Pff verschil in karakter longeer de welsh opletten waar je staat zo gevoelig op alles ook niet nodig om extra te sturen. Dan de tinker die staat altijd jaloers te kijken. Maar die is liever heel lui dan moe. Voordat die een stap in beweging zet heel arsenaal opentrekken en dan in beweging houden is een ander arsenaal. Maar komt ooit goed was met moeders en oma ook zo maar die leerde op den duur ook dat lopen wel zo leuk is.
Haha moet je nagaan hoe dat werkt als je een kruising Welsh/Tinker hebt..
Anike
Geplaatst: 22-02-25 21:02
We gaan allemaal hard zeg! Leuke foto’s allemaal weer, en leuk te lezen hoe iedereen het doet! Hier was t bitje geen probleem. Inmiddels doet ze zelfs haar mond open zodat ie erin kan haha!
2-3 ga ik haar wegbrengen voor het ‘beleren’. Naja, ze kent al veel. Alleen de basis nog eigenlijk haha!
Casarell
Geplaatst: 22-02-25 21:47
Echt leuk om te zien dat iedereen zo kleine stapjes maakt, nu ze richting 3 jaar gaan!
Sophie heeft een paar dagen slecht gegeten door de ingreep van de tandarts. Ze moest echt opnieuw leren kauwen, wat nu gelukkig steeds beter gaat!
Ik ga haar morgen weer even longeren.. ze heeft afgelopen week lekker vrij gehad. De behandeling van chiro/masseur/ tandarts was even genoeg voor haar om mee te dealen. En zo lag ze ook met regelmaat in diepe slaap..
Marthe1, ik kan het verzorgpony gehad voorkant fjord en achterkant welsh zij ik altijd. Maar je komt er wel uit.
Hier nieuw trainings dingetje erbij. Tinker laad makkelijk op de trailer ales dicht langere tijd geen probleem. Dan maar eens kort rondje rijden. Dat was geen succes was de straat nog niet uit en mocht keren mevrouw stond over de voorstang. Manlief tang erbij en gelukkig was ze meteen rustig op het erf dat de stang los kon. Daarna laden ze ook weer zo dus nu meer oefenen met aleen op pad of achterblijven
Oh jeetje dan schrik je je ook rot… volgende keer korter vastzetten misschien dat dat helpt?
Ik vervoer Valegro gewoon los meestal en hij vind het meestal wel leuk om mee te gaan. Heb ‘m nu al een paar keer meegenomen naar de binnenbak im te oefenen, hij vind het erg leuk om mee”aan het werk” te mogen
Ja bah! Geen verwondingen aan over gehouden? Jullie of het paard? Ik zet de jonge paarden altijd ook vast aan de voorstang, zo kunnen ze (in theorie ) niet ver genoeg omhoog komen om hun benen over de voorstang te krijgen.
Cartier heeft dat 1 keer gedaan. Maar niet zover, en kwam er zelf af. Ik heb haar erna wel laten nakijken door de osteo!
Heb een paar laarzen besteld afgelopen maand. Maar die moeten ingelopen… haha. Cartier gaat natuurlijk zondag voor het inrijden, dus moet ze nu wel in gaan lopen. Met nieuwe laarzen op een jonge pony, na zelf ook al een tijd niet gereden te hebben. Hahaha
Gitana
Geplaatst: 24-02-25 10:22
Oh wat een schrik! gelukkig geen verwondingen? Ik zet Roos ook altijd kort vast bij vervoer, maar die is ook altijd meer bezig met in balans blijven dus dat scheelt.
Niet raar bedoeld maar waarom moet je dat oefenen boedjang? Zelf heb ik dat nooit geoefend met Roos. Eerst werd ze los vervoer. Daarna werd ze groot en heb ik haar gewoon vast gezet. Of ze nou los of vast staat, ze staat toch op dezelfde plek. Ik heb gelukkig geen verschil gemerkt Verwacht je dan paniek bijvoorbeeld?
Wat spannend Anike dat inrijden. Hoe verwacht je dat het zal gaan? Ze kent al best veel toch?
Lieve foto Casarell
Roos gaat als een speer de laatste tijd. Ze pakt het longeren heel leuk op en snapt het goed. Ze kende al wat commando's, maar met longeren lijkt alles weer helemaal anders natuurlijk. Kan nu wel zeggen dat de draf, galop en stilstaan commando er nu goed in zit Gisteren ook weer even over haar heen gehangen (vanaf het krukje). Ik zal de komende tijd echter niet verder gaan met er helemaal op gaan, want ze is daar nog veel te puppy voor. Eerst nog maar even uitgroeien.
woensdag weer een poging dan inderdaad touwen maar korter kijken of ze dan rust kan vinden.
Anik, laarzen inlopen wat een kriem was dat. Ik pas hopelijk straks gewoon mijn ouwetjes nog, lekker soepel en niet erg als ik perongeluk een bakrand of iets meepak.
Gitana, ik verwacht dat er zo opgestapt wordt het is meer de basis als gas rem en sturen. Ik verwacht dus ook geen problemen. Ik ben wel heel benieuwd!!
Ik ben vandaag van Tulip gevallen zonder dat ik er op zat Ik was bezig met inparkeren en mijn been over haar heen gooien en dat ging allemaal zonder problemen. Toen vroeg ik haar om een stapje naar voren te doen en dat deed ze ook, maar toen draaide ze naar me toe waarvoor ik ineens in de split stond. Ik dacht niet snel genoeg na om een oplossing te bedenken en toen lag ik dus op de grond. Lekker handig weer. Gelukkig gaf ze er niks om en sprong ze niet weg of op me. En ik heb het gefilmd, dus het was de moeite waard!
Casarell
Geplaatst: 02-03-25 17:07
Oef.. over de voorstang in de trailer.. gelukkig is het goed afgelopen Butengeweun.
Juniper ook lekker bezig! Je snapt natuurlijk wel dat wij dat filmpje wel willen zien hè?
Sophie werd vandaag 2x zo groot, met die herrie van carnaval. De optocht moest min of meer voor de stal opstellen.. en die installaties gaan hard..! Deze herrie was een kleine 50 meter van de stal af, vooraan de straat..
Hopelijk morgen geen herrie maar weer rust op stal, zodat ik haar normaal kan longeren.. zonder stress..
Ah caresse07 wat fijn zonder sedatie, is wel fijner he. Casarell wouw flink muziek geweld. Juniper, oeps gelukkig op de film gezet.Anike, benieuwd hoe het beleren gaat
Anike
Geplaatst: 03-03-25 07:43
Casarell schreef:
Ha... volgende week kan je hem alweer ophalen Anike.. Hij doet alles zo braaf...
Precies wat wij ook gezegd hebben haha!! Ze gaat haar zo klaar maken dat k allenen kan opstappen en lekker kan wegrijden!
Jaa absoluut. Ze staat trouwens bij Marjolein, van stoeterij du bois. Ze is dus terug op t nest haha!
Marjolein heeft 11 jaar terug mijn jonge pony (nakomeling van die caprio toen) ook ingereden. En dat was heel goed bevallen.
Ik wil inderdaad gaan kijken, een paar keer. Heb er de tijd voor Ze doet het heel fijn, en de vorige keer heeft ze mij ook enkele keren geholpen voordat die merrie toen mee naar huis kwam.