Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Ik raad je aan om toch je andere merrie te laten scannen.
Mijn merrie was vorig jaar ongepland gedekt, we hadden niet in de gaten dat ze drachtig was, omdat ze keurig elke drie weken hengstig werd. 6 april j.l is er een merrie veulen geboren.
Mocht je merrie toch drachtig zijn en in nog een vroeg stadium, kun je beslissen om het vruchtje te laten zitten, of weg te laten zuigen door een da.
Als wij vorig jaar hadden geweten dan mijn merrie toch drachtig was, hadden we het vruchtje weg laten halen.
Lauura schreef:Minimelona dat is toch hetzelfde haha
piet333 schreef:volgens mij gaat dat wel goed, hoor. ik heb het ook een keer meegemaakt: shetlander gedekt door vader die minimaal 1,40 meter was, kwam er goed uit. alleen wel veeeeeeeeel later dan dat ze was uitgerekend!
nu is dit verschil van mijn voorbeeld mssgien minder dan met de jouwe, maar toch.
mooie fjord, trouwens! is ie Grey???
myk_en_shant schreef:Ik raad je aan om toch je andere merrie te laten scannen.
Mijn merrie was vorig jaar ongepland gedekt, we hadden niet in de gaten dat ze drachtig was, omdat ze keurig elke drie weken hengstig werd. 6 april j.l is er een merrie veulen geboren.
Mocht je merrie toch drachtig zijn en in nog een vroeg stadium, kun je beslissen om het vruchtje te laten zitten, of weg te laten zuigen door een da.
Als wij vorig jaar hadden geweten dan mijn merrie toch drachtig was, hadden we het vruchtje weg laten halen.
stef schreef:myk_en_shant schreef:Ik raad je aan om toch je andere merrie te laten scannen.
We hebben het niet meer over een vruchtje, maar een bijna volgroeit veulen.
Vroeger is mijn toenmalige verzorgshet (bewust) gedekt met een d pony. Bevalling is helemaal goed gegaan, maar eer het veulen 3 mnd was kon ie er niet meer bij om te drinken...