Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lusitana schreef:Okee. Bedankt. Is Daisy een zuivere Haflinger?
Op sommige foto's in het profiel lijkt ze trouwens wit dat bij sabinos hoort, te hebben?
Ik baseer mijn gok op dit
Geen Haflinger, wel de kleur.
Fiffill schreef:Isabel is niet echt een juiste benaming naar mijn weten, het staat gewoon voor 'bleekgeel', zo worden Fjorden vaak isabel genoemd terwijl dat iets heel anders is dan palomino, en lichte palomino's worden ook wel eens isabel genoemd. Mijn vz pony is een hele lichte palomino, bijna wit in de winter. Dat noemen veel mensen in NL isabel, maar ik vind dat die benaming veel verwarring schept doordat ze Fjorden en soms zelfs Haflingers ook zo noemen...
Net zoals een roan (bijvoorbeeld vosroan) vaak "roodschimmel" wordt genoemd terwijl het niks met schimmel te maken heeft.
Foto kan ik niet openen trouwens. Mag ook via pb inderdaad, voor we het topic volspammen.
. De benaming palomino kwam in nederlandse rasbeschrijvingen voor de jaren tachtig niet voor, behalve bij het de Amerikaanse palomino als "ras". De benaming roan is ook later ontstaan via welshfokkerij dus uit het engels en wel terechter.
Voor mij schept het alleen verwarring zoals je ziet.
Helmaal omdat ze hier in Portugal bv alle dubbelverdunden weer isabel noemen...
Wat was trouwens de dekdatum? Ik ben afgegaan op het feit dat er werd gezegd in de op dat ze 8 maanden heen was, maar dat is rekbaar tussen net en dik 8 maanden...
Daarbij heb je zoveel stamboeken die hun eigen benamingen geven. Foto doet het nu idd, duidelijk een palomino! 

Ja hoor, Sjees sjeest nog steeds door het bos, heerlijk!!
Genetisch materiaal is verervelijk materiaal, dus via de voorouders verkregen. Zo bedoel ik het.