Rum Mini x Kwpn word steeds groter en groter..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Re: Rum Mini x Kwpn word steeds groter en groter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:57

Als je goed leest zie je staan dat hij niet voor de verkoop is ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 20:56

Hij staat niet te koop, maar ik ben iemand van als de juiste persoon zich aandoet en een leuke prijs zal ik niet nooit zeggen. Er zijn een paar paardjes bij mij die voorlopig niet weggaan en waaronder zijn moeder. Daar heb ik zoveel mee meegemaakt. Ook al rijd ik haar zelf niet, merrie heeft emotioneel teveel waarde.

Oja en voor de aahh zielig dat touwtje mensen: Rum is inmiddels gechipt, staat thuis en heeft een korter touwtje en niet meer om zijn hals. Al was ik HEEEEEL blij dat we dit hadden gedaan want meneer had zijn halster dus af en gelukkig het touwtje nog maar net om ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:45

Stel je voor dat je tijd had moeten steken in het terug aan doen van het halster. Jikes!

Enfin. Fijn dat hij gechipt is en succes er mee. Hoop dat hij het chippen wat vond meevallen. Moet gewoon pijn dien zo'n dik ding in je hals geduwd krijgen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-08-14 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:46

Met een chipper die in aantocht is...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:47

TS, wat een heerlijk diertje! Enig!

Gefeliciteerd, met je verjaardag. ;)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 00:29

Ayasha, je hebt je punt gemaakt. Heeft het nog nut om er over door te gaan? Zoals al eerder is gezegd, kijk eens naar je onderschrift.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 02:37

Dees schreef:
Citaat:
Het beest is nog veulen.... Wacht eens af je zult zien dat er iets leuks uit gaat komen

Zo ze als veulen zijn, zo zullen ze als paard ook zijn.
De verhoudingen veranderen niet meer zoveel hoor.

zo deze mag wel in de top 3 van domme opmerkingen haha! kijk eens naar de arabieren ;) ik heb een heel lelijk hengstveulentje op de wereld geholpen die met een half jaar bijna gratis weg gegeven werd door de eigenaar omdat hij alleen maar lelijker werd. toen is hij in de wei gedumpt met vriendjes van zijn leeftijd. op dit moment is hij 4 jaar en een fantastische dekhengst, compleet recht getrokken met een flinke waarde. en word op menig show in binnen en buitenland eerste. zijn broer was als veulen gelijk al ontzettend knap. maar hij zelf had 3 jaar nodig. zo werkt het met de mini's ook wel een beetje zeker de falabella's aangezien dit toch kleine kopietjes zijn van de Arabier. gezien dit veulentje zijn fijne bouw en toch lichte dish zal hij meer groeien als een mini paardje wat zijn bouw betreft, alleen wel wat meer de hoogte in (vermoed ik). maar ik denk dat hij relatief smal blijft. eerlijk gezegd vind ik hem persoonlijk echt fantastisch maar dat is smaken verschillend natuurlijk. alles is prima in verhouding. zijn hoofdje is ook niet te klein in verhouding met zen hoofdje en hij staat ook niet belachelijk hoog op zen benen. ben echt ontzettend benieuwd of dit zo blijft of dat hij ook nog een "lelijke" periode krijgt. of dat hij zo blijft en van mooi, mooier, mooist gaat. tja je weet toch nooit hoe ze groeien maar ik denk dat deze vent zeker mooi is op zijn 3e of 4e jaar! als je nog eens zoiets fokt... pb me dan hahaha!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 06:27

zo fokken is natuurlijk een gok maar ik denk dat ts er goed over nagedacht heeft.
Dus waar bemoeien wij ons mee.
Nogmaals het is een heel leuk veulen en ik ben benieuwd hoe hij uit zal groeien vergeet niet dat uiteindelijk alle pony's en paarden kruisingen zijn en ooit is iemand haar voor gegaan je moet maar durven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 06:49

Goudlokje1 schreef:
Ayasha, je hebt je punt gemaakt. Heeft het nog nut om er over door te gaan? Zoals al eerder is gezegd, kijk eens naar je onderschrift.

Zoals eerder gezegd lees het zelf eens goed.

Ik wens haar toch ook succes en hoop toch dat het chippen mee gevallen is. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:16

Goudlokje1 schreef:

TS is degene die de discussie weer aanhaalt, niet ayasha.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:39

Ik vind hem leuk. Zo jammer van al dat gezeur. Mensen gunnen elkaar ook zo weinig he.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:40

Wat een discussie weer.. en voordat je op Aysha gaat bashen.. Misschien als TS niet in al haar topics zo arrogant en uit de hoogte reageert op elk commentaartje zou de dit soort reacties niet zo in de hand werken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:43

Laat maar bashen hoor PenP. :D Heb een brede rug..... ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:47

Ik vind dat TS het recht heeft om zo 'arrogant' te reageren.

De hele discussie waarom ze deze combi fokt is immers in vorige topics al in geuren en kleuren uitgediscussieerd. Ze opent een topic om haar veulentje te showen en dan krijg je alsnog reacties als 'wat een slechte keuze, slechte verhoudingen' enzoverder. Dat er om het touwtje gemiept wordt kan ik nog wel begrijpen, maar alle feedback ivm het fokproduct an sich is ook imo overbodig, omdat het allemaal ter sprake is gekomen toen TS haar merrie liet dekken.

Verder heb ik al eerder gezegd dat TS er ook geen boodschap aan heeft. Het veulen is er nu eenmaal, de geboorte kan je niet ongedaan maken en ze is onwijs gelukkig met 'm. Waarom nog die moeite doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:51

Arrogant vind ik haar reacties niet eens. Wel uitdagend. Ook haar andere topics. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:52

billionache schreef:
Ik vind dat TS het recht heeft om zo 'arrogant' te reageren.

De hele discussie waarom ze deze combi fokt is immers in vorige topics al in geuren en kleuren uitgediscussieerd.

Alsof iedereen alles altijd bij houdt op bokt......
Ik was niet echt op de hoogte van het oude topic en dan vind ik het raar dat er dan zo naar verwezen wordt alsof ik gek ben dat ik niet alle oude berichten van TS even gelezen heb.
Toen ik op Uniform terug fokte moest ik me ook behoorlijk verantwoorden in mijn foto topic, heb ik ook met liefde gedaan, want het was een bewuste keuze.
Maar goed. Genoeg daarover.

Ik vind het nog steeds een grappig kereltje. Ik ben vooral benieuwd hoe het karakter uitpakt, want een mini in maxi uitvoering kan nog wel een behoorlijk aapje worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:54

Goudlokje1 schreef:
Oh, gaan we weer beginnen met het feit dat TS dit topic heeft gemaakt om een of andere discussie op te starten? Wat zitten er toch een stel onvolwassen kleuters tussen.

Je verdraait mijn worden. Lees TS haar laatste bericht eens en dan die van mij..
De discussie was er al niet meer tot TS in haar laatste bericht weer over dat touw begint, de manier waarop is gewoon vragen om weer reacties op dat touw te krijgen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:54

Heel erg leuk veulen en ben erg benieuwd hoe groot hij wordt als die uigwgroeid is. :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:57

Als de discussie zo uitgekauwd is en je je veulentje wil laten zien moet je al niet propageren in de titel met minixkwpn. Dat doe je als je reacties op wilt wekken.

Als er vervolgens vragen worden gesteld over het fokdoel en er volgt een snauw ja sorry hoor. Noem jezelf dan geen "fokker" want een fokker legt graag zijn keuzes uitgebreid uit en maakt zich daarbij zorgen om de gezondheid van zn dieren. De geloofwaardigheid als fokker is er allang af.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:57

Hallo al onze sport fok producten zijn vroeger ooit gekruist en nog steeds dus begrijp het probleem niet.
Gaat het om het verschil in hoogte soms.
Als je het niet probeert dan zul je nooit weten of het iets kan worden.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:00

PenP2014 schreef:
Als de discussie zo uitgekauwd is en je je veulentje wil laten zien moet je al niet propageren in de titel met minixkwpn. Dat doe je als je reacties op wilt wekken.

Hahahahahaha :+ dit meen je toch niet?
Het ras of de kruising in de titel zetten is bij mijn weten heel normaal op bokt, ook bij combi's zoals haf x fries bijvoorbeeld. Om dat nou propageren te noemen... Als TS het er niet bij had gezet had iemand het wel gevraagd of stond het in de OP. Dit vind ik een heel erg raar statement...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 10:16

PenP2014 schreef:

Als er vervolgens vragen worden gesteld over het fokdoel en er volgt een snauw ja sorry hoor. Noem jezelf dan geen "fokker" want een fokker legt graag zijn keuzes uitgebreid uit en maakt zich daarbij zorgen om de gezondheid van zn dieren. De geloofwaardigheid als fokker is er allang af.

Heb ik al vaak uitgelegd en is ook gewoon terug te vinden. Omdat ik door dit soort onzinnige reacties de bomen in het bos niet meer zie heb ik ook gezegd dat mensen met een vraag me even een PB moeten sturen wat die mensen dan ook gewoon doen ;)
Grappig dat ik geen fokker ben in jou ogen, terwijl ik het op keuringen en shows netjes doe en dus echt wel weet waar ik naar moet kijken ;)
En qua gezondheid.. weet niet waar je dat weer vandaan haalt want Rum blaakt van de energie enz enz ;)

Over dat mini x kwpn, dat is een herkenningspunt waardoor iedereen weet dat het over hem gaat.. Daarbij is dit ook een ITP topic en geen discussie topic.. Ik vertel alleen maar dat ik heel blij was dat het touwtje eromheen zat anders had ik een probleem gehad. Daarbij weet ik echt wel wat ik doe.. Ik heb nog een veulentje staan wat van de bloedtap kwam met zijn moeder van 4 maanden oud, niks mee gedaan en nu een aantal weken later komt het naar je toe uit zichzelf en geniet hij van de aandacht.

Verder bedankt voor de leuke reacties, ik zal snel weer een nieuw topic openen, dus houd het in de gaten als er Mini x KWPN voor staat, dan is het Rum ;)

imkeinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:23

wat een gaaf veulen!!!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:20

Ik vind het alleen maar prettig dat TS topics opent met MinixKWPN in de titel. Dan weet ik namelijk waar ik moet kijken. Er zijn namelijk zoveel leuke paarden die ik graag zou volgen dat zoiets wel heel erg handig is. :)

Verder, ik vind het veulen er onwijs mooi uitzien! Blaakt van de gezondheid en ziet er goed uit. De reden voor het touwtje snap ik, want het kan een heel karwei zijn een veulen te vangen én dan ook nog mee te krijgen. ;)

Open je eigen discussietopic en laat dit topic voor de reacties over Rum. Níét om élke keer weer dezelfde discussie aan te halen. TS reageert helemaal niet arrogant, integendeel zelfs. Ik vind het hartstikke netjes dat ze jullie laat pb'en. Ik zou me god niet meer weten waar ik zou moeten beginnen met beantwoorden. En he, niemand leest het topic door, dus dan kan ze het beter via pb doen.

TS, zoals eerder gezegd, heerlijk veulen is Rum! Je hebt ook een geweldige naam gekozen. <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:23

billionache schreef:
PenP2014 schreef:

Hahahahahaha :+ dit meen je toch niet?
Het ras of de kruising in de titel zetten is bij mijn weten heel normaal op bokt, ook bij combi's zoals haf x fries bijvoorbeeld. Om dat nou propageren te noemen... Als TS het er niet bij had gezet had iemand het wel gevraagd of stond het in de OP. Dit vind ik een heel erg raar statement...

Nou nee, niet helemaal, TS heeft een aantal keer 'Bijzonder' en 'Speciaaltje' en 'Experiment' in haar beginpost en/of titel gehad. Tja, dan kun je reacties verwachten en aangezien ze al wist wat ze kon verwachten (zie eerste topic over dit fokexperiment) doe je het er zelf dan ook wel een beetje om, vind ik dan :)