Apart getekend veulentje Nine, alweer 2 mnd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 22:07

Ons jaarlinghengstje had een 1A (1ste premie, 1ste plaats *D) van een grote rubriek jaarlinghengstjes en werd reserve kampioen jaarling hengstjes.
En het twenterhengstje had een 2A (2de premie 1ste plaats) en stond derde van alle twenter hengstjes, dus ook echt heel goed!
Al onze paardjes hebben het dus goed gedaan! En het meest trotse ben ik op Nine, die het als zo jong veulentje zo goed deed in de ring en zich zo goed liet zien, ze deed echt haar best :-).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:40

Ze blijft toch superknap hoor Manda.
Ik begrijp het wel. Ik heb bij waar ik Polly heb laten dekken ook veulens gezien die een 1ste premie haalden en ik begrijp wel waarom. Die zijn inderdaad heel luxe, enorm hoogbenig, lange halsjes en heel luxe hoofdje. Veel houding en souplesse in het lopen. Echt kleine KWPN-ers.

Niks om Nine af te doen want ze is prachtig maar ze neigt meer naar een shetlandtype dan naar een luxe mini. Ik denk dat het daar aan ligt. :)
Was er ook nog een kleurenrubriek? Kon ze daar niet aan meedoen?

Jespri

Re: Apart getekend veulentje Nine, alweer 2 mnd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:54

@ Wat een prachtige foto's van mama en kind!
En gefeliciteer met de behaalde prijzen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:26

Suzanne dat zijn bijna halve welshveulens waar jij het over hebt bij die stal, dat is totaal niet te vergelijken met Nine en haar bloedvoering.

Mijn jaarlinghengstje Clever heeft ook veel welsh en haalde inderdaad ook een 1A premie. Kennelijk zien ze dat nu graag bij het nmprs.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:29

Manda schreef:
Suzanne dat zijn bijna halve welshveulens waar jij het over hebt bij die stal, dat is totaal niet te vergelijken met Nine en haar bloedvoering.

Mijn jaarlinghengstje Clever heeft ook veel welsh en haalde inderdaad ook een 1A premie. Kennelijk zien ze dat nu graag bij het nmprs.

Klopt hoor Manda, hij fokt met welshbloed erin. Zoiets zal ik ook nooit krijgen uit mijn Polly.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:36

Je zou er een kleine welshhengst op kunnen zetten :D

Ik wilde het bij Lola juist zo graag klein en fijn houden :-).
Maar ook de kleintjes kunnen goede premies halen hoor! Nine is ook veel te vet op moment, daar werden veulentjes ook op afgerekend heb ik gehoord, maar niks aan te doen, zo is ze nou eenmaal, het is een veulentje dus ga haar echt niet op dieet zetten ofzo...
Je moet echt goed zoeken naar een hengstje die goed past bij je merrie. Amerikaans wil niet automatisch zeggen dat je een luxe klein veulentje krijgt, er waren genoeg volle amerikaanse veulentjes die ook een 3de premie haalden, en die waren zeker niet van shetlandtype ofzo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:50

Manda schreef:
Je zou er een kleine welshhengst op kunnen zetten :D

Ik wilde het bij Lola juist zo graag klein en fijn houden :-).
Maar ook de kleintjes kunnen goede premies halen hoor! Nine is ook veel te vet op moment, daar werden veulentjes ook op afgerekend heb ik gehoord, maar niks aan te doen, zo is ze nou eenmaal, het is een veulentje dus ga haar echt niet op dieet zetten ofzo...
Je moet echt goed zoeken naar een hengstje die goed past bij je merrie. Amerikaans wil niet automatisch zeggen dat je een luxe klein veulentje krijgt, er waren genoeg volle amerikaanse veulentjes die ook een 3de premie haalden, en die waren zeker niet van shetlandtype ofzo.

Ik heb nog te weinig verstand van die kleintjes om een hengst te kunnen kiezen die echt op Polly past. Verder heeft ze ook geen papier en een shettype dus misschien moet ik over een tijdje gewoon een echt goede mini-merrie kopen en daarmee gaan fokken, met advies van ervaren mensen.

Tuurlijk ga je Nine niet dieeten, zou ik ook niet doen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:00

Wat leuk dat je echt verder wil in het nmprs! Wij hadden Lola voornamelijk voor onszelf laten dekken, we gingen het veulentje toch houden :-). Ik heb de hengst uitgezocht omdat ik dacht dat hij mooi zou passen bij Lola, het is een hele fijne en kleine hengst, hoe hij zou fokken wisten we nog niet want dit jaar zijn de eerste veulens pas geboren.
Hij is 75% Amerikaans en heel luxe van type en maar 75 cm en bij het bmp goedgekeurd met een 1ste premie.

Lola is ook van onbekende afstamming.
Ze werd goed beoordeeld op de keuring, ze vonden haar van luxe type en ze kreeg 65 punten voor stamboekopname (vanaf 70 is een 1ste premie, dus heel netjes!).
Met onbekende afstamming worden ze door het stamboek zelf ingedeeld op basis of luxe type, staat er op de website.
Ga je Polly ook inschrijven in het nmprs? Ze zal vast een prachtig veulen krijgen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:28

Manda schreef:
Wat leuk dat je echt verder wil in het nmprs! Wij hadden Lola voornamelijk voor onszelf laten dekken, we gingen het veulentje toch houden :-). Ik heb de hengst uitgezocht omdat ik dacht dat hij mooi zou passen bij Lola, het is een hele fijne en kleine hengst, hoe hij zou fokken wisten we nog niet want dit jaar zijn de eerste veulens pas geboren.
Hij is 75% Amerikaans en heel luxe van type en maar 75 cm en bij het bmp goedgekeurd met een 1ste premie.

Lola is ook van onbekende afstamming.
Ze werd goed beoordeeld op de keuring, ze vonden haar van luxe type en ze kreeg 65 punten voor stamboekopname (vanaf 70 is een 1ste premie, dus heel netjes!).
Met onbekende afstamming worden ze door het stamboek zelf ingedeeld op basis of luxe type, staat er op de website.
Ga je Polly ook inschrijven in het nmprs? Ze zal vast een prachtig veulen krijgen!

Wat lief van je dat je dat zegt! Ik hoop dat het een knap veulentje wordt. :)
Het veulentje wordt wel NMPRS ingeschreven. Ik weet niet hoe dat met Polly moet, ze heeft wel een paspoortje natuurlijk maar geen papieren.

Het zal een laat veulentje worden dus keuring zit er volgend jaar niet in denk ik.
Dit is puur een veulentje voor de leuk. Als ik echt serieus wil fokken snap ik wel dat ik een betere merrie moet.
Nette punten dan van Lola toch? Ik weet niet wat Polly zou krijgen, geen idee. Ze is nu ook veels te dik.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:38

Gefeliciteerd met de keuringsuitslagen! :) Wat een mooie foto's ook! Ik persoonlijk vind het altijd zó jammer die boventop van de manen weg te scheren... maar ik neem aan dat dit zo hoort bij deze mini's! :D Het is en blijft een prachtig ding! :9

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 15:52

Bij de mini´s is het inderdaad gebruikelijk een stukje weg te scheren achter de oren, gebruikelijk is de oorlengte, maar vaak is het ook en flink stuk langer :-). Net als bij arabieren komt de hals dan mooier uit.

Ik was bij Nine ook wat uitgeschoten met het scheren he :P. Ik baalde er ook echt van..., maar het kwam wel mooier uit, ze is al zo´n propje en zo komt de hals net iets langer uit.
Het groeit wel weer aan :-).
Laatst bijgewerkt door Manda op 29-08-10 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:54

Ah ok, bedankt voor de uitleg! :) De hals lijkt inderdaad erg sprekend nu, en inderdaad; het groeit wel weer! :P

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:08

:oo wat is Nine toch groot geworden, en wat wordt ze toch mooi <3 zie Lola nog zo bevallen, en Nine er nat naast en nu alweer een prachtige dame :)

Beetje offtopic: maar hoe gaat het met jou zwangerschap :) ?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:27

Bedankt voor je interesse! Ik ben nu ruim 25 weken en voelde me nog heel goed fit!!! Vandaag toevallig een wat mindere dag met wat buikpijn, maar zal wel weer bijtrekken hoop ik.
Het kindje doet het heel goed!! Mooi op groei en ook heel druk en sterk :-). We weten niet of het een jongen of meisje wordt (wilden we niet weten) dus dat zal echt een verrassing zijn!
We willen binnenkort een afspraak maken voor een 3D/4D echo :-).

Ik heb nog een mooi foto van mama Lola :-).

Afbeelding

En een prachtige moeder en dochter foto <3

Afbeelding

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:28

Wauw zeg! :9 Maak je toevallig geen topic aan met de foto's? :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:30

Wat heb je toch prachtige diertjes staan. Die laatste foto <3.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:36

Super :D Mooi dat het zo goed gaat met je zwangerschap, 25 weken alweer, zozo, schiet op! :)
Ahhhhhhhh die laatste foto <3 <3 <3
(heel penny hahha) :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:38

Die foto's zijn weer prachtig, mama lola is echt een knap paardje, en Nine is natuurlijk bij iedereen favoriet <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:41

Bedankt :-)

Ik moet inderdaad weer eens een nieuw topic aanmaken, deze is al oud aan het worden he. Als ik alle foto´s binnen heb zal ik dat ook gaan doen! Maar elke keer krijg ik weer een of twee hele mooie en dan wil ik ze toch alvast laten zien :D.
Maar nu zal ik wachten tot ik alles heb, dus dan is het nog even wachten op een nieuw topic ;-).

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:21

Wat een Penny foto's Manda, echt heel erg mooi!
Die 2de is echt canvas waardig :+

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:55

Wordt toch tijd voor een nieuw topic hoor! Ze is zoooo leuk!!
En gefeliciteerd met je premies!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:05

Prachtige pony's :+:

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:00

Die laatste foto is echt GE-WEL-DIG mooi!
Die moet je bijna wel uitvergroten en aan de muur hangen..
Daar is ie bijna voor gemaakt..:P

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:27

De laatste foto is echt Prachtig!

Ze hebben zelfs hun oortjes hetzelfde. <3

Grrrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:10

wauw, die laatste foto! :D