Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Knap ding!
Heb Amy vandaag op de foto gezet. Ga dr verkopen want ze blijft me net te klein
[ [url=m/Oo1Qtg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QizEwA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/50AFwG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Apxuyy.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:Wel ruim 150. ik ben iets zwaarder helaas door lymfoedeem. Daarbij is mijn merrie geblesseerd en heb ik nu twee grasmaaiers staan en mis het rijden enorm. Dus vandaar Amy verkopen en een rijpaard terug
Selente schreef:Ik zal ook wel onder de bezorgde paardenmoeders behoren. Sinds het vrijspringen heeft hij helemaal niks meer gedaan. Mede omdat hij 1,5 uur verderop staat, maar anders hoeft het van mij ook nog niet.
Ik ben in deze fase liever nog wat te voorzichtig en wil eerst alles op de foto hebben voordat ik er wat op ga leggen. Aankomend jaar zal ik vooral met grondwerk bezig zijn en lange lijnen.
Zou ook voorzichtig zijn in deze fase met heel veel voltes eigenlijk. Maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk.
Rose_Sonny schreef:Replay is nu 1x per week aan de longe, nog geen 10 minuten totaal. Dit was nu de derde keer in zijn leven. Voor de rest is hij vooral bezig met lekker buiten spelen en eten. Een beetje spelenderwijs alvast wat aan het werk kan m.i. geen kwaad. Ik wil hem graag lichamelijk én mentaal voorbereiden op het werken. Als ik wacht tot hij lichamelijk zo ver is, dan loopt hij mentaal nog niet synchroon.
Bovendien vindt hij het leuk om wat te doen, en de mentale uitdaging houdt hem ook van de straat om het zo te zeggen.
Ik train veel met 'probleempaarden' (ik geloof niet zo in die term, want eigenlijk zijn het altijd probleem eigenaren haha) en rij ook jonge paarden in. Ik heb altijd de meeste problemen met jonge paarden waar nooit wat van gevraagd is, en die dan ineens aan het werk moeten, omdat hun lichaam er dan klaar voor zou zijn. Die kunnen het mentaal gewoon niet verwerken. Daarom kies ik ervoor om wel alvast wat dingetjes met Replay te doen. Ik ben echt voorzichtig met hem en doe alles op een verantwoord tempo.
Ieder zijn eigen aanpak natuurlijk, maar zo denk ik erover.