Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Antikana_

Re: Aftellen begonnen fries Lieke *veulen helaas overleden pag5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:00

Ik duim ook voor jou en je merrie!
Veel sterkte alvast en hopen dat Lieke binnen enkele dagen kerngezond in jouw weide loopt te huppelen!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:16

al gebelt.. ?? hoe gaat het met der.. ?

Vind idd goed idee dat wanneer je der op gaat halen je wel at zegt jah.. ook van het bellen. !! :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:23

Ben ik weer, was naar school vandaar.
Kom ik op school aan vallen de lessen uit dus ben nog voor niks geweest ook :(

Met Lieke gaat het nu wel weer oke, heeft wat gemest, wel heel dun. maar nu kreeg ze ook geen eten, maarja dat houd ze ook niet heel lang vol, dus nu moeten we kijken of het ook goed gaat als ze weer gaat eten.
Maar de DA was er bang voor dat het zonder operatie niet goed zou komen, maar we moeten dus nog steeds afwachten.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:35

das k... hadden jullie geen telefoonlijsten ofzo?
maar goed ff ontopic: Fijn dat het met lieke weer ietsje beter gaat. Wel erg jammer dat haar veulentje is overleden. overigens apart dat ze dan haar kleine gaat begraven in de stal. nog nooit eerder gelezen.
in iedergeval, veel sterkte toegewenst komende tijd.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:58

Gebeurd wel vaker hoor... Mijn merrie is twee jaar geleden ook haar veulen kwijtgeraakt en dat lag netjes onder het stro wanneer wij op stal aankwamen... Denk dat het hun manier is om afscheid te nemen.

Geen_idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:07

Jeetje wat een vreselijk verhaal zo zeg... ik kan me jouw gevoel wel heel goed indenken. Sterkte ermee!

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:50

_R_G_ schreef:

Met Lieke gaat het nu wel weer oke, heeft wat gemest, wel heel dun. maar nu kreeg ze ook geen eten, maarja dat houd ze ook niet heel lang vol, dus nu moeten we kijken of het ook goed gaat als ze weer gaat eten.
Maar de DA was er bang voor dat het zonder operatie niet goed zou komen, maar we moeten dus nog steeds afwachten.

Maar wat voor operatie dan,ze weten toch niet waar het vandaan komt ?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 19:21

MAIKESTER schreef:
_R_G_ schreef:

Maar wat voor operatie dan,ze weten toch niet waar het vandaan komt ?

Ik heb echt geen idee, ik snap er niks meer van waar ze mee bezig zijn.
Ga er morgen hopelijk naartoe en dan mogen ze het even goed uitkomen leggen

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:51

Lieke heeft gegeten :D
Ze had nog wel gas maar niet zo veel dat we ons zorgen hoeven te maken :)
Temperatuur, hartslag en bloedwaarden zijn goed.

Dus ik mag voorzichtig blij zijn :)
Als het goed blijft gaan hoeft ze dus geen kijk operatie en mag ze misschien van het weekend naar huis

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:04

Dat is voorzichtig toch al wel super nieuws zeg :D.

Hopelijk blijft het zo goed gaan en mag ze van het weekend lekker naar huis toe.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:53

Oooo, wat fijn zeg. DAt is tenminste weer goed nieuws. Nu duimen dat ze van het weekend weer lekker naar huis mag!!

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:54

Ah super nieuws.
Paas weekend is en geluks weekend hoor :D .
2 jaar gelden hadden wij een veulen met koliek laten opereren,en mocht toen ook met Pasen naar huis.

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:34

hopen dat ze vooruit blijft gaan.
nog even blijven duimen

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:32

Ik ga mezelf beloven niet meer blij te zijn totdat ze thuis staat

Lieke staat nu in de IC (dat was wel even schrikken), het gaat opzich wel goed met haar maar naar huis mag ze voorlopig nog niet.
Ze is super sloom, kijkt niet om als ik de stal in kom of als ik mijn hand uit steek, als de boxdeur open staan beweegt ze niet, normaal had ik allang een knuffel gehad en was ze naar buiten gerend.
Ze heeft echt enorme diarree heel haar staart zit onder, ze heeft er nu ook nog een ontstoken oog bij, en ze is echt zo mager, vel over been echt niet normaal.
Het is dat ik haar koppie zag, anders had ik haar niet herkent. ;(

Ik had mijn camera mee genomen dan kon ik haar even lekker poetsen en foto's maken, dat laatste heb ik maar niet gedaan ;(
Het is echt een zielig hoopje paard, echt verschrikkelijk om haar zo te zien.

Ze heeft wel gegeten, dat is nu even afwachten hoe dat valt, of ze weer gas krijgt en of ze goede mest maakt, dus weer afwachten helaas.

Waar het probleem zit weten ze niet, daar kunnen ze alleen achter komen door een kijkoperatie, dat willen ze zo lang mogelijk uitstellen.
Dus nu is het even aan Lieke zelf, ze moet gaan eten en mesten dus nu afwachten of dat ook gaat gebeuren.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:43

Hier een stille meelezer...
Ach de arme, had gehoopt dat het inmiddels wat beter zou gaan met haar...
Ik duim voor jullie!

Om een positief lichtpuntje nogmaals te benoemen... ze heeft gegeten en gemest...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:52

Jeetje meid, ik lees net je topic door,

heel veel sterkte en hoop dat je meissie beter gaat worden en dat zo snel mogelijk.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 18:18

Net telefoon gehad van de Kliniek

Toen we vanmiddag bij Lieke waren was er een vrouwelijke dierenarts bij gekomen om ons even bij te praten over Lieke en wat we moesten doen.
Ik heb haar toen verteld dat Lieke een taaie tante is waar je nooit wat aan ziet (dat was 2 jaar geleden ook het geval met een slag in de baarmoeder, toen gaf ze ook geen kick)
En heb ik gevraagd of het allemaal niet veel en veel erger is dan wij denken?

Toen ik met Lieke aan het wandelen was heeft ze gezien hoe ze liep en toen we in de stal waren zag ze hoe Lieke op mij regeerde.
Die dingen heeft haar ongerust gemaakt en ze is meteen toen wij weg waren aan het overleggen en onderzoeken gegaan. Ze hebben een maag onderzoek gedaan.
Lieke heeft een enorme ontsteking in haar maag en slokdarm
Dat is de rede dat ze niet eet, dat doet haar heel veel pijn natuurlijk, je wil niet dat daar hooi langs schuurt.
En daar komt het gas ook vandaan. De DA zei dat ze echt niet snapte dat Lieke überhaupt nog op haar benen staat, en wat ze al helemaal niet begrijpt is dat ze vanochtend gegeten heeft want ieder ander paard had strak in het hok gelegen van de pijn.

Aan de telefoon zei ze nog dat ze ongerust werd toen ze het verhaal van mij en Lieke hoorde, en dus wist hoe sterk onze band is, en hoe Lieke nu totaal niet op mij reageerde. Toen wist ze dat er echt iets goed mis was, paarden reageren anders niet zo op hun baasjes.

Lieke staat nu onder zware medicijnen en pijnstillers. Het is echt heel ernstig en het zal lang gaan duren voor Lieke beter is maar de situatie is niet hopeloos (ja en dan denk je, hoe blij moet ik daar mee zijn? de situatie is niet hopeloos? dat klinkt mij toch wel heel ernstig en beangstigend in de oren.)

Ik kan er gewoon niet over uit!!!
Die arme schat staat al sinds woensdag met helse pijn, ze heeft al die tijd geen pijnstillers gehad (alleen van onze eigen DA vlak voor ze naar de kliniek ging)
Ze hebben 3 (!!!!) keer een scan gemaakt van de darmen en steeds niks kunnen vinden, HOE DUIDELIJK WIL JE HET HEBBEN? dat het DUS NIET in de darmen zit.
De enige rede dat ze niet naar de maag hebben gekeken is omdat het paard niet genoeg pijn vertoonde!!
Ik wilde niet snel oordelen over de kliniek en ook niet te negatief zijn maar mijn god, hoe lang moet ik nog rustig blijven????
Het eerste wat ik morgen doe is er naar toe en mijn arme paard verwennen en even goed verhaal halen hoe dit in godsnaam over het hoofd gezien kon worden.
Dan vertrouw je 100% op een kliniek en alles wat mis kan gaan gaat er mis.
Heeft Lieke nou dan echt nog niet genoeg ellende gehad.

Echt waar een hele dikke pluim voor de vrouwelijke dierenarts van vanmiddag, dat zij wel echt geluisterd heeft naar mij, de gene die dit paard het beste kent. En echt is gaan kijken naar wat er nou wel aan de hand was.

Ik ben heel erg blij dat we nu eindelijk weten wat het is, maar had dit nu echt zo lang moeten duren??

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:32

Arme Lieke :(:). Wat een sterk paard is ze toch zeg.
Heel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is. Wel ontzettend l*llig dat het op deze manier is gegaan.

Ik snap heel goed dat 'het is niet hopeloos' je bang maakt want dat betekend toch dat het ernstig is lijkt mij.

Ik hoop dat de medicijnen en pijnstillers snel werken en dat Lieke snel weer beter is en weer naar huis mag.

Heel veel beterschap voor Lieke en een dikke knuffel voor jou :(:).

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:17

TJEEJ.....
Had ze geen koorts dan ,met zulke ontstekingen ????

Denora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:10

Arme meid, gauw meer naar huis nemen. Antibiotica en pijnstillers kan ze ook thuis krijgen. ;( ;( ;(
Heel veel sterkte voor jullie allebei!!!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 09:58

MAIKESTER schreef:
TJEEJ.....
Had ze geen koorts dan ,met zulke ontstekingen ????

Nee, ze had echt maar 2 keer verhoging gehad de afgelopen week.

Denora schreef:
Arme meid, gauw meer naar huis nemen. Antibiotica en pijnstillers kan ze ook thuis krijgen. ;( ;( ;(
Heel veel sterkte voor jullie allebei!!!

Het is helaas veelste erg om haar mee naar huis te kunnen nemen, ze staan aan het infuus en ze staat ook op de IC dat is niet voor niks ben ik bang ;(

Ik krijg als het goed is binnen nu en 3 kwartier bericht, dan plaats ik weer een update
Lieke staat nu iig aan een infuus voor extra vocht, maar dat had ik al wel verwacht

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:23

Pff, wat een gedoe allemaal zeg. Niet leuk zo. :n Ik zou die kliniek echt al helemaal zat zijn als ik zo je verhalen lees. Is er geen andere kliniek in de buurt die wél contact opneemt met de eigenaar en goed toezicht houdt op de paarden?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:29

Bellen doen ze inmiddels wel :D ze hebben vannacht om 1 uur nog gebeld om te zeggen dat ze Lieke aan het infuus hadden gezet.
Er zit nog wel een andere kliniek in de buurt, maar de verhalen die ik daar van gehoord heb, daar is dit echt niks bij.
Plus ze kennen Lieke hier en ze weten eindelijk wat het is, nu mogen ze haar ook beter maken ook, maar nog een zo'n grapje en dan komt ze wel echt mee naar huis :j

Vanmiddag ga ik er weer heen, ga ik de DA ook even goed uitvragen over hoe dit over het hoofd gezien had kunnen worden.
Vannacht zei de DA al wel, ze had geen verhoging, hartslag was goed en de bloedwaarden ook, verder liep ze nog vrolijk rond, dus ze heeft ons gewoon flink voor de gek gehouden. Maarja ze moeten toch wel met een iets betere verklaring komen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:31

Ok, goed dat er bij de dierenartsen nu verbetering in zit. Nu alleen lieke nog. Maar, ook dat gaat wel goed komen. :j

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:00

Ik hoop echt dat Lieke snel beter word.. ik heb zo veel medelijden!
maar wat is ze sterk, blijf in haar geloven..
ook aan jezelf blijven denken hè!
heel veel sterkte en ik lees mee :(:)