Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:52

Snap ik. Gelukkig hebben jullie deze prachtige baby!

Wij hadden vorig jaar een dode baby. Doet ook zeer en geeft angst om opnieuw te fokken moet ik zeggen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:53

Cioccolato schreef:
Snap ik. Gelukkig hebben jullie deze prachtige baby!

Wij hadden vorig jaar een dode baby. Doet ook zeer en geeft angst om opnieuw te fokken moet ik zeggen.

Jaa klopt, het blijft wel eens malen en soms wil ik niet te hard van stapel lopen omdat het met Jelske ook mis is gegaan. En dat houd ik altijd in mijn achterhoofd, maar het blijven dingen die gewoon zuur zijn.

En geloof ik wel hoor dat het angst geeft om opnieuw te fokken, dat is ook niet niks

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:10

@nynkster,
Bij mijn eigen veulen hoefde ik dit ook niet te gebruiken. En gekochte veulen van dit jaar nog geen drie keer. Een ongeluk zit in een klein hoekje al doen ze het niet express. Dus zelf vind ik dit een super manier.

Alle veulens groeien goed zeg. Ik zie die van mij geregeld dus zie het niet zo goed. Gister was mijn moeder mee en die schrok van hoe groot de jaarling was geworden. Veulen van dit jaar heeft ze nu twee keer gezien.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:14

Pien : jaarlingen groeien zeker hard en vooral als je ze niet zo vaak ziet.

Ik had twee jaar terug twee haflingers van zuidlaren markt, met de eigenaren van Arlo heb ik nog veel en leuk contact, en super leuk om te zien hoe hij volwassen word. Twee weken terug zijn hun hier geweest om te kijken bij Tjitske.

Ook zijn wij bij hun geweest halfjaar na de verkoop van Arlo en dan denk je wow wat is hij groot geworden!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:11

Kleine draak :D
Afbeelding

Lekker ranzig weer. Tussen de vlekken door heeft ie echt wel een mooie kleur. <3
Afbeelding
Afbeelding

Verder is ie vooral lekker lelijk. Echt zo’n fase dat ie uit verhouding groeit. Er waren een aantal mensen op de opfok van 2moons. Zij geven regelmatig trainingsdagen. Ze vonden Harry allemaal knap en gespierd. Altijd leuk om te horen :o :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:23

Haha leuk Harry doet teminste z’n oren naar voren.. Maximus heeft altijd z’n oren naar achter. Heeft die van z’n moeder volgens de fokker :+

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:00

Knappe Harry <3

Nacho vandaag :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:38

Knappe Nacho <3

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:37

pien26 schreef:
Ondanks dat je er niet veel mee kan toch leuk om te kijken.

@pino96
Ben bij de jaarling geweest en een foto gemaakt van wat ik bedoel.
Nu met een hand maar normaal staan ze vast en heb je twee handen. Als ze echt gek doen kan je zo een kant meteen loslaten.
[ [url=m/St4M3n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fXniuP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet of dit een goede manier Is maar bij die van mij werkte het perfect en stuk veiliger voor jezelf als ze echt slaan/flink schudden.
Uiteindelijk wanneer met de hand gaat vraag je het been de andere kant op.

Dankjewel voor de goede tip en de moeite!
Super handig zeg, ik ga het is rustig aan proberen :D

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:42

Ah wat leuk, al die complimentjes <3
@Kayleigh Gelijk heb je!! En fijn die trainingsdagen. Ik heb een vermoeden van de opfok waar die van jou staat en volgens mij geven ze zelfs clinics trailerladen etc. Heel leuk!

En jeetje @pradadaan, wat is Nacho donker geworden. Op de foto's is hij echt zwart gewoon!
Op de plekjes om zijn ogen en neus na.. Knapperd!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:45

Braaf elke dag aan het meelezen maar overal op reageren is kwa tijd bijna niet te doen. Maar wat doen onze paardenkinderen het allemaal goed.

Hier vanmiddag even langs Rey geweest. Hij mist wat haren op zijn hoofd en is wat afgevallen. Maar staat verder heel blij dik in het stro met twee vriendjes die ongeveer even oud zijn en bijna net zo groot.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:35

Nijn is veilig en wel aangekomen bij de opfok. Deed het super op de trailer, maar daar aangekomen durfde ze de stal niet in. En als Nijn iets niet wil, dan doet ze het ook niet. Uiteindelijk door twee man vanachter opgetild en zo de stal ingeloodst....
Ze vind de andere veulens nog erg spannend, maar was gelukkig een fijne groep!
Afbeelding
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 00:49

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:54

Hihi Kayleigh, Jack is ook heerlijk vuil tegenwoordig! Fijn dat hij zoveel complimentjes gekregen heeft! :D

Nacho blijft super knap! Ik zal meteen eens in het topic kijken!

Super dat het zo goed ging met Nijn! Hopelijk voelt ze zich snel thuis! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:27

Het gaat nog steeds zo snel hier! Door veel werken hou ik het niet altijd even goed bij qua reageren, lees wel steeds mee. :)

- Orchidee, lieve foto van Tjipke! En gelukkig is ze nu goed ontwormd.

- Sarah, aah lieve pluizenbal! Maakt hem extra schattig! Pablo is ook al zo fluffy. Hier geen liksteen, meneer staat nog steeds 24/7 op de wei. :)

- Romeo, welkom! Wat een knapperd.

- Pien, ziet er ook heel relaxt uit zo bij de hoefsmid! En over de opfok ver weg, ik snap het ook wel.
Ik ben blij dat ik een fijne opfok in de buurt heb, maar anders was hij ook óf ver weg komen te staan,
óf ik had hem niet gekocht. Ik wilde sowieso een fijne plek voor hem waar ik me echt goed bij voelde.

- Janine, mooi dat ze weer zo braaf was! Ze ziet er goed uit. :)

- Kayleigh, hij is ook echt knap! Zelfs met vlekken haha!

- Pradadaan, knappe Nacho!

- Twinklebel, gelukkig is de reis goedgegaan! Ze vindt vast gauw haar plekje in de groep, is ook ineens heel anders. :)

Met Pablo gaat het ook nog steeds super. Alle veulens zijn inmiddels afgespeend, dus de groep bestaat nu alleen nog uit de veulens.
Daardoor is het nu echt een grote groep. Pablo is nergens meer bang voor en loopt zo door de hele groep heen en meneer heeft een vast vriendje haha.
En nog steeds lekker buiten. :) Hij is nu ook super fluffy geworden.
Ik ga nu ook iets minder vaak kijken, maakte me in het begin nog wel zorgen, maar het gaat nu zo goed
in de groep.
Net wel nog even gaan knuffelen. <3

Afbeelding

Afbeelding

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:59

Pablo heeft idd ook al een mooi vachtje aangemaakt! Fijn dat hij zich zo amuseert! :D Blijft wel geweldig, hem tussen al die hafjes :P

Jack staat ook 24/7 buiten. De liksteen hangt in de schuilstal :)

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:34

@Twinklebel Fijn dat alles goed is gegaan. Ze ziet er ook goed uit!

En idd, Pablo is ook zo lekker fluffy. Benji is ook al zo'n Teddy..

Ik heb vandaag met behulp van de eigenaresse van de opfok de manier van @pien26 de achterhoefjes opgetild. Dat ging echt super!
Donderdag gaat ie voor het eerst naar de hoefsmid.
Benji is super braaf, poetsen is echt relaxen. Nergens bang voor, kan overal tussendoor lopen met hem.
Vandaag alleen de eerste keer dat hij tijdens het stappen speels op mij probeerde te springen, gelijk gecorrigeerd. Komt vast goed

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:16

Wat fijn dat het helpt pino96

Ik kan eigenlijk niet wachten tot komend voorjaar. Die welsh van mij wordt toch wel een propje nu met al dat extra haar haha

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 20:42

Super dat het zo lukt met de hoefjes! Hier volgende week donderdag de hoefsmid. Het voetjes geven en uitkrabben gaat super, dus hopelijk is hij even braaf bij de hoefsmid :)

Haha, ja ze proberen allemaal af en toe een uit he! Goed dat je meteen duidelijk maakte dat dat soort gedrag niet kan :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:10

@Nynkster: Ah Hayden, wat een bolletje <3

@Askim: lieve foto zo met de kids!

@Sarah_Fons: ah fijn dat het beter gaat met Jack in de groep! Is toch altijd erg spannend he. Ik weet nog dat ik echt kon huilen toen Regreso de eerste dagen de weide werd rondgejaagd door de oudere merrie :+ en ahh die foto’s, echt een fluffy balletje <3

@xLeoniee: er zit inderdaad al best een speknek op zeg! Knappie!

@Pino96: wat knap dat Benji het al zo netjes doet, hij blijft echt lekker donker ook hé :D en 30min valt inderdaad goed mee, is wel prettig als je regelmatig langs wilt gaan! Regreso staat op nog geen 5min met de auto dus heel ideaal :j

@AM_Horses: wat een gezellige bende :D

@Janinevv: hopelijk gaat het allemaal goed met de entingen van Tjitske! Ik vond dat zelf zo’n spannend moment, maar de mijne gaf echt helemaal geen kik :’)

@San_ner: zo die van jou heeft ook al een flinke wintervacht! Leuk om de foto’s naast elkaar te leggen hé, ik doe dat ook zo vaak (en dan vanbinnen huilen omdat hij zo snel groot wordt haha) :+

@Luf_Midnight: wat een toverbal is het zeg! Ben erg benieuwd hoe z’n kleur later gaat worden :j

@Vivaldi2007: welkom :D en wat een gaaf dier, mooi papier zit erachter!

@xZiva_: ah wat een leukerd :+:

@pien26: fijn dat het goed ging bij de hoefsmid! Die techniek van hoefjes pakken ken ik inderdaad van toen ik nog bij een handelsstal werkte. De 3-jarige die recht uit de opfok kwamen leerden we zo voetjes geven, idd veilig en efficiënt!

@pradadaan: Snap dat het lastig is om hem naar de opfok te brengen, zeker als je hem zelf gefokt hebt en van zo dichtbij hebt zien opgroeien al :) Ontzettend gave foto’s weer, wat een model is Nacho! ik lees ook mee in jullie volgtopic, leuk!

@Kayleigh__: Harry <3 Hij is zo flink gegroeid zeg, en ook al een fikse wintervacht! En inderdaad vreselijk als ze uit de schattige-veulen-fase en richting de lelijke-overbouwde-naarling-fase gaan he :D

@Twinklebel: fijn dat de verhuis alsnog vlot is verlopen, ziet er goed uit daar! :j

Zo, weer helemaal bijgelezen en -gereageerd :D

Met Regreso alles goed! Hij is afgelopen zaterdag alweer 6 maanden geworden, de tijd vliegt! Hij heeft ook al een flinke wintervacht aangemaakt, maar als je ziet hoe koud het plots is geworden ben ik daar niet rouwig om :=

Afbeelding

Afbeelding

En ook hier weer een vergelijkingsfoto :+ 0 maanden vs. 6 maanden!
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:27

Haha wat een verschil he!
Ik moet ook weer foto's maken.. Maar zo weinig tijd de afgelopen tijd. En ze staan nu op de paddock. Het land is helaas afgelopen. Er is vannacht zoveel water gevallen dat het niet meer te doen is. Hulde aan veengrond! Not....
Maar overleven ze wel weer! :+
Allemaal ontwormd hier, de veulens kunnen er ook weer even tegen aan

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:20

Regresso wordt echt een buffeltje zeg!

Pablo blijft grappig tussen aldie blondjes!

En Benji leert snel zo te horen.

Morgenmiddag neem ik afscheid van Vien, heb er een heel dubbel gevoel bij. Rust, dat ik me geen zorgen meer hoef te maken hoe slecht ze morgen weer zal lopen, maar tegelijk is het zo verdomd moeilijk...

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:28

:(:) :(:) :(:)
Even snel tussendoor, lees braaf mee. Maar even stille lezer ivm tijdgebrek.

Twinkle ik denk aan je. Heel veel sterkte morgen. :(:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:30

Twinkel sterkte morgen

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:41

Regresso is stoer <3

Twinklebel. Heel veel sterkte morgen :(:)