Kletstopic veulens 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 11:26

Desi_2409 schreef:
Voor Tinta dekentje gehaald, ze vindt het helemaal prima:

[ [url=m/r14blV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje, wat lijkt jou Tinta ook groot zeg :wow:
Welke maat dekentje heb je gehaald voor haar? Hij lijkt heel mooi te passen!

Wat ontzettend balen van Olaf! Hoop echt dat hij snel naar huis mag...zo'n isolatiebox is niet de beste plek voor een veulentje...
Hopen dat je snel meer duidelijkheid krijgt, snap helemaal dat je er klaar mee bent als er zo slecht gecommuniceerd wordt en het allemaal zo lang duurt!

_Tarzan

Re: Kletstopic veulens 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:17

xYaartje, nou Moritz is van m'n vriend en was ook eigenlijk aangekocht om te verkopen. Alleen dacht hij eraan om hem te houden, omdat mijn paard en ik wat struggles hebben en had hij gedacht/gehoopt dat ik dat paard zou verkopen en dat we Moritz dan daarvoor in de plaats zouden aanhouden. Maar ik wil m'n paardje niet verkopen dus moet er toch eentje weg (aangezien hij nog veulens gekocht heeft :+ ). Jammer is het zeker, hij is zo knap en ben zelf ook heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien en ik heb hem natuurlijk ook zelf uitgezocht haha! <3

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:25

Kim_1990: is maat 165, ze staat hoog op haar benen, maar lijfje is nog echt veulen/jaarling.

Hoe is het nu met Olaf?

Wat jammer van Mortitz, hoe ouder ik word, hoe lastiger ik het vind om wat weg te doen. Daarom mag ik ook geen veulentje meer fokken van mijn man :(

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:56

Even egopost omdat er naar gevraagd word:

Olaf heeft een lekkende Pulmonalis hartklep, dit zorgt ervoor dat er bloed weer ietsje terugstroomt de bloedbuis in.

Prognose onbekend, ze hadden het nog niet gezien bij zo'n jong paard en het is sowieso de minst voorkomende hartaandoening bij paarden. Moet hem nog een keer op de echo laten zetten voor ik hem ga inrijden om te kijken of het stabiel is gebleven of erger word. Misschien op hun kosten eventueel volgend jaar al.

Verder morgen nog niet naar huis, hij heeft sinds vanmiddag weer koorts. Misschien einde van de week. Hij heeft wel lekker langer buiten gestaan vandaag en aan de telefoon noemde ze hem "Ons Olaffie" dus volgens mij pakt ie ze helemaal in daar :+

M'n eerste eigen paard, "even" weggebracht voor castratie.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:38

Huh hij mag niet naar huis omdat hij koorts heeft, maar hij mag wel buiten staan? Dan kan hij toch ook thuis uitzieken.
Je moet hem ophalen, daar met al die dierenartsen die allemaal aan hem zitten, wordt er niet beter van. Gewoon thuis goed verzorgen, met koortsremmers ed.
Waarom zou hij daar moeten blijven, als je thuis ook medicatie kan geven?

En eerst liet de hartecho niet bijzonders zien en nu ineens een lekkende hartklep? Sorry maar ik heb teveel medische kennis en vind de gang van zaken en alles, heel bijzonder....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:52

Ze moet natuurlijk helemaal niks, ik heb mijn paard afgelopen weekend onverwachts verloren (dierenarts er uiteraard bij gehad, medicatie gehad, en toch vonden we haar zondag ochtend dood in de stal), het blijft een raadsel wat haar nu precies fataal is geworden, maar dat zou ook een onderliggend hartprobleem kunnen zijn. Want normaal gesproken gaat een ogenschijnlijk voorheen gezond paard van 14 jaar niet ineens dood na 2 dagen koorts.

Ik zou dus een dier met koorts en een lekkende hartklep niet direct naar huis halen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:05

Hij mag buiten staan omdat dat het beste is voor de castratiewonden, beetje kiezen of delen. Dus ja met koorts staat hij gewoon buiten, hij is niet super ziek maar net niet fit.

Aangezien de castratiewonden op dit moment ook nog niet top gaan ga ik hem niet ophalen nee.

En heb nooit gezegd dat er bij de eerste echo niks te zien was, anders hadden ze geen tweede gedaan op hun kosten. Hij was goed genoeg om de castratie in te gaan, dat is wat anders.

Maar stop wel met updates plaatsen, heb wel genoeg aan m'n hoofd.

Sterkte nog met het verlies Charaz!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:17

Helemaal prima NorwayFjord, het is jouw paard, je bent mij geen verantwoording schuldig. Ik liet me gaan, en reageerde te fel, excuses daarvoor, maar blijf wel bij mijn mening.

Sterkte Charaz, heel naar om je paard zo dood te vinden.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:19

Leuk! Ik heb ook een dametje uit 2023, Unola van Stal Happy :D!

Links op de foto te zien!

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:23

Wat erg trouwens, Charaz! Hier ook een paard dat van de 1 op andere dag opeens dood lag in de wei. Vermoeden koliek, maar mijn gevoel zegt toch iets met het hart.. Sterkte zeg!

Norwayfjord, we hadden het er al over.. Zo spijtig! Heb je de fokker ondertussen ook al iets laten weten? Misschien is het wel iets genetisch ofzo. Hopelijk mag hij snel naar huis.. Wat een nachtmerrie moet dit voor je zijn :(

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:39

NorwayFjord schreef:
Even egopost omdat er naar gevraagd word:

Olaf heeft een lekkende Pulmonalis hartklep, dit zorgt ervoor dat er bloed weer ietsje terugstroomt de bloedbuis in.

Prognose onbekend, ze hadden het nog niet gezien bij zo'n jong paard en het is sowieso de minst voorkomende hartaandoening bij paarden. Moet hem nog een keer op de echo laten zetten voor ik hem ga inrijden om te kijken of het stabiel is gebleven of erger word. Misschien op hun kosten eventueel volgend jaar al.

Verder morgen nog niet naar huis, hij heeft sinds vanmiddag weer koorts. Misschien einde van de week. Hij heeft wel lekker langer buiten gestaan vandaag en aan de telefoon noemde ze hem "Ons Olaffie" dus volgens mij pakt ie ze helemaal in daar :+

M'n eerste eigen paard, "even" weggebracht voor castratie.

Ach jeetje. Wat een nachtmerrie NorwayFjord! Hele dikke knuffel voor jou en Olaf :knuffel: .

Een troost. Hopelijk geeft dit je hoop. Ik ben zelf hart patiënt. Met een lekkende uit mijn hoofd longslagader klep (ik vergeet de juiste benaming altijd omdat het voor mij al normaal is dat ik het heb en het niet meer als een beperking zie). En ik ben intussen 32 jaar met de basis conditie van een gezond persoon. Terwijl ik op mijn 18de te horen kreeg dat ik een 2de hart operatie moet hebben. Die operatie moet nog steeds ooit gebeuren.
Ik Doe alles (behalve rennen). Bij mij lekt er ook bloed dat weer terug gaat richting het hart. Waardoor alles extra hard moet werken. Beetje zelfde als Olaf.
Nu werkt een paardenhart natuurlijk net wat anders dan een mensenhart. En is het appels met peren vergelijken, maar ik hoop je hiermee wat hoop te kunnen geven. Een positief vooruit zicht.
Wel de tip mocht je dat willen om het hart elk jaar of elk half jaar evt te laten controleren. Zodat je echt zeker weet dat alles stabiel is en blijft. Zeker wanneer je evt wilt gaan rijden.
Zelf heb ik ook 1x in het jaar controle om te zien of alles nog stabiel is.
Nogmaals. Hele dikke knuffel voor jou en Olaf :knuffel: .

Charaz. Vreselijk. Heel veel sterkte :knuffel:

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:30

Juist fijn je updates. Wat een schrik, een hart aandoening. Niet wat je verwacht bij even simpel castreren.
Hopelijk herstelt hij vlot.

Charaz, nogmaals gecondoleerd. Zo ontzettend naar en ook zo jong nog.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:38

Dankjewel!

Wat een plaatje Furst!

Ik kom wel zo dit topic binnen vallen als stiekeme meelezer, maar wij hebben een New Forest baby van 2023 gekocht, ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Hij staat nu nog bij zijn fokker (lekker in de buurt gelukkig) en ik ben gisteren weer bij hem op bezoek geweest, hij vond me nog helemaal niet leuk, veel te eng.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:21

Desi bedankt voor je charmante bijdragen! Jij weet wel hoe je iemand een hart onder de riem moet steken! Netjes dat je achteraf je excuses nog aanbied, maar voor iemand de claimt medische kennis te hebben vind ik je wel heel kort door de bocht.
Afgezien van de kosten is het juist erg fijn dat er in de situatie van NorwayFjord wat extra ogen zijn om de boel in de gaten te houden. Sowieso is koorts na een operatie nooit een heel goed teken en als er ook al pus te zien is lijkt het me meer dan terecht dat het paard extra in de gaten wordt gehouden, nog afgezien van zijn hart.

Als zo iets na de castratie niet goed gaat kan je echt een hele boel ellende krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die van mij is uiteindelijk na 2 operaties (beide zaadleiders waren zwaar ontstoken) en 14 dagen kliniek en 2 maanden antibiotica hersteld.

Maar dit is geen risico wat je wilt lopen, dus ontzettend fijn dat de dierenarts het goed in de gaten houdt.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:50

DDDara het gaat me erom dat ze een gezond veulen brengt en nu een ziek veulen heeft + dikke rekening.
Vind jij dat normaal?

En als je dierenarts zulk werk aflevert, zoals je foto's illustreren, zou ik helemaal geen cent betalen. Men hoort steriel te werken, daar betaal je voor!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:25

Pfoeh DDDara ook heftig zeg! Gelukkig is het weer goed gekomen maar leuk is anders -O-

Bedankt voor alle reacties verder :) Via internet kan je toch altijd ergens overheen lezen of het komt anders uit de hoek, ik zat gister ook enorm hoog in mijn emoties (nog steeds overigens, heb niks anders gedaan dan de hele dag janken). Dus excuses aanvaard hoor Desi :)

Leuk dat je nu ook in dit topic zit Furst, welkom met je knapperd <3 De fokkers zijn op de hoogte maar ik verwacht verder niks van ze.

xYaartje lief, dank je wel <3

Charaz wat leuk, heb je een foto van je veulen? :)

Kon Olaf helaas nog niet ophalen vandaag, zal wel eind van het weekend of begin volgende week worden helaas. Mag gelukkig morgen weer even langs, kan ik hem lekker knuffelen <3

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:45

Welkom aan alle nieuwkomers!

Melina, wat een krullenbol is Amy :D

Horsii, ik zie een Tess die heel hard omhoog gaat. Ze staat al mooi in het front. Wil je haar western beleren of Engels voor de toekomst? Heerlijk dat ze al mee op pad kan, doe je goed!

Dara, is de merrie een beetje aan het bijtrekken? 8 maanden is toch meer dan prima om af te spenen.Dat is al langer dan menig veulen en merrie het redt. Vroeger was het heel normaal met 4 maanden om af te spenen, dat is gelukkig nu een ander beeld geworden. Maar het moet wel haalbaar blijven.

Quir, bij jou ontwikkelen ze ook mooi door. Fok jij met het oog op verkoop? Ik zou er slecht afstand van kunnen doen als ik zoveel moois in de wei zou hebben lopen.

Spatter, gefeliciteerd met de aankoop van Kimber. Wat een fantastisch dier, die oren <3

Yaartje, mooie stappen heeft Gimli gemaakt!

Geruststelling dat alle veulens oud en nieuw goed zijn doorgekomen.

Tarzan, hilarisch met de poetskoffer. Wat een karakter laat hij dan al zien. Ik lees dat jullie hem toch gaan verkopen. Hij gaat vast een fijne plek vinden, succes met de verkoop.

Norwayfjord, zo zie ik de mooie fotospam met de winterzon en later lees ik van de Olaf update in de kliniek. Wat een zorgen, heel veel sterkte en beterschap. Ik duim mee dat hij weer snel thuis bij je is :knuffel: Blijf je gevoel volgen, dan doe je het altijd goed. Al gaat dat met je eerste paard of veulen wel alle kanten op, dat weet ik nog goed toen ik Skeet net had.

Kiki, King is onherkenbaar zo hard als hij gaat :))

Seven, hoe gaat Tempi?

Kitty, Nassi komt helemaal tot zijn recht in de sneeuw, wauw!

Kim, gelukkig is de vorst weer voorbij. Heerlijk dat aangezicht met voeren als ze zo liggen.

Lyona, lukt de verkoop een beetje van Estrella? Ondanks klein ( hoeft nog niks te zeggen) is ze meer in proportie gekomen :j Ik hou natuurlijk van haar quarter look :D

Desi, zullen we de discussie maar stoppen en het gezellig houden? Soms zijn er nou eenmaal complicaties waar dierenartsen, ondanks kunde en zo goed mogelijk handelen, niet alles in kunnen voorkomen.

Hier gaat Whizper in ene de hoogte in en is hij nog steeds het lieve veulen wat in de wei op ons af kwam lopen. . Ik blijf maar zeggen dat ik me met deze geweldige paarden rijk voel. Ik hoop dat Skeet nog een aantal jaar mee gaat dat ze met elkaar kunnen staan :)
Dit is begin januari
Afbeelding
Afbeelding
En afgelopen zondag in vergelijking met afgelopen zomer.
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:41

Desi_2409 schreef:
DDDara het gaat me erom dat ze een gezond veulen brengt en nu een ziek veulen heeft + dikke rekening.
Vind jij dat normaal?

En als je dierenarts zulk werk aflevert, zoals je foto's illustreren, zou ik helemaal geen cent betalen. Men hoort steriel te werken, daar betaal je voor!

Dat je een veulen gezond weg brengt en hem ziek terug krijgt is zeker niet normaal. Maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Paarden gaan naar de kliniek omdat ze ziek zijn dus de plek waar je iets als een virus het eerst tegen komt is op een kliniek.
En als je er voor kiest een paard te laten opereren (castratie of iets anders) dan ga je akkoord met het risico wat er aan een operatie zit. Bij iedere wond kan een infectie optreden. Daarbij zijn de meeste castraties niet steriel, maar een gesloten castratie is zo steriel mogelijk. En hoe goed de dierenarts ook zijn best doet om steriel te werken het paard komt daarna in een stal die niet steriel is dus een infectie kan altijd ontstaan.

Dan adviseer jij ook nog het paard met koortsremmers mee naar huis te nemen..... Alsof een koortsremmer iets oplost. Een koortsremmer is fijn als je paard door de koorts niet meer eet of drinkt. Maar een koortsremmer is altijd symptoom bestrijding je lost er niets mee op. Van een virus moet je gewoon herstellen en mocht het een bacterie zijn van de operatie dan heb je daar antibiotica voor nodig.

Ik vind het gewoon heel gewaagd om slecht advies te geven en daarbij ook nog te vermelden dat je zo veel medische kennis hebt.

Verder geloof ik best dat je het niet slecht bedoelde, maar afgezien van het slechte advies kwam het ook niet heel gezellig over.
Maar laten we er verder over op houden.

_Carien Ik heb wel het idee dat me merrie wat bijtrekt, het gaat uiteraard niet heel snel want ik kan haar buiten hooi helaas nog niet bijvoeren omdat ik de melkproductie niet weer op gang wil brengen. Maar me merrie is normaal altijd een dikkertje dus ik denk dat het helemaal goed maar haar moet komen!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:43

Charaz: Welkom! Dat leuk vinden komt vanzelf. Voor je het weet vind je New Forest baby jou het leukste en liefste mens wat er is.

DDDara: Jeetje, wat heftig! Was dat ook na castratie? Wel fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen, maar wat een stress en zorgen zul je gehad hebben.
Ik moet dit eigenlijk allemaal niet lezen nu. Gimli wil ik in november laten castreren. Zie er zonder al die ellende al flink tegenop (zag er jaren terug met Asfaloth ook tegenop hoor, maar zijn castratie ging allemaal vrij soepel en heel vlot zonder complicaties).

Furst: Wat een knappe dame! Ook een Fjord zo te zien?

NorwayFjord: Graag gedaan! Voel je altijd vrij om privé een bericht te sturen als je er even over wilt praten!

_Carien: Dat word al een hele flinke zo! Hoe groot denk je dat die word?

Ik heb zo'n vermoeden dat Gimli wel de kleinste (en de enige Shetlander) van het topic is :D . Die kan straks onder (bijna) al jullie paarden door.
En hij was echt heeeeeel stoer vandaag! Hij heeft echt al enorm zin om wat dingen te ondernemen. Daarin lijkt hij wel echt op hoe Asfaloth was voor Asfaloth zijn fysieke problemen. Samen dingen ondernemen vind Gimli leuk. Het is nog een veulen. Dus alles word spelenderwijs gedaan en niet langer dan vijf a 10 minuten en zoveel spannende dingen doe ik ook weer niet.
Dus vandaag de oprijlaan weer af gelopen naar de rustige weg toe. Niet de weg opgegaan, maar op de oprijlaan blijven staan. De weg zelf vind Gimli nog te spannend. Dus ik laat hem vanaf de oprijlaan zo rustig aan het verkeer wennen dat voorbij komt. Zo leert die dat het allemaal niet zo eng is dat het lijkt.
Eerste fietser vond Gimli spannend, maar toen die voorbij was begon Gimli wel gelijk te briezen en te ontspannen. Normaal sluit ik de sessie dan af en ga terug naar stal toe, maar er kwam verderop nog een groep fietsers aan en ik voelde aan alles dat Gimli daar op wilde wachten.
Dus rustig op de oprijlaan gewacht tot de fietsers aan kwamen en toen ze eenmaal in het zicht waren en voorbij kwamen fietsen bleef Gimli echt heeeeel rustig! Hij had 0.0 spanning met dat groepje fietsers.
Heel goed beloond en toen weer terug naar stal gelopen en het is alsof die het weet he dat die iets goed heeft gedaan. Want hij ging echt heel trots naast mij lopen. Zo van: Ja ja dat heb ik gedaan en ik ben heeeel trots op mijzelf _O- .
Het is er een met humor hoor.

En en en toen ik aan kwam fietsen zag ik Asfaloth en Gimli vanaf de fiets samen spelen en rennen met elkaar in de paddock *\o/* . Maar uiteraard toen ik echt aan kwam op stal stonden ze alweer rustig hooi te eten :') . Maar ik ben zooooo blij dat Asfaloth zich weer goed genoeg voelt nu dat die ook weer wilt spelen met Gimli. Want ik weet hoe leuk Asfaloth het vind om te spelen, stoeien en ravotten. Gimli ook. Dus hopelijk kunnen ze dat nu vaker doen.
Gimli daagt Asfaloth daarin ook echt uit hoor. Merk ook echt dat door Gimli Asfaloth ook steeds meer open begint te bloeien <3 .

En Gimli is vandaag precies 9 maanden oud *\o/* *\o/* *\o/* .

Heeft iemand trouwens de tip om je paard of in mijn geval pony's aan een automatische drinkbak te laten wennen? De automatische drinkbak hangt in de stal waar ze nu staan laag genoeg waardoor ze eruit kunnen drinken. Ik vul nu elke keer hun waterbak met water, maar het zou toch wel heel ideaal zijn als ze leren te drinken uit de automatische drinkbak.
Dan kunnen ze zelf naar behoefte drinken. Kan nu ook natuurlijk, maar dan hoef ik niet elke dag meer de waterbak te verversen, maar alleen de automatische drinkbak schoon te houden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:47

Carien, al flink aan de maat en lekker breed. Knappe vos.

Tess gaat Engels beleerd worden.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 23:24

xYaartje schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat Gimli wel de kleinste (en de enige Shetlander) van het topic is :D . Die kan straks onder (bijna) al jullie paarden door.

Heeft iemand trouwens de tip om je paard of in mijn geval pony's aan een automatische drinkbak te laten wennen? De automatische drinkbak hangt in de stal waar ze nu staan laag genoeg waardoor ze eruit kunnen drinken. Ik vul nu elke keer hun waterbak met water, maar het zou toch wel heel ideaal zijn als ze leren te drinken uit de automatische drinkbak.
Dan kunnen ze zelf naar behoefte drinken. Kan nu ook natuurlijk, maar dan hoef ik niet elke dag meer de waterbak te verversen, maar alleen de automatische drinkbak schoon te houden.

Ik denk dat jou beide shetten al onder mijn Teddy door kunnen lopen nu _O- onze volwassen shetlander van precies 1 meter hoog kan er onderdoor namelijk hahaha.

Het waterpotje bij de veulens heb ik vol laten lopen...heb op een gegeven moment gewoon de waterbak verwijdert zodat ze geen andere keuze hadden dan het waterpotje leeg te drinken...dan drukken ze hem vanzelf eens in en gaan ze de link heel snel leggen, ze gaan vanzelf dorst krijgen namelijk...heb ook geen waterbak er meer bij gezet want als ze de keuze hebben tussen waterpotje of waterbak dan kiezen ze toch voor de waterbak is de ervaring hier.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:01

DDDara In de kliniek krijgen ze ook Metacam of variant gespoten -> dit is een pijnstiller en koortsremmer in 1, een NSAID. Net zoals je dit oraal (in de mond kan geven)
Maar ik zal er over ophouden, niet mijn paard, niet mijn geld. Ik hoop voor NorwayFord en Olaf dat de situatie snel veranderd.
Blijkbaar mag je op bokt niet kritisch zijn, mag je vooral niet je mening geven en wordt er graag in sprookjes geloofd. Ik ben er wel klaar mee, toedeloe en succes met jullie veulens, ik stap eruit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:35

Hoop dat Olaf snel opknapt en naar huis mag.

Ik heb ook straks best angst voor de castratie geef ik eerlijk toe.
Laatste die ik meemaakte ging gelukkig goed, die daarvoor niet.
Betreffende da had er een bende van gemaakt. Arme beessie heeft het niet gered.
En ja ik weet dat het een echte fout van de da was, maar die angst blijft

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 08:50

Desi_2409 schreef:
DDDara In de kliniek krijgen ze ook Metacam of variant gespoten -> dit is een pijnstiller en koortsremmer in 1, een NSAID. Net zoals je dit oraal (in de mond kan geven)
Maar ik zal er over ophouden, niet mijn paard, niet mijn geld. Ik hoop voor NorwayFord en Olaf dat de situatie snel veranderd.
Blijkbaar mag je op bokt niet kritisch zijn, mag je vooral niet je mening geven en wordt er graag in sprookjes geloofd. Ik ben er wel klaar mee, toedeloe en succes met jullie veulens, ik stap eruit.

Ik vind het verhaal van Olaf niet bepaald een sprookje eerder een drama. En niemand zegt dat jij niet kritisch mag zijn maar blijkbaar kan je zelf ook niet heel goed tegen kritiek.
Het is jammer als je weg gaat, maar de bijdragen die je op dit moment levert kan ik persoonlijk missen als kiespijn. Jij ook succes met je veulen.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 09:42

_Carien ja m'n gevoel gaat echt alle kanten op idd -O- Gelukkig heeft m'n beste vriendin wel al jaren paarden dus heb wel iemand naast me staan die kan helpen gelukkig. Alsnog vind ik het wel heel lastig, zeker omdat zij niet mee mag op bezoek helaas. Dus moet wel echt veel zelf regelen en vragen nu en dat is wel wennen haha. Wat word Whizper al groot <3

Kiki kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, zeker met de ervaring die je al hebt! Heftig hoor, een veulen eraan verliezen. Ik zeg ook eerlijk dat ik altijd een veulen op de kliniek zou laten castreren, niet thuis. Zeker na mijn ervaring nu ook, anders had ik wss niet van de hartafwijking geweten en was ie misschien tijdens (in)rijden dood onder me neergevallen -O- En nu ook nog die ontsteking, ben blij dat ie op de kliniek staat en goed verzorgd word. Thuis had ik me alleen maar continu gigantische zorgen gemaakt, nu weet ik dat hij goed staat. Hij mag onderhand wel een keer naar huis komen want ik mis hem zo!

Jammer Desi dat je het topic verlaat, succes met je veulen verder! Voor mij is dat niet nodig, iedereen doet het op z'n eigen manier en wat diegene het best voor z'n veulen acht.