2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 16:02

Afbeelding
Dit is onze Roxy (Las Vegas) eind juni 2 jaar geworden.
Al best groot…maar haar vader en moeder zijn ook groot dus ben benieuwd. We doen eigenlijk nog weinig met haar maar ze is dagelijks in de hand en alle standaard dingen kent ze al. Ze loopt zo de tailer in. Volgende stap is een stukje gaan rijden met de trailer. ze staat met 2 volwassen merries aan huis.
Ze had/heeft een vrij korte spanningsboog vandaar dat we nog niet zo veel doen, eerst maar eens gewoon lekker kleuteren in de wei maar ze is nergens bang voor. Denk volgend voorjaar beginnen met grondwerk, longeren etc. Ze is nl wel een dametje met karakter :):)

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:10

Wat een knapperd zo met die 4 witte beentjes

Muronia

Berichten: 19704
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:14

Inderdaad, wat leuk getekend! Hoe groot is ze? Elonia is 1.69 (van april), die wordt ook echt groot, helemaal voor een Groninger.

Wij zijn weer bezig geweest met de trailer vandaag. De vorige keer stond ze met 2 voorvoetjes op het onderste treetje, nu toch al een stukkie verder <3
Afbeelding
Afbeelding

Sanne96

Berichten: 1252
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 15:03

Mandy73_unes , wat mooi die hoge witte benen!!

Muronia , Goed bezig, steeds een stapje verder

Gaan jullie ook allemaal zelf zadelmak maken? Ik ben langzaam al aan het rondkijken

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 17:50

Sanne96 schreef:
Mandy73_unes , wat mooi die hoge witte benen!!

Muronia , Goed bezig, steeds een stapje verder

Gaan jullie ook allemaal zelf zadelmak maken? Ik ben langzaam al aan het rondkijken


In principe gaan we zelf zadelmak maken, mits we merken dat ze hiermee oké is. Mijn dochter, het is haar paard, is stalruiter geweest en heeft al meerdere (lastige) paarden zadelmak gemaakt maar als het van jezelf is, is het toch anders. We willen zeker weten dat het goed gebeurd dus we gaan gewoon kijken hoe ze reageert op alles en als we ergens tegenaan lopen brengen we haar weg.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:29

Deze ochtend even een angstmomentje. Ik kom op de weide en Faion nergens te bekennen. Stond als een zielig hoopje in de stal op 3 benen.

Afbeelding

Camerabeelden erbij genomen, 10min voor ik aankwam nog niet kreupel.
Gelukkig een dierenarts kunnen bereiken. Faion heeft niet de beste ervaringen daarmee dus stond te rillen als een rietje.

Uiteindelijk niets gevonden, dus heeft hij zich waarschijnlijk goed bezeerd in de schuilstal.

Nu hopen dat het met ontstekingsremmers over gaat.

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:13

Ach dat is inderdaad heel erg schrikken!

Hier jullie nageaapt.
Nadat ze even niet helemaal blij was, was het daarna toch wel prima. :+
Op en af doen, smijten, kloppen is allemaal geen probleem, maar er mee draven was even heel gek.

Afbeelding
Afbeelding

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:58

Berryz schreef:
Deze ochtend even een angstmomentje. Ik kom op de weide en Faion nergens te bekennen. Stond als een zielig hoopje in de stal op 3 benen.

[ [url=m/FB4b1v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Camerabeelden erbij genomen, 10min voor ik aankwam nog niet kreupel.
Gelukkig een dierenarts kunnen bereiken. Faion heeft niet de beste ervaringen daarmee dus stond te rillen als een rietje.

Uiteindelijk niets gevonden, dus heeft hij zich waarschijnlijk goed bezeerd in de schuilstal.

Nu hopen dat het met ontstekingsremmers over gaat.


Oh jeetje, dat is schrikken…zo op drie benen is ook dat hij echt pijn heeft..geen hoefzweer?
Onze dame had vorige week een dikke pees. Gelukkig na paar dagen stappen en koelen weer dun maar je schrikt je rot. Had waarschijnlijk ook gek gedaan in de paddock. Sterkte ermee

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:05

Nee, geen zweer, hij had geen pulsatie, warmte of iets dat op een zweer kan wijzen. Ook omdat hij in 10min van rad naar stokkreupel ging wees het volgens de Da niet op een zweer.

Stalgenoot vond achteraf nog krassen op de stalwand, waarschijnlijk vast gerold dan. In dat geval heel veel geluk gehad dat ik net aankwam en dat hij terug rechtraakte.

Zijn blessure heeft wel voor twee goede dingen gezorgd. Ik kan eindelijk aan zijn voeten komen zonder gevaar. En ik kon vandaag de hond meenemen zonder gevaar dat die opgejaagd werd door Faion. :')

Sanne96

Berichten: 1252
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:30

Vanmiddag weer even langs geweest <3
Afbeelding

Mandy73_unes

Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-13

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:29

Ach wat een schattig koppie. Staat ze ergens in de opfok? Onze dame staat thuis. Wel fijn dat ze dan al wat gewend is en niet met 3 jaar nog weinig kent en gezien heeft. Aan de andere kant lijkt mij opfok ook heel leuk voor zo’n kleintje omdat ze dan echt omringd zijn door leeftijdsgenoten en lekker veel kunnen spelen.

Sanne96

Berichten: 1252
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:32

Mandy73_unes schreef:
Ach wat een schattig koppie. Staat ze ergens in de opfok? Onze dame staat thuis. Wel fijn dat ze dan al wat gewend is en niet met 3 jaar nog weinig kent en gezien heeft. Aan de andere kant lijkt mij opfok ook heel leuk voor zo’n kleintje omdat ze dan echt omringd zijn door leeftijdsgenoten en lekker veel kunnen spelen.


Ze staat in de opfok wel kleinschalig (groepje van 5). Ga elke week wel langs en poetsen en een rondje wandelen door de wei en daarmee is ze ook super braaf ze kent dus wel wat. Kan niet wachten tot ze straks op stal komt en ik er wat meer mee kan gaan doen.

Rianne1807
Berichten: 708
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 20:34

Wij hebben voor het eerst gewandeld in het bos, ze deed t echt super, zo braaf.
Oortjes dr op en wilde voorop lopen de hele tijd.
Knapperd <3 zo trots op haar

Afbeelding

Selente
Berichten: 1876
Geregistreerd: 14-05-09

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:48

Berryz, is er inmiddels al iets meer duidelijk?

Fijn dat ze zo braaf was Rianne!

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:56

Hij is weer helemaal beter. De oorzaak hebben we niet gevonden.

Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:04

Het heeft bij mij eerlijk gezegd lang geduurd, maar nu ik op vakantie ben, besef ik dat ik hem écht wel graag zie en serieus mis :’(

Afbeelding

Afbeelding

Mijn liefste clown <3

Rianne1807
Berichten: 708
Geregistreerd: 15-02-12

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:48

Fijn dat hij weer beter is berryz.

Oh wat een heerlijke clown mi amore.

Vanmorgen liep een stalgenoot langs met haar zadel, solana vond dat zadel mega interessant dus ik had zoiets van... leg het er maar op.
Ze vond t helemaal prima en gaf er helemaal niks om, z3 liep met t zadel op dr rug en bugelende singel naar de tractor in de loods om die te inspecteren, t is zo'n heerlijk nuchter dier <3

Afbeelding
Afbeelding

Thirza

Berichten: 9269
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:14

wat braaf!!



hier vandaag schriktraining gehad op stal. Ik ging ervan uit dat we niet de 1,5u vol zouden maken omdat Joop bijna niks doet verder en het dan wel veel prikkels zouden zijn.
Maar hij draaide er zijn hoef niet voor om. Hij was zo braaf! Vond niks echt eng en zette het liefste zijn tanden overal in. Zo nam hij de vlag over van de instructeur. En gooide tonnen om, om ermee te kunnen spelen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 708
Geregistreerd: 15-02-12

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:15

Oh wat leuk!!
En super braaf!!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9362
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:35

Enkele al spelenderwijs bezig met hun jonkies. Hier doen we heeeel af en toe iets, maar het grootste gedeelte van de tijd spelen en eten ze.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag puur natuur in de wei.

Nicky1963

Berichten: 1995
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:25

Nieuwkomer in dit topic meldt zich :-)
Wat een prachtige jonge paarden hier, enkele al mooie dingen mee gedaan, superleuk (en een beetje jaloers omdat ik die mogelijkheid niet had :D )
Mijn veulen van 2021 is al een grote jongen, en stevig is ie ook.
Afbeelding

Hij staat in de opfok vlakbij huis. Na het weideseizoen zal hij daar een eigen box krijgen en kan ik langzamerhand met hem dingen gaan doen.

Hoe doen jullie dat met castreren en keuren? Voor zadelmak maken of juist eerst afwachten?

Sanne96

Berichten: 1252
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:46

Nicky1963 , welkom! Dat is ook al een flinke zeg. Ik tel ook al af tot ze naar binnen komen. Mijn merrie staat in een gemengd groepje en de 2 hengsten hebben ze het voorjaar al gecastreerd. Keuren twijfel ik nog over, dus lees graag mee

Afbeelding

Quir

Berichten: 17413
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:04

Die van mij zijn al gekeurd en goed gelukkig. :D

Vind het vooral leuk om de verschillen te zien, sommige zijn echt nog baby en andere juist al heel af en volwassen.

Mijn baby's ben ik begonnen met mishandelen. :))
Deze week wat begonnen spelenderwijs wat mee te doen. Eerste keer hoofdstel (zonder bit) en peesbeschermers. Vandaag, de tweede keer, werd het beenbeschermers en een dekje.

En ze zijn gruwelijk wild. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

Februari is de keuring. :):)

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:11

Wat zijn die van jou al knap!
Ik heb vooral nog een echte puppy. :+

Rianne1807
Berichten: 708
Geregistreerd: 15-02-12

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:15

Welkom nicky1963, wat een knapperd heb je.

Hahaha nou die zijn echt onder de indruk van de "mishandeling" Quir
Super leuke foto's