Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:BloemBloem schreef:Up en Go Vina
U're Unique Vina
Unice ( overwinnaar ) Vina
U name it Vina
Unstoppable Vina
Up en Go wijnen?
Waarom zou je je paard wijnen noemen?
Cheytjuh schreef:Ga ook even definitief de naam besluiten vandaag, ik heb er een paar in mijn hoofd die een kans maken op papier, ik wil sowieso als 2e naam Vina gebruiken ter verwijzing naar haar moeder Davina ( betekend : Beloved/Friend vanuit het Hebreeuws en vanuit het Latijn : From the Latin vivus, meaning "alive". (want against all odds en wat er ook gezegd werd, ze was springlevend)
Nu nog even flink over de eerste naam na gaan denken.
Fly_high schreef:Ja maar vina betekent dus alleen maar wijn ( in meervoud)levend zou viva zijn.
Hebreeuwse kern van David met betekenis geliefde/vriend is dan weer dod. Davina is inderdaad afgeleid van David maar "vina" heeft dus helemaal geen bijzondere betekenis. Na ja, wijnen in het Latijn of schuld in het Roemeens en vast nog wat anders in paar meer obscure talenbut you get the point
Excuses voor mierenneuken, en niet dat het veulen geen Vina mag heten uiteraardhet is sowieso heel gebruikelijk in KWPN merrielijnen om namen op deze manier op te bouwen toch.
Billy schreef:Fly_high schreef:Ja maar vina betekent dus alleen maar wijn ( in meervoud)levend zou viva zijn.
Hebreeuwse kern van David met betekenis geliefde/vriend is dan weer dod. Davina is inderdaad afgeleid van David maar "vina" heeft dus helemaal geen bijzondere betekenis. Na ja, wijnen in het Latijn of schuld in het Roemeens en vast nog wat anders in paar meer obscure talenbut you get the point
Excuses voor mierenneuken, en niet dat het veulen geen Vina mag heten uiteraardhet is sowieso heel gebruikelijk in KWPN merrielijnen om namen op deze manier op te bouwen toch.
Waarom zit het je zo dwars? Moeder heet Davina, dochter U(kkie)Vina….keus van de eigenaar… lijkt me netjes om daar niet over door te drammen toch?
_San87_ schreef:Ja, tuurlijk. Gewoon Vina gebruiken als je dat mooi vindt. Het betekent alleen niet wat je denkt dat het betekent. Dat is t, eigenlijk.
Cheytjuh schreef:Ga ook even definitief de naam besluiten vandaag, ik heb er een paar in mijn hoofd die een kans maken op papier, ik wil sowieso als 2e naam Vina gebruiken ter verwijzing naar haar moeder Davina ( betekend : Beloved/Friend vanuit het Hebreeuws en vanuit het Latijn : From the Latin vivus, meaning "alive". (want against all odds en wat er ook gezegd werd, ze was springlevend)
Nu nog even flink over de eerste naam na gaan denken.