anneliesdj schreef:Maar hoe betrouwbaar zijn de waarden in het algemeen nu? Want ik krijg het idee dat je best verschillende metingen hebt en dat je dus wanneer het product klaar zou zijn, per merrie de waarden zou moeten instellen wanneer het alarm af moet gaan?
En het idee was dat het alarm af zou gaan bij een hartslag boven x, is dat idee nog steeds aanwezig, aangezien er ook al merrie's waren die juist enorm zakten met de hartslag? (voor wat ik heb meegekregen is dat mijn beeld erbij)
De meting is heel betrouwbaar als hij een goed singnaal heeft.
De alarm waarden zitten er nog niet op en zijn ERRUG complex. Dat werkt met algortitmen
We kijken eigenlijk in het geheel niet naar de waarde van een moment hij meet dus het idee is zeker niet dat het alarm boven een bepaalde waarde af gaar het alarm kijkt naar een trend bestaande uit :
hoogste waarde en laagste waarde
gemiddelde waarde
stijging (en gemiddelde stijging) van de waarden
afwijking op normaal waarden (zowel omhoog als naar beneden dus ook als ze heel erg zakken)
Dus als een merrie standaard 30 heeft of 50 dat maakt niet uit daar kijken we niet naar we kijken naar de trends en grafieken en laten daar een rekenmodel op los uiteindelijk.
een klein voorbeeld: als een merrie in 3 seconden meer dan 40 slagen stijgt is ze geschrokken, stijgt ze in 15 seconden 30 hartslagen is ze waarschijnlijk gaan liggen, als ze over 5 minuten langzaam stijgt naar is er pijn ontstaan. (DIT ZIJN VOORBEELD CIJFERS)
Voor wie wiskunde heeft gehad standaarddeviatie, logaritmen, algoritmen en kansberekening... pitiige oliebol..
Van iedere merrie wordt dat geregistreerd, dus hoe meer metingen we doen hoe betrouwbaarder het alarm wordt. En voor de volledigheid het alarm zit er nog niet op en uiteindelijk is het het beeld dat samen met de HR waarden een indicatie geeft. De equisensor zegt eigenlijk "hey er is een afwijking je moet even kijken naar je paard" en en bevalling geeft nagenoeg altijd een soort van afwijking welke dat ook is.
Hoe doen we het nu met klanten dan : nou we kijken mee en analyseren iedere nacht de waarden. Dus SA krijgt van ons een mail of telefoontje met onze analyse en samen met het beeld zien we zo de bevalling aan komen.
Heel veel meer wil ik er niet over zeggen op internet want dat is een beetje bedrijfsgeheim en we willen niet dat het na gemaakt wordt. Hoop dat daar begrip voor is.
Wij zijn heel open over de ontwikkeling vandaar dat we ook openbaar testen, en jullie vragen erover zijn voor ons heel erg nuttig. Ik hoop echter wel dat onze kans als bedrijf met dit product hier wel respect heeft. Ik denk dat we allemaal baat hebben bij de ontwikkeling van dit product.
Misschien is het stomste wat we ooit hebben gedaan zo open zijn en niet "achter de schermen" in het geheim dit ontwikkelen.
juist door het te delen weten wij wat "de klant" wil en dat proberen we te maken.