Art_Ificious schreef:Ik wist niet dat die van Quir nog een hele reis voor de boeg hebben (ergens iets gemist met bijlezen ofzo).
Wat fijn dat de röntgen beoordeling goed bevonden is Kyrkelover.
Voor zij die geen hengstenkeuring doen, laten jullie röntgen maken van je paard? En zoja welke delen?
Ik twijfel namelijk bij Baron. Hij heeft nu regelmatig dat 1 achterknie op slot/te los is. Ik heb nog wel eens een pony gehad waarbij het achterbeen op slot sloeg en hij het zelf niet los kreeg, enkel hem achteruit zetten kreeg het los. Die was er uiteindelijk wel overheen gegroeid.
Bij Baron schiet het zelf los maar dan maakt hij een stap naar boven met dat betreffende been (lijkt beetje op hanentred maar het is duidelijk dat het vanuit de knie komt). Ik weet dus niet of het op slot slaat of juist een losse knieschijf is (fixatie of luxatie) .
Hij heeft het ook niet dagelijks en ook niet continu.
Bij mijn paard slaat soms ook haar knie op slot bij haar heeft het te maken met dat ze ineens zo hard gegroeid is. Het was even een tijdje wat erger maar nu zie ik het amper nog. Haar moeder had het ook op haar leeftijd en heeft het nu niet meer.