en het kleurtje van Flo's veulen is geworden....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:22

Ben erg benieuwd welke kleur ze gaat krijgen! Misschien valk, of niet? (heb niet zon verstand van kleuren haha), maar ze is wel prachtig!

R.X.

Re: en het kleurtje van Flo's veulen is geworden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:49

Het spat er van af hoe gek je op der bent, prachtig.
Het is een mooi meisje hoor!!!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:54

Ze word steeds knapper zeg! Zelfs haar iets donkerdere kleurtje onder haar baby vacht is prachtig!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 18:49

Dank jullie :D

en vandaag eindelijk de DA geweest, ben weeral zo fier, hij had nog nooit zo een flink veulen gezien met te chippen, Lily gaf geen kik :D

penelope, zij is 100% palomino, al denk ik dat ze wel sooty zal hebben en donkerder zal worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:59

Fantastisch, geniet ervan en veel geluk ermee.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:03

Fijn he dat verharen! Mooie kleur wordt ze! Het wordt volgende week 30 graden, ben bang dat dan nog niet alle haren eraf zijn bij onze veulens. Jaycee heeft er ook zo'n last van, ze zweet zich bij 20 graden al kapot. Ben jaloers op die mooie lange manen van Lily! Bij Jaycee zijn ze heel dun, vrees dat ze mama's dunne manen heeft ipv papa's lange lokken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:34

ja ik vrees er ook voor en Lily heeft dan door het zweet best last van de jeuk, ze wil echt van dat vachtje vanaf :D en ik ook ;) .

Lily krijgt mams haar manen

Afbeelding

, vroeger had die een heel dikke bos manen, door de eerste dracht (vruchtje verloren) is deze geminderd en nu deze dracht opnieuw, hoop dat het zo niet bij iedere dracht wordt of ze houdt er ook geen aan over :=

Ze staat nu met mams in de kliniek -O- ik mis ze al en kan pas morgen een kijkje gaan nemen. :\ Mams had een eitje van 3.9cm maar baarmoeder was er niet klaar voor zoals het er nu uitziet wordt ze niet geïnsemineerd en moeten we wachten op de volgende hengstigheid.

Lily had weeral diarree en heeft zich geweldig geschuurd aan haar staart gisteren toen we aankwamen in kliniek, ze gaan gelukkig gratis een staal nemen en testen of het wel degelijk wormen zijn want ze is al 3keer ontwormd, wil er niet opnieuw doen zonder zeker te zijn.
Vond ze wel al enkele dagen iets minder fit ogen, natuurlijk DA zei dat ze nu vanalles beginnen eten naast melk en de darmen zijn er vaak nog niet klaar voor. En zo diarree op dat teer velleke := ik was haar poep en vooral staartwortel elke dag dan met isobethadineshampoo anders vreet dit erin wat nog meer jeuk geeft.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:13

Fotsy, seker had ook diarree en schuren...Hij was ook netjes ontwormd, maar bij hem was het zijn maag: gastrogard heeft hij toen gekregen en was toen direct opgelost

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:28

oh dank je ga ik eens doormailen naar de kliniek of vragen aan DA, want ze oogt ook niet 100% zo en ze eet echt alles op, net mams :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 20:06

Dit kreeg ik deze middag op mail van de kliniek:
"We hebben lady flo deze ochtend bekeken en dit zag ze hetzelfde uit als gisteren: een grote follikel maar niet hengstig op de baarmoeder. We hebben dus geen sperma besteld en we bekijken ze morgen opnieuw.

Het veulentje heeft inderdaad slappe mest. Ze krijgt voorlopig die pilletjes om haar darmflora te helpen. Een meststaal heb ik nog niet kunnen nemen aangezien ze niet wou mesten als ik er met mijn potje achteraan liep :P :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:08

_O-

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:37

Roxy's manen zijn ook minder geworden met de dracht, en ze had al van die dunne manen. -O-

Lastig dat ze niet goed hengstig wordt en het ei niet wil groeien. Hopelijk gaat ze nog goed hengstig worden.

Jaycee vreet ook echt alles, en steeds meer ook. Ze heeft de laatste dagen ook ietsje dunnere mest maar geen diarree. Ik heb 'r anderhalve week geleden nog ontwormt maar ik denk ook dat het van het van alles eten is.

Whaha willen ze d'r echt in een potje laten poepen? _O- Je hebt 'r ook niet goed opgevoed Fotsy. 8)7

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 22:25

vandaag eindelijk terug na vijf dagen op de kliniek, Flo is terug geïnsemineerd van dezelfde hengst, duimen voor broertje of zusje voor Lily.

Maar die vertoont nu een groot afpellingsverschijnsel, welk kleur heeft ze nu eigenlijk? :+

zo blij dat ze terug thuis was
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
staartje groeit goed

Afbeelding

Afbeelding
ook manen
Afbeelding

Afbeelding

ze ziet er echt niet uit, al die strontvlekken (mijn vriend was om de paarden gereden deze namiddag en belde me dat Lily vol strontplekken stond _O- )

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 11:11

ik ben verliefd <3 , zo ontzettend verliefd op deze meid, duimen voor volgend jaar nog zo eentje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:08

Wat groeid ze hard fotsy.
Ppfff wat gaat de tijd toch snel.
Zo fijn he als je een klik met je geliefde dier hebt.
Echt genieten is het dan!

Ik hoop het beste voor jullie.
Tot nu toe zijn er zoveel niet drachtig gescant nog even en dan word mijn eerste merrie gescand.
Wat een spanning he.
Hopelijk keerd het tij en hebben we volgend jaar er een gezond dartelend veulend bij allemaal,
of meedere ha ha.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:17

Ah, Lilly lijkt toch nog donker te worden he!
Ik duim voor je mee dat Flo nog een keer mama mag worden volgend jaar!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:29

Wat hebben ze haar te eten gegeven op de kliniek? Pokon? :D Ze is ineens zo groot! Ze ziet er al een stuk volwassener uit ineens. Ze wordt mooi van kleur! En ook al zoveel vacht kwijt. Bij Jaycee schiet het niet op, die is alleen op d'r hoofd en op d'r billen wat vacht kwijt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 22:25

:') in de kliniek krijgen de veulens niks nada, das puur de slagroom van mams :D
verschoot ook hoor na vijf dagen en gegroeid maar vooral verdonkert en ze wordt met de dag donkerder, veulenhaar valt er soms met pakken af als ik ze kam. Zit een zacht mooi babyvelletje onder ;)
die gaat zoooooo sooty worden _/-\o_
En roll backs, niet normaal, soms spelen we eens een spelletje :Y)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 11:24

Afbeelding

nog eentje om het af te leren, ze was wel teleurgesteld in Marcel, de hengst, haar speel en floshvriendje, hij heeft geen tijd meer voor haar -O- , hij heeft andere dingen te doen :')

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 23:07

en we hebben appeltjes *\o/* *\o/* ze blijft maar donker worden, juist haar flanken willen nog niet mee :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto lijkt ze net Flo <3

Afbeelding

Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:28

Ze ziet er ineens veel volwassener uit zonder veulenhaar. Mooi dat donker met die lichte manen!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 06:52

Vind ik ook en ze oogt ook volwassener in haar gedrag, dat veulenhaar begint haar echt wel tegen te steken, soms staat ze haar flanken te schuren, moeilijk gaat ook :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:03

Heel mooi! Ze gaat echt zooooo donker worden he :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 08:56

:)) :)) dan is het ook definitief bevestigd, sooty is erfelijk, dacht ik wel al want blijkbaar is Flo's eerste veulen bijna zwart nu.
Best handig als ze eens ergens inliggen, minder kuiswerk :P

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 09:47

Wat een prachtveulen! Heb net het hele topic doorgelezen en ben helemaal verliefd op haar! <3
Geweldig dat ze zo verandert en je telkens precies een heel ander veulen voor je ziet staan :P
Heel veel succes met het proberen om daar een vol broertje/zusje voor te krijgen.
Zeker blijven updaten want dit is geweldig om te volgen!