Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:30

Casarell schreef:
AM_Horses hier op bokt heeft een heel goed middel voor lichte staarten.
En dan worden ze héél schoon van.
Je zou haar een berichtje kunnen doen.

Ik weet niet wat het is, maar kan me niet voorstellen dat zij agressief spul gebruikt.
Zij heeft diverse paarden, waaronder ook een cremello en palomino's.
Heb haar ooit ergens iets horen zeggen over lichte staarten schoon krijgen, maar weet niet wat het is..

Zelf gebruik ik eigenlijk altijd gewoon vloeibare groene zeep.. :o

juniper

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 00:28

Ik heb misschien toch een trainer gevonden die Tulip gaat inrijden! Ik was van plan om het zelf te doen omdat ik niemand kon vinden die aansloot op mijn wensen, maar gisteren kwam ik via via uit bij een geweldige vrouw. Zo rustig en zacht dat zij ze beleerd, dat kan ik zelf nooit nadoen. Ze is wel iets duurder dan ik had ingecalculeerd, maar het is natuurlijk een investering waar je jarenlang profijt van gaat hebben. Even kijken of ik het financieel rond kan krijgen en als dat lukt dan gaat ze er in de zomer naar toe!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:08

Ah wat fijn voor tulp en jou als het aansluit bij hoe jij t graag ziet.
Heb inderdaad op jullie aanraden AM horses pb gestuurd, galopping Goop heet het. En biologische afbreekbaar, toppie ga ik bestellen. Thanks

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:30

Ah.. dank voor de naam, heb het gelijk opgeslagen.. zal t zelf ook eens proberen als ik t nodig heb. ;)

Ik ben al een hele tijd uit het werk van beleren van jonge paarden (laatste is in 2017 geweest), maar wat betalen jullie er tegenwoordig voor?
Dan bedoel ik dat je het uitbesteed en niet zelf doet.
En is dat dan op jullie eigen locatie, of moet je paard voor een paar weken verhuizen?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:57

juniper schreef:
Ik heb misschien toch een trainer gevonden die Tulip gaat inrijden! Ik was van plan om het zelf te doen omdat ik niemand kon vinden die aansloot op mijn wensen, maar gisteren kwam ik via via uit bij een geweldige vrouw. Zo rustig en zacht dat zij ze beleerd, dat kan ik zelf nooit nadoen. Ze is wel iets duurder dan ik had ingecalculeerd, maar het is natuurlijk een investering waar je jarenlang profijt van gaat hebben. Even kijken of ik het financieel rond kan krijgen en als dat lukt dan gaat ze er in de zomer naar toe!

Wat fijn!!!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:59

Kabayo, wat knap zeg! Gewoon ff opgestapt, heerlijk!

Equipro, fijn dat de verhuizing goed is gegaan!

Butengeweun, altijd leuk dat soort dingen maar een hengsten keuze is en blijft moeilijk! Heb je nog echt bepaalde eisen waar je naar kijkt?

Boedjang, die van jou blijft ook heerlijk spelen!

Casarell, mooi filmpje van Sophie!

Anike, Wauw! Super goed!

Libera, wat super dat je erop hebt gezeten!

Sanet, wat braaf!

Juniper, wat fijn dat je iemand hebt gevonden!

Ik ga voor Spot helaas de dierenarts bellen en een afspraak maken om foto's van zijn rug te maken. Hij heeft al een flinke tijd een bult zitten en eerst dacht ik dat het door het groeien kwam. Kan nog steeds uiteraard. Hij is enorm gevoel op zijn ruggenwervel. Beide kanten zit een bult en ook duwen op de ruggenwervel zelf word hij boos en duwt hij z'n hele rug weg ;(
Wil het toch nagekeken hebben voordat hij echt aan het werk zou gaan en al is het om erge dingen uit te sluiten.
Mocht iemand er een beetje verstand van hebben kan ik wel foto en filmpje doorsturen via pb

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:06

Ah wat rot en onzeker veertje, goed dat je het laat onderzoeken

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 23:11

Goed idee Veertje, dan weet je wat het is en kan je gericht aan de slag om het op te lossen!

Ik woon natuurlijk in een ander land, maar hier betaal je tussen $950-1500 per maand (stalling, hooi, training). Mijne is $1200, wat meer is dan ik had gehoopt, maar ik snap het ook wel in zo'n duur land als dit. Ik ben nu aan het overwegen of ik haar twee of drie maanden in training zet. Aan de ene kant vind ik het leuk om zelf al een beetje te starten, maar ik wil haar ook geen verkeerde gewoontes aanleren.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 03:24

Veertje hopelijk valt het mee.

Juniper dat is veel zeg! Hier in de buurt vragen ze rond de $100 per week. Dat is geen training dan. Wel voer en dekens wisselen. (het land van over rugging)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:56

Ik kreeg gister bericht dat Cartier wel naar huis mag!! Hahah!! 1,5 week. Hoe snel lerend wil je ze hebben :+
Super leuk natuurlijk! Alleen helaas dit weekend geen vervoer. Dus wordt volgend weekend! *\o/*

Als iemand nog een knap dressuurzadel zoekt.. ik heb een kieffer in de aanbieding :+ geen hoofdprijs, wel knap zadel die goed is. Recent gecheckt door de zadelmaker

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:41

Anike schreef:
Ik kreeg gister bericht dat Cartier wel naar huis mag!! Hahah!! 1,5 week. Hoe snel lerend wil je ze hebben :+
Super leuk natuurlijk! Alleen helaas dit weekend geen vervoer. Dus wordt volgend weekend! *\o/*

Als iemand nog een knap dressuurzadel zoekt.. ik heb een kieffer in de aanbieding :+ geen hoofdprijs, wel knap zadel die goed is. Recent gecheckt door de zadelmaker

https://link.marktplaats.nl/m2245780527 ... nt=app_ios

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:50

Oh oh oh.. ik krijg net een filmpje door gestuurd van Sophie.. en eigenlijk ben ik er niet blij mee, maar ik moest er toch hard om lachen.. Ze staat op haar hooinet te kijken wat er allemaal te doen is op stal... :') :')

Ben er net even geweest om te kijken of ze er niet in/achter kan blijven hangen met haar been, maar dat kan niet.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:34

Wat een aap is ze ook, engerd

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:35

Wouw cartier wat snel

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 09:22

Zooo Anike, dat is echt mega snel zeg, wat fijn *\o/*

Oei Casarell, snap dat je er een dubbel gevoel bij hebt, ene kant is het hilarisch om te zien, andere kant schrik je er ook enorm van :\

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:46

Inderdaad.. wist ook niet hoe snel ik naar stal moest.. de adrenaline gierde door mijn lijf.. maar ze kan er niet in of achter komen met haar benen, dus ik laat t maar zo.

Maar echt he? Welk paard bedenkt zulke dingen?? :+ :+

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:34

Wauw Kabayo wat is Minthe mooi zeg! En super braaf ook zo te zien!

Hoe gaat het met de jouwe Caresse? Ik kan me herinneren dat onze paarden niet ver uit elkaar liggen qua geboortedatum.

Mijn ruin geniet nog lekker in de opfok, in juni gaan we beginnen. Ben heel benieuwd!
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 13:12

Die van jou bedenkt zulke dingen, Casarell :j :+

Met Sueño gaat het goed Petra. Hij is wel al lekker thuis maar doet nog weinig hoor.

Wordt de jouwe in juni beleerd?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:30

Mithras had heel geen zin vanmorgen, ik vond het zelf ook te koud, dus na wat oefeningen terug gezet. Z'n kudde leider kwam m direct terug begroeten.Afbeelding

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:14

Kleine uk vandaag aan werk gezet. Lopen wilde hij niet perse, maar wel verplaatsen van gewicht en positie Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:20

Leukkkkk!!!!!

Hier komt Cartier zondag terug! Ik ben zoooo benieuwd ahah

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:51

Ooh wat spannend voor je.
Even ander vraagje, ik zie dit topic niet meer tussen mijne staan. Weet iemand wat voor vinkje ik ergens heb aangeklikt?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 08:58

Lekker bezig boedjang :)

Spannend en leuk Anike *\o/*

Ik ben vooral bezig met het verwijderen van haar en wondjes verzorgen. Man wat gaan die ruinen tekeer soms.
Heb altijd merries gehad dus dit is echt even helemaal anders :=

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:12

Er staat bij snel reageren ‘volg dit topic niet meer’ misschien kan je die weer aanzetten?
Maar volgens mij als je gereageerd heb, dan staat dat stipje er weer

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:37

Wat zijn jullie allemaal weer goed bezig! Wij doen het wat rustiger aan, prive heb ik het ontzettend druk. Ik heb maar net genoeg tijd om 's ochtends snel te groomen voor ze naar buiten gaat, dan moet ik al weer naar huis!