Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 08:40

Ha ha juniper, dat hoofd inderdaad....goed van mij hè baas :7 :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 08:41

Mooi de sneeuw Juniper.

Atari movht vandaag aan de longe. Ondanks dat hij zn zadel op had doen we nog steeds zo maar 5-10 minuten en de longe zit aan het halster. Ik wel nog even op het krukje naast hem gestaan en over zn rug heen zn buik aan de andere kant geaaid. Jullie doen dat ook met harde wind toch?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://youtube.com/shorts/3rCTNAzV-5o? ... OjZCocYO0G

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 10:11

Wortel haha nee eroverheen hangen vanaf een krukje doe ik in de stal, niet in de harde wind buiten :P
Staat hem goed het zadel!

Gitana staat goed het zadel! Vind hen ook wel mooi liggen :j Ik vind het wel gezellig dat je nu bij ons staat :D
Afbeelding

Juniper dat roze staat goed! En peschtig in de sneeuw. Wat is de temperatuur bij jullie? Vind het wel een knappe appaloosa! De meeste zijn zo iel, maar dat vind ik niet van Tulip

Casarell lekker aan het wisselen. Leuk dat je de tand hebt gevonden

Sanet leuk! Naar welke stal gaat ze? Wat vond hij van haar?

Caresse hoe is het met Sueno?

Anike wauw wat knap!! Goed hoor

Veertje ziet er goed uit! Lekker bezig

Minthe doet wat rustiger aan. Loopt 2x in de week, maar deze week moet ik het hele weekend werken. Dus dat wordt 1x deze week. Ach niet erg. Woensdag gaat ze weer voor de kar. Afgelopen woensdag heeft ze mijn pols gekneusd omdat ze schrok van de sneeuw die van de auto af gleed. Dat deed wel even pijn.
Wel mooie foto's kunnen maken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 11:02

Wouw Minthe ziet er prachtig uit, balen van je pols.
Atari ziet er goed uit en ja hoor wind regen ofzo..ik doe ook hangen of wennen aan andere dingen, went mithras lekker aan.
Vandaag was t klierdag haha, wilde niets in de bak doen, stond gewoon stil, kon niet draven,aapie . Daarna terug bij vrienden dat vond hij beterAfbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 11:09

Minthe ziet er weer goed uit en ook in de sneeuw.

Boedjang dat spelen blijft heerlijk om te zien. Hopelijk heeft hij volgende keer meer zin om te werken.

En inderdaad ik rijd Atari zn moeder ook gewoon in weer en wind. Ze leven 24/7 buiten dus dan staan ze er ook in. Dus hij went er nu maar aan dat hij straks ook geen vrij krijgt als het waait.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 12:08

wortel115 schreef:
Minthe ziet er weer goed uit en ook in de sneeuw.

Boedjang dat spelen blijft heerlijk om te zien. Hopelijk heeft hij volgende keer meer zin om te werken.

En inderdaad ik rijd Atari zn moeder ook gewoon in weer en wind. Ze leven 24/7 buiten dus dan staan ze er ook in. Dus hij went er nu maar aan dat hij straks ook geen vrij krijgt als het waait.

Mee eens hoor, dan zouden ze in Nederland de hele herfst En winter vrij zijn haha

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 07:37

Bedankt allemaal voor de complimentjes! Kabayo, 's nachts zo'n 5 graden onder 0, overdag 2? Afgelopen week hadden we een hele koude periode van -15 's nachts, maar dat duurt meestal maar een week. Aankomende dagen gaat het weer sneeuwen.

Vandaag had ik haar weer opgezadeld en mee naar de round pen genomen. Er viel sneeuw van het dak en de buren waren met een tractor bezig, en normaal gaat ze dan als een draak door de bak. Echter vandaag bleef ze bij me staan en wilde ze kriebels, dus ik heb haar niet gelongeerd. Ik dacht, misschien kan ik dit goede gedrag belonen door haar niet aan het 'werk' te zetten.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:09

Mooie fotos juniper, dat doet ze netjes. Ze heeft een mooie schutkleur voor in het winterbos :D wat fijn dat ze zo chill is. Zou ze het nu gewoon meer gewend zijn?

Goed bezig wortel115. Dat ziet er heel braaf uit ook.

Ik vind het ook supergezellig kabayo :D en wat heb je weer mooie foto's gemaakt! <3

Gisteren Roos weer ff gelongeerd. Dit doen we nog niet zolang (handjevol keren zegmaar) en ze heeft vooral eerst linksom gelopen omdat ze dit goed snapte. Voor een paar minuutjes om mee te beginnen helemaal prima! Maar ze moet natuurlijk ook rechtsom gaan lopen. Nu wil mevrouw dit liever niet :') ze is netals haar moeder linksgebogen dus rechts is haar moeilijk kant. Nog meer reden om die rustigaan en regelmatig te trainen. Ze heeft gisteren wel weer even laten zien hoe slim en snel ze is _O- uiteindelijk liep ze heel braaf een aantal rondjes rechtsom en zijn we daar gestopt, met een snack erbij achteraf

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:51

Goed bezig wortel! Ach als ze niks om die wind geven dan er zeker geen probleem van maken, des te normaler is de wind straks ook.

Minthe ziet er goed uit Kabayo, leuke foto's zo in de sneeuw <3

Lekker aan het klieren, boedjang. Hoort er helemaal bij, bij die ruinen :))

Met Sueño gaat het goed. Zelf een druk weekend dus alleen even snel het nodige gedaan op stal :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:03

Sneeuwfoto's zijn altijd gaaf!!!! Maar ik ben heel blij dat hier niets ligt.. :o

Komende week wordt het zelfs lekker warm.. een mooi moment om Sophie dan even lekker af te spuiten na het longeren.. :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:03

Ik ben mithras aan het leren dat hij geen appel uit m'n handen mag trekken.
Dus nu neem ik een hapje, zeg tegen hem" even wachten... dan draait hij z'n hoofd weg,en dan geef ik hem het hapje. 3x ff wachten geoefend en hij weet het. Slimme aap is het.
En wellicht saai voor jullie maar niet voor hem, spelen , spelen en spelen. Goed voor z'n opvoeding en bilspieren Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 19:05

Hier zijn de kinderen ook gewoon nog lekker aan het nietsen, mij ook te koud met die nare oostenwind brrr
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 21:24

Wat een moppies

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 22:06

boedjang schreef:
En wellicht saai voor jullie maar niet voor hem, spelen , spelen en spelen. Goed voor z'n opvoeding en bilspieren

Nee joh dat is toch juist leuk! Lekker paard zijn!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:31

Ik heb bij Spot zijn eerste dop gevonden in stal! *\o/*

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:36

*\o/* *\o/*
Te leuk al die tanden

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:59

Jaaa... :D

Hier nog geen dop gevonden, maar de tandarts komt morgen.. dus wie weet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:51

Zo.. de tandarts is geweest.. en was geen overbodige luxe.

In oktober was er ook een tandarts geweest, maar hoorde her en der steeds meer negatieve berichten..

En zo ook in het geval van Sophie.
Ik wist dat ze diastase heeft.. maar waar dat eerder werd afgedaan als; als ze gaat wisselen is het opgelost.. bleek vandaag dat het tandvlees goed ontstoken was.
Ze heeft de kiezen zodanig aangepast dat het voedsel er nu ook weer uit kan, ipv dat het steeds vaster ging zitten. Nu kan haar tandvlees daar ook genezen.

Afbeelding

Verder heeft ze een vrij stijle hoek van haar kiezen (ookwel een schaargebit genoemd), maar de tandarts nu heeft deze vlakker gevijld (1 cm eraf aan de buitenkant bovenkaak.. en 1 cm eraf binnenkant onderkaak) zodat ze meer kauwvlak heeft en ook meer ruimte om de kauwbeweging te maken. Verder had ze alle doppen nog.
Maar voor nu is het weer gebeurd.. over een half jaar mag ze weer.. :j

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 22:48

Ja diastase moet wel goed in de gaten gehouden.
Wat rot voor sophie

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:14

Sophie, hopelijk lost het op met wisselen.

Boedjang, lekker spelen is het leukste wat er is.

Hier eindelijk een hoofdstel gevonden wat en bruin is en past en geen hoofdprijs kost.

Nu oefenen met bit in en uit dan kunnen we weer verder met sturen oefenen.

Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:18

Super butengeweun, staat goed ook!

Sueño vindt dat bit nog helemaal niks :n Paar keer na het rijden van zijn moeder hem het bit aangeboden maar hij vindt er iets van :+

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 22:27

@casarell, fijn dat de tandarts is geweest. Wat houdt diastase in als ik vragen mag?

@butengeweun, staat goed dat hoofdstel! Altijd fijn om dan weer lekker met een nieuw stuk aan de slag te kunnen gaan!

Vandaag had ik een boefje in de bak dus morgen mag hij weer haha. Wel een leuke vergelijking gemaakt met de groei van hem of toch dat het dekje is gekrompen haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 23:02

Doekjes krimpen gewoon.

Hier was bit ook even worstelen. Maar handje muslie erbij en snel doorzetten en gelukkig is ze ook maar 1,15 hoog dus hoofd omhoog doen zorgt nog dat ik er bij kan :+

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 00:28

Butengeweun, staat mooi.
En veertje wat een verschil he.
Mithras had vandaag voor eerst barebackpad met singel om. Maakte er niks van.
Daarna weer vol spelen Afbeelding
Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 03:46

Wat knap van hem!