hij is echt zo leuk gelukt hè... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hij is echt zo leuk gelukt hè...
)
Mijn paard is geen been! (nog niet iig
)
Rêve was breed als veulen maar Joy is volgens mij gespierder.
ik ook. Zijn kont wordt nu ook vrij donker maar heeft nog altijd wat dons.
Nu weet ik ineens hoe het komt dat ie een paar weken geleden een hap uit zijn manen had.
Sam duldt geen gesteiger.

Nee kerel, sorry, ben blij zat dat ze je opvoeden.
Hij krijgt dan altijd een "goedzo Sam" dus wellicht heb ik dat soort van per ongeluk aan geleerd.
Was het in eerste instantie een soort geërgerde reactie op ze (Sam houdt niet van stem verheffingen.) en heeft hij door het belonen soort van geleerd dat als ik roep, die twee moeten ophouden met wat ze aan het doen zijn. 
), jaagt ze weg en kijkt dan weer naar me van "goed zo?"
Alleen zit daar dus geen enkel commando in. Hij kent er een aantal zoals "blijf" en "plaats" (plaats is voor het opstappen, dat is dus zoals aan het blok gaan staan.) en natuurlijk de standaard zoals "ho" "nee" en de longe commando's. Maar "ga uw kudde eens corrigeren vriend" is geen commando. 

Dus we trekken wel allemaal aan hetzelfde koord iig.
Op een maand kan veel te veel gebeuren en mis gaan dus ik wil hem in de buurt dat ik hem in de gate kan houden en dat ik meteen kan ingrijpen als iets niet helemaal goed gaat.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een gat in de markt gevonden heb hier in de omgeving, tis dat ik (nog) niet genoeg grond heb.
Nergens zijn hengstenveulens welkom tenzij castratie in de planning staat. Ze zijn ook allemaal gescheiden per leeftijd en ik wil hem in een gemengde groep kwa leeftijden. Ik heb nooit begrepen hoe kinderen kinderen kunnen opvoeden. Dus jaarling- en twenter groepen enz snap ik echt de logica niet van.
Dat klinkt nu vast heel negatief maar ik vervloek mezelf nog steeds dat ik Rêve niet eerder weg gehaald heb.
Da's inmiddels 3 jaar geleden.
.
Ik ben niet perse intelligent maar mijn denkpatroon is wel "iets" afwijkend van het gemiddelde.
Waardoor mijn keuzes niet altijd begrepen worden. Want zelfs Sam was geen echt impulsieve keuze want ook voor Sam had ik alle worst case scenario's uit gedacht voor ik hem nam.
Had alleen niet durven dromen dat hij zo fantastisch zou worden.
Wat ik ook beslis, er zal over nagedacht zijn.
Dat betekent niet dat mijn beslissingen in andermans ogen altijd als "goed" gezien worden, meestal niet zelfs.
Maar tot op heden is de meerderheid goed uit gedraaid en bij die wat minder goed waren, ben ik altijd op mijn pootjes terecht gekomen dus... Komt wel goed. 
Ayasha schreef:ja, in theorie zou Rêve dan alleen komen te staan. Er zijn nog alternatieve oplossingen natuurlijk maar wellicht niet zo haalbaar.
Ik heb echt nog niet zitten browsen voor leuke tveulens van dit jaar.... Echnie.
Nu alles went uiteindelijk. Maar kan nu niet zeggen dat ik er enthousiast van word.
Snap ook niet vanwaar hij het haalt, is dat genetisch bepaalt?

Bijna een hectare aan grasland.
Niks beter voor een zogende merrie dan gras uiteindelijk. Ze moeten een stukje over de straat dus voorlopig moet mijn man wel mee wandelen. Als Joy eenmaal de bedoeling snapt dan kan hij prima tussen Sam en Rêve in lopen.