Dreams do come true! Valk TiZusje Fiore

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:53

Cynthia82 schreef:
Luckystory! Had je me dat niet eerder kunnen vertellen? Ik heb daar helemaal niet bij stilgestaan, maar nu je het zegt!! O nee, wat nu?? Heb jij al iets bedacht?

Hoewel... het halstertje van haar broer die ze vandaag om had, staat haar toch wel erg schattig!

Een paar weken geleden heb ik bij Divoza een roze veulenhalstertje gezien met zilverkleurige sterretjes aan de zijkant, zo schattig!! Mijn verzorgster wilde hem toen kopen, maar dat mocht niet van me, want dan zou het vast alsnog een hengst worden :+
Maar nu krijg ik hem van mijn moeder en haar man, dus ik ga hem morgen ophalen. Die staat vast ook leuk!

Ja, roze kan volgens mij wel. :j
Zeker nu ze nog zo bleek is. Hoe donkerder valk, hoe moeilijker het wordt.
En felle kleurtjes zoals rood en blauw, gaat ook nog. (Ik heb momenteel voor mijn beide valkjes rood-blauwe halstertjes. Het zijn een jaarling en een tweejarige, dus over dekjes en dergelijke moet ik mij gelukkig nog geen zorgen maken. Dat zijn zorgen voor later. :+ )
En wit kan ook, maar dat wordt snel vuil natuurlijk. En zwart is zo saai...
Maar alles wat pastel is, of gelig of bruinig etc... past echt niet qua kleur. En waar hangen de rekken vol mee momenteel?... allemaal pastel en bruin-geel-oranje tinten -O-
Ik stond laatst nog te mopperen over die 'verdomde kleur' in de halster-afdeling van de ruitersportshop en dat ik niets naar mijn zin vond. Het winkelmeisje snapte er niet veel van, geloof ik. :P

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:11

Rood en blauw lijkt me inderdaad staan! En natuurlijk zwart en bruintinten.

Een kleurenvraag van een andere orde, kan Fiore behalve dat ze valk is, ook flaxen hebben van mams? En dat dan misschien haar onderbenen blond blijven?

edit, misschien weet ik het al. Is de basiskleur van valk zwart? In dat geval kan ze wel flaxen hebben, maar toont het niet.

Paint_Lover

Re: Dreams do come true! Valk TiZusje Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:19

De basiskleur van valk is bruin (zwart + creme gen is smooky black en vos + creme = palomino).

Hoe je het ook draait of keert: Fiore is knap!!!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:26

En kan flaxen op bruin tonen?

En natuurlijk is Fiore knap, dat staat buiten kijf! Ben alleen benieuwd hoe dat zit qua kleurgenetica.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 20:31

Even kort: Sammyoo, flaxen toont ook niet op bruin :)
Fiore krijgt zwarte benen (behalve haar witte voetjes dan) en haar manen en staart worden ook nog zwarter.

Valk is dus inderdaad een verdunning van bruin en in mijn profiel staan twee foto's van Jera (een bruine) als veulen en als driejarige. Op die foto's zie je goed dat de beentjes en manen en staart van bruinen (en dus ook valken) later nog bijkleurt.

Bij palomino's gebeurt dat ook bij de manen en staart. Ti had ook bruine maantjes en staart, die zijn nu wit (als ik ze was :+ )

Morgen weer een uitgebreide reactie op iedereen!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:48

Jeutje zeg! Even in je profiel gekeken, dat die benen zo verkleuren! Leuk, een toverballetje!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:05

proficiat!! *\o/*

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:18

Wauw.... Kan er niks anders van maken :D.
Wat een knapperd! :+: En onwijs gefeliciteerd!!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:27

wat een knappie zeg moet zeker :+: :+: :+: :+: :+: :+:

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:42

Wat een prachtig koppie heeft ze <3 kan me voorstellen dat je verliefd ben!!

Ik wilde toen met Ti al een keer komen kijken maar dat is er niet van gekomen, misschien gaat het deze keer wel lukken als je dat leuk vindt?

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:11

joelle mijn oudste is helemaal happy dat we straks komen kijken ha ha ha, jongste vind het ook leuk maar die is nog wat terughoudend tot ze weet dat de merrie lief is hi hi hi hi.
Ben er rond 15.15 uur.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:44

ze is echt prachtig!!
geweldig dat alles precies is hoe je het wilde, echt geweldig *\o/*

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:45

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige dame!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:45

Gefeliciteerd wat een prachtig veulentje <3 heeeeeeeeeeel veel plezier met haar in de toekomst :D

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:47

Super Leuk veulen!

Heeft daisy bij de begin foto's een rare buik? Of lijkt dat zo door de foto's

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:05

Eindelijk is je droomkind geboren!! Super gefeliciteerd met deze prachtige dame!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 10:17

Ine, de kleur van haar vacht verandert ook nog. Ze lijkt nu 'gewoon' bruin, maar dat wordt dus nog een echte valkkleur :D

Aartje, die dubbele bodem heeft Daisy altijd heel erg. De laatste weken van de dracht groeit hij als een idioot, maar binnen een week na de bevalling is hij ook weer weg.

Megan, laat maar weten wanneer je tijd hebt :)

Miranda, bedankt voor je lieve woorden. Het verschil tussen die twee is echt enorm! Fiore heeft een veel fijner hoofdje en neusje en echt een meisjeshoofd. Door de bles van Ti zal het ook wel wat vertekenen, maar ze lijken echt niet op elkaar. Ook que gedrag niet. Bij de geboorte was Fiore al veel wakkerder en stond veel rechter op haar benen. Ti was veel brutaler, stampte op je af, begon met je gezicht likken en viel dan bovenop je in slaap, heerlijk! <3
Fiore is wat voorzichtiger. Haar nieuwsgierigheid wint het wel, dus ze komt wel naar je toe, maar als je een te snelle beweging maakt, schrikt ze even. Ook als ze ligt en je wil haar aaien, staat ze het liefste op. Dat wil ik wel veel oefenen, want ik vind het heerlijk als een paard je zo vertrouwt dat ze blijven liggen. En Fiore is een echt meisje, als ze niet wil, wil ze niet en heeft ze ect een grote mond. Ti liet alles toe en dacht: Als jij het o wil, ok, doen we dat :)

Ti was op die foto 5 dagen, maar het kan ook zijn dat het halstertje bij Ti iets strakker zit hoor. Maar goed, het verschil is heel duidelijk :)
En ik vind het superleuk dat iedereen zo enthousiast meeleeft en nu zo blij voor me is. Als mensen de moeite nemen om heel mijn verhaal te lezen en dan ook een persoonlijk berichtje te posten, wil ik daar graag op reageren. En net als Ti, Fi en Kees, hou ik ook van fans ;)

LuckyStory, dat is jammer! Ik hou van pastelkleurtjes! En niet zo van blauw en rood. Ik ga gewoon uren in die ruitersportzaak rondlopen tot ik wat passends gevonden heb.
Als jij nou vast foto's maakt van jouw valkjes met allerlei kleurtjes halster, dan kan ik even keuren :+

Succubi, dankjewel!! :D

Noah, tuurlijk vind ik dat leuk! Laat maar weten wanneer je kan :)

Leuk Paulien, tot straks!!

Verastar, klopt. Dat is die zuchtbult. Erg he? :)

Peaches, dankjewel :D

En alle anderen: Ook heel erg bedankt! En zullen nog vele foto's van Fiore volgen. Ik ga het net zo doen als bij Ti. Iedere maand een nieuw topic, dus hou deze in de gaten voor foto-updates.

O, en kijk, mevrouw kan heus wel hooi eten met haar tandeloze bekkie <3

_O-

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:41

Wat is ze leuk! Dat koppie. Die ondeugende oogjes. Die wankelende beetjes <3

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:55

Wat een lief filmpje.

Ik ben een paars-fan en vind dat persoonlijk heel gaaf op een valk. Maar smaak is ook heel persoonlijk. Dus gewoon doen wat jij mooi vindt.
Een mooi zwart of bruin leren halstertje is ook heel gaaf denk ik

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:58

Gefeliciteerd met je super mooie veulen..!! Echt super leuke kruising..!!

omaTiFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:51

Hier een trotse TiFi oma. Zit met |( in m'n ogen dit allemaal te lezen en te bekijken.
Ik kan me voorstellen dat je zo gelukkig bent. Het is voor jou, jouw kindje. Ik ben blij dat ik dit van dichtbij mag meemaken. En kom zeker heel snel weer langs.
Geniet van je kindjes en blijdschap *\o/* .
En..... ik hou heel veel van jou <3
Laatst bijgewerkt door omaTiFi op 23-04-13 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 12:02

Kijk nou toch!! Zelfs mijn lieve moedertje heeft een profiel aangemaakt op Bokt <3

Dankjewel, OmaTiFi, mijn lieve moedertje!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:14

Echt een heeerlijk meisje. Ze is prachtig :)

Je hebt echt een heeeele grote fanclub voor keesTiFi!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:16

Als zij geen Gouden bokt veulen '13 wordt eet ik mn schoen op! 8)7
Wat lief van je moeder Cynthia! Wat moet dat fijn voelen dat er zo veel mensen met je mee leven, je steunen en zo blij voor je zijn! Geweldig toch? :))

Trouwens ik denk dat donkerbruin leer heel mooi staat bij valkjes :Y) Geen idee eigenlijk, had daar ook niet eerder aangedacht. Hoe wel ik zelfs bij mn hafjes wel eens moeilijke kleuren tegen kom. Zo kan een bepaalde kleur geel en mintgroen dus écht hè? :')
Laatst bijgewerkt door Aartje op 23-04-13 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:20

Aartje schreef:
Als zij geen Gouden bokt veulen '13 wordt eet ik mn schoen op! 8)7

Wat lief van je moeder Cynthia! Wat moet dat fijn voelen dat er zo veel mensen met je mee leven, je steunen en zo blij voor je zijn! Geweldig toch? :))

Daar hou ik je aan!