Rum Mini x Kwpn word steeds groter en groter..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Re: Rum Mini x Kwpn word steeds groter en groter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:26

meis het is een enorm knap mannetje aan het worden. Heel die discussie hier slaat nergens op, ja het had misschien iets korter gemogen voor veiligheid, maar ik zie vaker veulens lopen met bijvoorbeeld strotouwtjes zo om hun hals.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:49

Ik vind het een erg leuk veulen om te zien, en ik ben erg benieuwd hoe hij er over een paar jaar uit gaat zien. Alleen heeft de gemiddelde KWPN'er ook erg gemiddelde gangen dus een kanon van een beweger verwacht ik niet snel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:00

Jee, wat is hij al weer veranderd sinds je laatste topic! Leuk hoor, een sjiek diertje om te zien. Ben wel benieuwd hoe hij uiteindelijk zal uitgroeien. In vergelijking met je mini's vind ik hem heel groot en naast zijn moeder weer klein.. :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:15

Dees schreef:
Citaat:
Het beest is nog veulen.... Wacht eens af je zult zien dat er iets leuks uit gaat komen

Zo ze als veulen zijn, zo zullen ze als paard ook zijn.
De verhoudingen veranderen niet meer zoveel hoor.

Absoluut niet mee eens. Mijn merrie was als veulen echt spuuglelijk, terwijl ze als 3-jarige perfect in lengte, hoogte en wat dan al niet was. Indd, het is nog een veulen, nog niet veel aan te zien wat hij gaat doen als hij mooier uitgegroeid is.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:54

Wat ik me toch altijd afvraag is waarom mensen altijd iets moeten zeggen. Prima dat je het veulen niet mooi vind maar reageer dan gewoon niet. Is geen dicussietopic dit. Als je niks leuks te zeggen hebt hou dan gewoon je mond er werd niet gevraagd om je mening

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:57

Indirect wel.... Door het topic te openen. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:58

Dus voortaan weer alleen ahhh en ohhhh typen en vooral ook geen vragen stellen want het antwoord is ook vast wel in de post geschiedenis te vinden :=

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:17

Oow wat zijn we met z'n allen weer volwassen zeg, poeh poeh.

TS, ik was altijd een stille meelezer en ik vind 'm leuk geworden, of ie nu wel of niet binnen het fokdoel past. En als ie bij de slager belandt, wat dan nog? Jouw keuzes, jouw verantwoordelijkheid. Gelukkig ben je er zelf blij mee :D Hoop dat ie snel dichter bij huis komt zodat je lekker met 'm aan de slag kan

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:18

Sizzle als je mijn posts leest zeg ik als je vragen hebt de PB knop omdat ik door jullie gekibbel de bomen niet meer door het bos zie..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:19

Jiskaa schreef:
Oow wat zijn we met z'n allen weer volwassen zeg, poeh poeh.

TS, ik was altijd een stille meelezer en ik vind 'm leuk geworden, of ie nu wel of niet binnen het fokdoel past. En als ie bij de slager belandt, wat dan nog? Jouw keuzes, jouw verantwoordelijkheid. Gelukkig ben je er zelf blij mee :D Hoop dat ie snel dichter bij huis komt zodat je lekker met 'm aan de slag kan

Dankjewel, als het goed is gaat hij zaterdag mee naar huis :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 00:21

Leuk veulen maar hij moet dringend naar de hoefsmid als ik die gerafelde hoef bekijk op foto 1 en dat touw is levensgevaarlijk.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 07:28

Maikel, hij gaat ook naar de hoefsmid als hij thuis is. En dat touw, blijf je zeuren ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:06

piezze schreef:
Een goeie d met beste gangen en mooie bouw die zie ik niet bij bossen voorbij komen hoor op marktplaats maar goed ik zal wel gek zijn. Knap als je aan de hand van deze fotos dit paardje al kan beoordelen. Niet iedereen vindt stamboek het allerbelangrijkst. Ik ken de ts niet maar kan me voorstellen dat de hardheid van een mini en de asngen van een goeie kwpn wel een leuke combi kan worden. Leuk kleurtje erbij en als het voor eigen gebruik is, waarom niet? Paarden zien er verder gezond uit en twee veulens op de wei, wat wil je nog meer? Stamboekveulens kunnen ook mislukken, garantie krijg je nergens en ts heeft alvast het dekgeld uitgespaard. Ik vind het wel een leuk expiriment.

Ik heb een beste jaarling staan sportbloed aan vaders kant, moeder mindere afstamming maar als die loopt, dan met kracht en beenheffing, jaarling heeft die kracht en heffing van de moeder met de ruimte en lossigheid van vader. Heb er ook al een aantal goede verkocht. Nog een paar goede aangehouden om mee verder te fokken, heb dus bijna altijd wel wat staan alleen mensen komen niet meer kijken tegenwoordig en willen voor een dubbeltje op de eerste rang, braaf, alle knoppen erop, kleur en dan ook nog mooi papier en dat voor een bedrag waar je nog niets eens op serieuze wijze een veulen van kunt fokken.

Ik ben ook niet zo weg van het veulen hier, en zou het onverstandig vinden als deze kruizing nog eens gemaakt wordt. Je hebt nu gezien wat de merrie doorfokt, kies dan oid een hengst Sid niet dezelfde nadelen geeft als deze hengst...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 12:28

Kruising met dezelfde hengst zal sowieso niet gemaakt kunnen worden. Deze is verkocht naar het buitenland.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:46

Zie een aantal autocorrecties die mijn telefoon heeft gemaakt die wel heel raar staan, was vast nog niet wakker.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:54

Goudlokje1 schreef:
Absoluut niet mee eens. Mijn merrie was als veulen echt spuuglelijk, terwijl ze als 3-jarige perfect in lengte, hoogte en wat dan al niet was. Indd, het is nog een veulen, nog niet veel aan te zien wat hij gaat doen als hij mooier uitgegroeid is.

Maar de verhoudingen zullen wel al goed geweest zijn.

Een veulen wat een een kort horizontaal halsje heeft, heeft als 3 jarige niet een lange verticaal aangezette hals.
Als veulen groeien ze wel in fases. Kont omhoog, dun iellig halsje, hoofd te groot voor bij het lijf.
Dan zijn ze opdat moment wel lelijk maar dat komt altijd wel weer goed.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:13

Wauw wat mooi!!
Ik ben benieuwd hoe hij gaat worden!! hij ziet er nu al mooi gebouwd uit!!

Jammer van de negatieve reacties! Denk dat TS verstandig genoeg is en zelf prima kan beslissen en verantwoorden waarom ze iets doet... :)

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:39

ik vind het ook een mooi gelukt veulen. Wat maakt het fokdoel uit als de fokker er blij mee is? Hoeveel KWPN-ers belanden er, net als overdaad aan shetjes, in de handel? Dan heb je toch liever een veulen dat bewust gefokt, en dus gewenst, is? Vermeerdering vind ik nog steeds stoeterijen, waar echt niet alleen maar Totilassen en vergelijkbare kwaliteit geboren wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:22

Dit vind je geen vermeerdering? :?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:12

Alles wat gefokt word is vermeerdering :)
Volgens mij is het punt nu wel duidelijk

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:47

Nog maar eens, wat is het doel precies van die reacties?

Het is intussen al duidelijk dat veel mensen deze combi hengst-merrie niet zouden hebben gekozen, het veulen geen mooie verhoudingen vinden hebben en ga zo maar door. Maar tenzij jullie een manier hebben om veulie terug in de moeder te duwen en de dracht ongedaan te maken zie ik het nut er niet van in. Dit is een ITP topic en imo niet de plek om jullie fok-idealen te verkondigen :-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 17:36

Cayenne schreef:
Dit vind je geen vermeerdering? :?

Niet in de theorie die jij bedoeld :roll:

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:14

Ts, ik heb zo af en toe je topics gelezen, maar nooit gereageerd...

Wilde nu wel ff zeggen dat je een fantastisch veulen hebt (maar dat wist je al :P )
Hij is erg mooi geworden en wordt later vast een geweldige pony!
Ik heb bewondering voor je, omdat je het aandurfde deze kruising te maken. Daar was lef voor nodig. Het was helemaal jouw keuze en ik hoop dat Rum geworden is waar je op gehoopt had!

Om eerlijk te zijn kan ik jouw keuze ook best begrijpen. Tenslotte ben je ook weer niet helemaal de eerste die deze combi maakt. Sterker nog, de mini komt ook ergens vandaan... :)

Hoe dan ook, jouw paardje. Mijn advies; ga ongelofelijk van hem genieten! Voor je het weet zijn ze groot... Enne, blijf je nog wel foto's posten? Dan kunnen stille meelezers zoals ik ook meegenieten.... :o

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:31

Peer12 schreef:
Ts, ik heb zo af en toe je topics gelezen, maar nooit gereageerd...

Wilde nu wel ff zeggen dat je een fantastisch veulen hebt (maar dat wist je al :P )
Hij is erg mooi geworden en wordt later vast een geweldige pony!
Ik heb bewondering voor je, omdat je het aandurfde deze kruising te maken. Daar was lef voor nodig. Het was helemaal jouw keuze en ik hoop dat Rum geworden is waar je op gehoopt had!

Om eerlijk te zijn kan ik jouw keuze ook best begrijpen. Tenslotte ben je ook weer niet helemaal de eerste die deze combi maakt. Sterker nog, de mini komt ook ergens vandaan... :)

Hoe dan ook, jouw paardje. Mijn advies; ga ongelofelijk van hem genieten! Voor je het weet zijn ze groot... Enne, blijf je nog wel foto's posten? Dan kunnen stille meelezers zoals ik ook meegenieten.... :o

Precies dit!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:10

maar de vraag blijft :D (Ik heb er geen antwoord op gezien, haha)

Verkoop je hem ook ? ;-) !