Ik ben echt zo verliefd op de mijne , over 2 weken komt ze vanuit de opfok naar huis
Thirza
Geplaatst: 14-09-23 20:32
Snap dat je verliefd bent!
Je halster is die van Kentucky? Die had ik laatst in m’n handen en wilde hem eigenlijk niet meer los laten wat n fijn ding. Alleen je mijn sloper dat niet waard
Hier lag Joop vandaag in het land, ben even met hem gaan kroelen en moest zo lachen om de geluiden die hij maakte
Wat een mooie foto's allemaal!!! moet die van mij ook eens een keer op de foto laten zetten door een fotograaf. Hier gaat het iets minder ze loopt sinds een paar dagen niet goed. rechts voor, waarschijnlijk zich verdraaid in het land of verstapt. Even aankijken en anders maar ritje kliniek.
In november is ze 2,5 jaar oud maar ze ziet er al uit als een volwassen paard qua bouw.
Balou_k
Geplaatst: 16-09-23 16:51
Wij zijn vandaag naar het strand geweest en wat hebben ze zichzelf weer overtroffen.
Ik had verwacht wat voetjes in het water te krijgen, maar we hebben heus gezwommen. En onder het mom van, in het water weeg je niks heb ik op mijn baby gezeten. Lekker verantwoord en zo.
Wauw gaaf Balou k!!! Zo te zien vond ze het zelf ook enorm leuk.
Die van mij ook mi amore, de winter nog weinig doen, wel wat hersenwerk en wandelen in t bos als t weer het toe laat. Komend voorjaar ga ik ook starten met werken aan de hand en van daaruit rustig aan richting zadelmak.
Wat een leukert art ificious, fijn dat hij t goed goed doet. Al die knuffels en aandacht is ook zo leuk
Chi doet verder overigens ook weinig. Ik wil altijd meer dan dat ik tijd heb. Heel af en toe eens wandelen, maar verder staat ze gewoon paard te zijn op de paddock paradise. Wel is ze altijd in de hand geweest en ben ik als 1 jarige intensief bezig geweest met grondwerk. In korte sessies uiteraard.
Ze was hartstikke stoer! Ik kan weer een paar maanden teren op deze leuke dag!
Rianne1807
Geplaatst: 16-09-23 18:54
Naar t strand is ook gewoon super gaaf, helaas is het voor ons echt te ver. Veel in de hand en basis grond werk op jonge leeftijd is ook super goed voor ze. Dat heb ik ook gedaan, de simpele basis dingen kent ze nu. Ik heb er echt zin in om volgend jaar wat meer te gaan doen met haar. Ze is ook zo rete nieuwschierig, vind 1x iets spannend, gaat er daarna naartoe om te onderzoeken waarom t zo spannend is, en daarna is t goed. Zo vond ze de stal deur open en dicht doen spannend, ze gaat van de winter snachts op stal en is dit nog niet gewend dus ben alvast aan het voorbereiden, leg voer in de stal, ze kan er hooi eten, uiteraard met de deur open dus ze kan weg. De deur aan de andere kant doe ik dan open en dicht, dag 1 was t spannend en liep ze een paar keer naar buiten, dag 2 was t al goed, ging onverstoord door met hooi eten.
Al die simpele dingen zijn weer leer momenten, zo leuk.
Ze scharrelt ook graag los over t terrein, is maar klein en afgesloten, vind ze prachtig, overal die neus in. Ze heeft dan ook geen zin om de wei weer in te gaan. Ze lijkt zoveel op haar moeder
kyrkelover
Geplaatst: 17-09-23 10:19
Hele gave foto's zo in de zee!
Hier komt over een ruime week de tandarts zodat hij daarna mooi kan genezen en we daarna eens rustig kunnen beginnen. Had oa een wolfskiesje ontdekt dus wil dat eerst allemaal in orde hebben.
Verder groeit hij lekker door in zowel de hoogte en breedte en begint vooral steeds meer pony te worden.
De mijne is al flink aan het wisselen. Die is recent bij de tandarts geweest. Ook omdat ik het idee had dat 1 melktand was afgebroken ipv helemaal eruit. Heb nu een kleine collectie doppen, melktanden en wolfskiesjes liggen.
Hier nog niks gevonden van tandjes Hij is 27 september nog maar 2 jaar en 5 maand. Nog een beetje geduld denk ik en vooral geluk hebben dat ik de tandjes zou vinden.
Tandjes vinden hier nooit gedaan. Kan het ook zijn dat ze die inslikken? Toen mijn 5 jarige z'n laatste snijtand los stond had ik even gedacht aan uittrekken omdat die echt los was. Maar een half uur later was de tand al weg. Nergens gevonden helaas.
Wat een leuke foto's van de paardjes. Wat gaaf in de zee! Hier ook alleen maar basis dingetjes aan het doen (poetsen, hoeven, meelopen, halthouden, en wat spelen met dingen/dekjes op zijn rug/hals/hoofd leggen, met een vlaggetje wapperen, spuitbus in de buurt enzo). Wil het naar de winter toe verder uitbreiden naar licht werk aan de hand/lange teugelen (grote voltes, beetje door de bak heen lopen) en buiten wandelen. Mijn ruintje heeft met 2 jaar en 2 mmd zijn 1e voortand gewisseld. 2e nog niet, dacht ik. En hij heeft 1 wolfskiesje. Als hij er gaan last van heeft, blijft die gewoon zitten, maar omdat het er maar 1 is, houd ik die wel in de gaten. Zijn moeder en een andere volwassen ruin hebben allebei 2 wolfskiezen nog zitten en er helemaal geen last van met bit/rijden).