Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emita schreef:Vanmiddag had ik een stoel meegenomen om even bij Nova in de wei te gaan zitten. Maar toen ik de stoel in de wei neerzette moest het even uitgebreid geïnspecteerd worden, want dat was toch een gek ding![]()
[ Afbeelding ]
Daarna gooide ze hem omver en 10 minuten later was het niet meer interessant dus kon ik eindelijk zittenHeb haar een uur geobserveerd, en regelmatig komt ze even naar me terug om wat aandacht te krijgen.
[ Afbeelding ]
Vervolgens heb ik d'r voor het eerst echt uit de wei gehaald en op de poetsplaats neergezet. In Italië werd ze altijd buiten gepoetst, ze was nog nooit in een gebouw geweest met een dak erop. In het begin vond ze het dus wel even spannend, maar toen ze eenmaal relaxed stond heb ik d'r vastgeknoopt aan de muur en uitgebreid gepoetst. Dat vond ze echt heeeeeerlijk, want ze zit onder de muggenbulten en de rosborstel verlichtte de jeuk een beetje.
Nou ik heb Nova vandaag dus nog eens opgemeten, is ze weer kleiner gewordenZe meet volgens mijn meting nu 1.28 (ter indicatie: twee maanden terug was ze 1.30 en vier maanden terug was ze 1.32). Oftewel: ik doe iets verkeerd met meten
Maar ik heb samen met een vriendin de foto's van haar paard bekeken toen die jaarling was (zelfde ras, maar wel heel verschillende bloedlijnen), en die kwam ongeveer tot haar schouder. Nova komt een heel stuk lager, ze is echt een kleintje. Maar stiekem ben ik daar wel blij mee
Daarna is ze weer terug gegaan naar de wei. Morgen komt er een vrouw van de paardenverzekering voor de "keuring".
Ennasil92: Jeetje wat een bos manen! Die krijgt vast manen tot op de grond uiteindelijkMooi!!
sblom: Het gaat echt goed! Ze staat lekker op het land en ze eet inmiddels ook gewoon d'r veulen/jaarlingvoer op. Het land is nu alleen wel super droog door het weermaar daar is helaas niks aan te doen. Ik heb wel het idee dat ze zich makkelijk aanpast hier!
Flux: Wat ziet hij er goed uit zeg! En ook lekker rondmooi!
celineeloves: wat braaf zeg! Heb je er helemaal niks voor hoeven doen? Ging het bij ons maar zo makkelijk![]()
Daphara: goede methode voor het opmeten, die ga ik onthouden!
Evelien_: Mooie foto! Heb je er nog meer gemaakt?