heerlijke foto’s allemaal weer en wat zijn jullie al lekker bezig