2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:55

Art_Ificious schreef:
Ik wist niet dat die van Quir nog een hele reis voor de boeg hebben (ergens iets gemist met bijlezen ofzo).

Wat fijn dat de röntgen beoordeling goed bevonden is Kyrkelover.

Voor zij die geen hengstenkeuring doen, laten jullie röntgen maken van je paard? En zoja welke delen?

Ik twijfel namelijk bij Baron. Hij heeft nu regelmatig dat 1 achterknie op slot/te los is. Ik heb nog wel eens een pony gehad waarbij het achterbeen op slot sloeg en hij het zelf niet los kreeg, enkel hem achteruit zetten kreeg het los. Die was er uiteindelijk wel overheen gegroeid.
Bij Baron schiet het zelf los maar dan maakt hij een stap naar boven met dat betreffende been (lijkt beetje op hanentred maar het is duidelijk dat het vanuit de knie komt). Ik weet dus niet of het op slot slaat of juist een losse knieschijf is (fixatie of luxatie) .
Hij heeft het ook niet dagelijks en ook niet continu.

Bij mijn paard slaat soms ook haar knie op slot bij haar heeft het te maken met dat ze ineens zo hard gegroeid is. Het was even een tijdje wat erger maar nu zie ik het amper nog. Haar moeder had het ook op haar leeftijd en heeft het nu niet meer.

Libera

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 05:53

Friezen hebben dat vaak. Misschien heeft Baron er gewoon een beetje aanleg voor? Wij deden dan altijd speciaal bekappen, dat noemden ze dan binnendoor zetten. Volgens mij kwam dat er op neer dat ze de binnenkant dan iets korter zetten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:40

Ja en zorgen dat de teen niet te lang wordt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:53

Bedankt voor alle tips. Ik laat het gewoon even allemaal voor wat het is terug. Gewoon weer dagdagelijkse dingen. Wondjes verzorgen, wat poetsen, froelen en vlechten :)

Qua voeding krijgt die van mij per dag
0,5 schep luzerne,
0,5 schep grainfree mash
1 schep agrobs meusli
0,5 schep bietenpulp
0,5 schep pavo podo
lijnzaadolie.

Voor de rest loopt ze gewoon elke dag 24/7 door de weide. In de hooi komt er weer een bende hooi bij.

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:52

Afbeelding
Afbeelding

Hier weer een blij paard. Na 10 dagen boxrust mag ze op een klein stukje land. Wond was nog niet helemaal gesloten maar we gaan het even aankijken hoe het zonder verband gaat. Gaat het toch weer wat open of uit elkaar staan zal er weer verband omheen moeten maar voor nu was het goed genoeg om naar buiten te gaan. En blij dat ze was. Ze heeft het echt super braaf gedaan de afgelopen dagen. Ondanks de vieze poepvlekken toch weer heerlijke fotos zo buiten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:27

Mijn 2 jarige is naar de Belgische tinker stamboek reguliere keuring geweest.

Hij is kruising tinker met fries. Maar heeft een mooie 2de premie gekregen met mooi commentaar van de jury.
Ik ben trots. <3

Hij is gemeten op 1m51 dus 4 cm groter dan ik hem zelf geschat had :)

Afbeelding

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:16

Super leuk!! <3

Solana gaat even niet lekker, reageerde niet goed op t gras van een ander weiland, flinke gas buik, diaree.
Dus haar er af gehaald, op t zand met hooi.
Gelukkig gaat het vandaag al beter met dr.
Zij gaat die wei niet meer op

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 17:58

Ik heb bij Flyt vanochtend een stukje uit de hals geschoren. Als IJslander is hij zich duidelijk weer aan het voorbereiden op een IJslandse winter en hij had het steeds zo enorm warm de afgelopen dagen, stond steeds klam van het zweet en voelde zich er duidelijk niet prettig onder.

Vanochtend dus scheerapparaat erbij. Het is ook zo'n brave gup. Gewoon in de schuilstal, beetje eten voor zijn neus en gaan met de banaan. Heb hem niet eens een halster om gedaan :') .

Niet bepaald mooi, maar functioneel/welzijn is veel belangrijker.

Afbeelding

Qua maat begint hij met zijn net twee jaar mijn volwassen IJslander al behoorlijk in te halen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:06

Oh ja Baron is met zijn vacht ook bezig. De 2 warmbloeden niet zo fel.

Bij baron is het heel lastig vacht opzij te doen, je geraakt bijna niet aan z'n huid. Zo dicht is zijn vacht. Heb hem voor de keuring ook niet gewassen gehad, alleen geborsteld en er bleef maar stof uitkomen :+

Hij staat ook een beetje klam met deze warmte. Maar ik wil hem niet gaan scheren.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:05

Hier zijn juist de spanjaarden al fluff en de Haflinger strak in pak.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:10

Ondanks dat het al vriest, zijn ze hier eigenlijk allemaal nog best strak in het pak. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:37

Mijne zit ook nog strak in pak. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:14

Hier ook nog niet zo’n dikke vacht

Afbeelding

Afbeelding

Joop heeft zijn eerste fotoshoot gehad alleen op locatie, hij deed het zo goed.
Er was aan de ene kant een druk treinspoor en de andere kant hockey velden waar flink wat wedstrijden werden gespeeld.
Naast die hockey velden moesten we ook laden en dan loopt ie er ook weer zonder twijfel op en af. <3

Na deze shoot is ie naar een sportcoupe gegaan
Afbeelding

Hij staat nu alleen in zijn Loopstal, hij stond er samen met mijn schimmel maar die is 1,5week geleden ingeslapen, heb hem 17 jaar gehad ;(

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:56

Art, gefeliciteerd met de premie

Marlies, fijn dat hij het zo simpel toestaat dat scheren!

Quir, die mannen van jou zijn ook altijd zo onder de indruk... :+ heerlijk die 2!

sensibel, hoe groot is hij nu? Hij is echt fantastisch bijgetrokken he? Lijkt al een heel volwassen snoet.

Thirza, leuke foto's! Fijn dat hij het zo braaf deed. Sterkte met het verlies van je schimmel... :knuffel:

Afgelopen vrijdag heb ik die van mij ook verhuisd. Nog niet naar z'n definitieve plaats, want hij mag nog even verder groeien en spelen met een maatje uit zijn vorige kudde. Is wel echt ineens bizar gegroeid. Zal nu toch wel boven de schofthoogte van z'n moeder zitten.

Voorbeeldig aan een halster meegelopen vanaf de weide (met z'n maatje los achter hem aan) en binnen een kwartier in volle overtuiging de vrachtwagen op. :j

Hier ook nog niet veel in de wintervacht, ondanks dus 24/7 buiten. Het weer is er hier ook nog niet echt naar geweest natuurlijk. Zal aankomende tijd wel wat verandering in komen.
Zo druk met de verhuizing geweest dat ik echt geen fatsoenlijke foto's heb kunnen nemen... Lijkt nu namelijk wel een dik vierkant dressuur propje. :') De volgende keer gaat er ook de schaar in z'n manen. <<)

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:41

Jaaa Rival naar de kapper! Worden ze ineens volwassen van. <3
Ik vind m als dressuur propje ook gaaf. :):)

Wat zien ze er allemaal nog goed uit in strakke pakjes! Hele mooie foto's Thirza! <3

Mijn 2 jarige baby vandaag. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:52

Knappe baby heb je Quir!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:12

Wat een actie met de benen. :~

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:19

Heerlijk dier Quir!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:50

Hoe gaat het met jullie 2021 paardjes?

Joop is bij mij weer mee geweest naar een fotoshoot in het bos. Maar hij begint nu wel een beetje fris en eigenwijs te worden. Hij is echt behoorlijk energiek.
Hij staat in een Loopstal en komt er 2 a 3x op een dag nog uit om met een vriendje te spelen.
Ik heb nu zijn voer gehalveerd naar een halve kilo ipv een hele. En hij heeft onbeperkt hooi.

Wat eten die van jullie nu?

Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:52

Mijne staat nog steeds 24/7 buiten (blijft dit ook) en staat 7h per dag op gras en verder hooi.
Ook elke dag 500gr breed and grow en 300gr equifyt green balance :)

Afbeelding

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:03

Heerlijk als ze nog op het gras kunnen staan, dat is hier echt niet te doen met veen grond

Hij ziet er goed uit!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:11

Mijne staat ook nog 24/7 buiten maar spijtig genoeg ook van het gras. Met de afgelopen regenpartijen heb ik het beste deel van de weide afgesloten en bemest en gaan ze weer door op het schelpenzand/kapot stuk tot aan het voorjaar.

Ze krijgt nu hooi en dan 2x grainfree mash van Pavo. En dan 1k per dag oerbalans + wat pavo grow. De grainfree mash is puur omdat de oude het wel nodig heeft om subli 2x per dag te krijgen, en als ik haar dan niets geef dan wordt ze wat nukkig. Dus de grainfree mash leek me wel handig

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:58

Arthur staat hier ook nog op het gras, en binnenkort mag hij op een nog volle wei. Hier valt weinig stuk te lopen gelukkig, modder hebben we zelden. En zeker geen vieze drap.

Binnenkort krijgt hij eindelijk een maatje. Hij heeft door verkoop van de andere mannen veel te lang alleen moeten staan... dus hopelijk doet hij ook een beetje lief tegen zijn nieuwe maatje.

Verder doet hij het wel heel goed <3

Afbeelding

En dinsdag mag hij voor het eerst naar de tandarts. Hij is nu begonnen met wisselen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:06

Hier overdag gras maar snachts niet meer (bang voor te hoog fructraan).
Blijven wel 24/7 buiten. Maar dan gewoon op een kaal gedeelte wat voorheen gras was maar nu enkel nog zand :+ .

Verder dagelijks 1kg draversbrok. En hooi
Verder niks extra energie ofzo. Nog prima mee te wandelen buiten de wei :)
Van de week nog buiten geweest
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 03:33

Hier overdag op de wei en ‘s nachts op stal. Ze krijgt ‘s morgens een plak alfalfa en een kilo onderhouds brok en ‘s avonds een hele berg graszaad hooi, een kilo geweekte bietenpulp en wen halve kilo muesli met haar supplementen. En dan voordat ik naar bed ga nog een plak alfalfa.

Mooie foto van Joop!

Raven is ook best fris met het koudere weer maar dan mag ze even rennen en dan is het ook weer goed. Ze vind het zadel nu al helemaal prima, zijn momenteel bezig met leren inparkeren :)