Ja de cam viel uit zichzelf uit!!!! Wat jammer he! We zagen het ineens en hebben het gelijk weer aangedaan!
De bevalling ging perfect! Ik ging even checken of alles goed lag en zag dat het neusje bleef hangen en het haar zelf niet lukte om over het randje te persen, ze had het zo zwaar, dus heb even het neusje goed gelegd en over het randje geholpen en toen gelijk verder wat geholpen. Ik twijfelde nog erg of ik het haar niet langer zelf moest laten proberen, maar ze vond het volgens mij wel fijn dat ze wat hulp kreeg tijdens de weeen. En wat was ik blij toen ik zag dat het veulentje leefde toen het eruit kwam!!!! Echt een hele last die van me afviel nadat mijn eigen kindje dood geboren werd.
Ik was daar zo bang voor, dat het mis zou gaan....het leek ook een eeuwigheid te duren alvoor ik de pootjes in de blaas zag, maar als ik het terug zie ging het eigenlijk heel snel....Alleen het neusje zat niet recht, dus denk dat ik er wel goed aan heb gedaan te helpen. Toen het neusje eruit was en ik zag dat ze ademde viel er echt een hele last van me af, en eindelijk krijg ik langszaam weer een beetje vertrouwen terug in die stomme moedernatuur die mij mijn zoontje heeft ontnomen.... ze kan kennelijk ook nog dingen goed doen.
Deze geboorte was voor mij een deel van de afsluiting van hetgeen wat mezelf is overkomen. Het veulentje van mijn overleden zoontje is gezond geboren en leeft, ik hoop dat hij dat kan zien en er ook van geniet. Het is namelijk zijn veulentje, en dat zal het altijd blijven. Onze kostbaarste en dierbaarste herinnering aan ons zo gewenste zoontje, dit veulentje zal voor altijd bij ons blijven.
Nou verder met het geboorte verhaal:
Nadat de achterbeentjes eruit waren bleven ze beide liggen en zijn wij weg gegaan om ze rust te geven, via de cam konden we alles zien, het veulentje stond als eerste op en toen brak de navelstreng gelijk op de goede plek. Toen was de dierenarts er ook al en hebben we samen de navelstreng ontsmet en heeft hij het veulentje en Lola nagekeken. Alles zag er goed uit!
De nageboorte kwam ook heel snel, de dierenarts was hier toen zelfs nog en heeft het kunnen nakijken, het zag er allemaal goed uit.
Het veulentje wilde gelijk drinken maar Lola had nog flink last van naweeen en bleef rondjes lopen. Ik heb telkens gekeken maar zag het veulen alleen zoeken en niet drinken. Na een dik uur wilden we gaan helpen maar het veulentje wilde dat absoluut niet!! Kracht genoeg in hoor

Later wilden we het nog eens proberen, maar toen ik de uier bekeek leek het duidelijk dat er uit gedronken was, nat rondom de tepels en wat leger. Dus gaan we daar maar vanuit... Het veulen zoekt goed en zien we regelmatig onder haar staan, dus dan zal ze toch wel goed drinken zou je denken?
Toch blijf ik zo door het raampje spieken of ik haar echt goed zie drinken, is toch wel erg belangrijk.
Maar ik ga er nu niet meer in tenzei het echt nodig is. Ik wil ze echt goed rust geven nu. Het was al hectisch genoeg! Ze is nog niet helemaal tot rust gekomen namelijk.
Het veulentje heeft ook al gepoept en volgens mij las ik dat mensen haar al hebben zien plassen?
Het is een merrietje, ze is of vosbont of bruinbont. Aan de aftekening op het hoofdje te zien zit er misschien nog iets speciaals aan het bont, maar dat weet ik niet zeker?
Haar naam zal ik zo neerzetten.