S.A. Mawiyah op de camera met hartslagmeting!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Re: S.A. Mawiyah op de camera met hartslagmeting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:35

Wel schattig hoor maar zou leuk zijn als ze t wakker en staand ook zou doen haha

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:28

anneliesdj schreef:
Maar hoe betrouwbaar zijn de waarden in het algemeen nu? Want ik krijg het idee dat je best verschillende metingen hebt en dat je dus wanneer het product klaar zou zijn, per merrie de waarden zou moeten instellen wanneer het alarm af moet gaan?
En het idee was dat het alarm af zou gaan bij een hartslag boven x, is dat idee nog steeds aanwezig, aangezien er ook al merrie's waren die juist enorm zakten met de hartslag? (voor wat ik heb meegekregen is dat mijn beeld erbij)

De meting is heel betrouwbaar als hij een goed singnaal heeft.

De alarm waarden zitten er nog niet op en zijn ERRUG complex. Dat werkt met algortitmen

We kijken eigenlijk in het geheel niet naar de waarde van een moment hij meet dus het idee is zeker niet dat het alarm boven een bepaalde waarde af gaar het alarm kijkt naar een trend bestaande uit :

hoogste waarde en laagste waarde
gemiddelde waarde
stijging (en gemiddelde stijging) van de waarden
afwijking op normaal waarden (zowel omhoog als naar beneden dus ook als ze heel erg zakken)

Dus als een merrie standaard 30 heeft of 50 dat maakt niet uit daar kijken we niet naar we kijken naar de trends en grafieken en laten daar een rekenmodel op los uiteindelijk.

een klein voorbeeld: als een merrie in 3 seconden meer dan 40 slagen stijgt is ze geschrokken, stijgt ze in 15 seconden 30 hartslagen is ze waarschijnlijk gaan liggen, als ze over 5 minuten langzaam stijgt naar is er pijn ontstaan. (DIT ZIJN VOORBEELD CIJFERS)

Voor wie wiskunde heeft gehad standaarddeviatie, logaritmen, algoritmen en kansberekening... pitiige oliebol..
Van iedere merrie wordt dat geregistreerd, dus hoe meer metingen we doen hoe betrouwbaarder het alarm wordt. En voor de volledigheid het alarm zit er nog niet op en uiteindelijk is het het beeld dat samen met de HR waarden een indicatie geeft. De equisensor zegt eigenlijk "hey er is een afwijking je moet even kijken naar je paard" en en bevalling geeft nagenoeg altijd een soort van afwijking welke dat ook is.

Hoe doen we het nu met klanten dan : nou we kijken mee en analyseren iedere nacht de waarden. Dus SA krijgt van ons een mail of telefoontje met onze analyse en samen met het beeld zien we zo de bevalling aan komen.

Heel veel meer wil ik er niet over zeggen op internet want dat is een beetje bedrijfsgeheim en we willen niet dat het na gemaakt wordt. Hoop dat daar begrip voor is.

Wij zijn heel open over de ontwikkeling vandaar dat we ook openbaar testen, en jullie vragen erover zijn voor ons heel erg nuttig. Ik hoop echter wel dat onze kans als bedrijf met dit product hier wel respect heeft. Ik denk dat we allemaal baat hebben bij de ontwikkeling van dit product.
Misschien is het stomste wat we ooit hebben gedaan zo open zijn en niet "achter de schermen" in het geheim dit ontwikkelen.

juist door het te delen weten wij wat "de klant" wil en dat proberen we te maken.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:12

De camera hangt op 6:00

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:59

Bedankt voor je reactie Janski, ik snap dat je niet alles kwijt wilt en dat hoeft ook niet.
Zo met uitleg is het een stuk duidelijker, het is dus minder simpel als het eruit ziet en dat had ik al wel gedacht.
Zijn er nog dingen die je niet verwacht had voor je ging testen? Verassingen gehad?

Kom je ook bij mijn merrie testen later dit jaar? ;)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:17

Ja hoor ik kom ook bij jou testen (als het nog nodig is graag).. hoop dat je iets dichterbij woont alleen. :)

Ik had niet verwacht dat ik een paard kon zien dromen op de hartslag.
Ik had niet verwacht dat Arabieren echt anders zijn dan andere paarden dat er dus per ras echt een duidelijk verschil is.
Ik had niet verwacht dat SA echt er helemaal voor gaat met dat ding en dus om 12 uur in de avond nog steeds staat te dokteren (dank je bent een topper)

Ik had wel de nodige storingen op deze locatie verwacht maar dat is ook de reden waarom we het toch doen van helaas voor jullie wij leren veel van die storingen ik ben (in zekere zin) dus blij met uitval.
Ik weet zeker dat SA die bevalling toch niet mist en erg vakkundig met de merries om gaat dus er gaat niets echt mis bij een storing dus ik ben erg blij met deze samenwerking.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:21

Zijn arabieren echt zo anders?
En in het algemeen, voordat je hem op een paard had hangen, had je dingen verwacht die je helemaal niet gezien hebt of andersom?

Ik woon bij SA in de buurt, waar kom jij vandaan?
Mijn merrie zit voor begin/half juli in de planning.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:57

Ik vind Arabieren ook echt duidelijk anders, merkte ik pas toen ik het ras echt goed leerde kennen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:58

Ik bedoel qua hartslag he, denk dat Janski daar ook op doelde?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:59

oh haha ik dacht ook qua gedrag en rond de bevalling :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 13:46

beide denk ik, ze zijn ook een stuk sneller qua bevallingen ;) en heerlijk cool en nuchter :j

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:53

anneliesdj schreef:
Ik bedoel qua hartslag he, denk dat Janski daar ook op doelde?

karakter en hartslag hebben natuurlijk een relatie .. Ik had gedacht dat Arabieren omdat ze zo hoog in het bloes zitten juist minder stabiele grafieken geven.. en ze geven de grafieken zo plat als een pannekoek

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:08

Ik denk dan dat je mijn merrie een interessant geval gaat vinden :+
Ze moet in april bevallen van haar tweede veulen. En die merrie heeft een KARAKTER :P
Haar eerste veulen in 2011 was een hele belevenis. Zweten, zweten, zweten en paniek. Dus ik denk niet dat die zo plat als een pannenkoek zal zijn (als het een herhaling wordt van 2 jaar geleden :D )

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 16:11

:) ze zijn te huur <<) deze systemen, op de website van equinovum staan de prijzen etc.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:34

klopt het dat ik paardje lief niet zie?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 18:44

Ze staat nog buiten, we zijn bijna klaar met uitmesten en dan gaan ze naar binnen :)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:31

Ik ben vanavond naar een andere klant.. maar jullie zijn in de goede handen van de enige echte "streamresetter".. ben benieuwd er zou nu toch wel iets moeten gaan naderen...

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:43

daar is ze weer :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:54

Ze is weer online indd. En zoals jullie kunnen zien aan de hartslag is de "storing" verholpen (lees= lege batterij vervangen :') ). Wellicht, als jullie het leuk vinden en de stream-resetter leest toevallig mee, kan de grafiek er weer naast gezet worden :)

poesjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:55

ja leuk!!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:56

Lege batterij = vragen om haperende dingen idd...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:57

Dan hopen we maar dat ie meeleest ;)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:59

Helaas kan ik de cam opeens niet meer bekijken op me telefoon..
Dit kon tot vandaag nog wel maar hij geeft eem foutmelding in de video aan

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:08

Als stille meelezer en meekijker, meld ik me maar eens. SA, hoe staat ze ervoor qua banden, uier etc?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:11

Hee, weer even merrie kijken :D

Ze staat behoorlijk met haar staart van haar lijf af geloof ik? Doet ze dat vaker, of een teken van de naderende bevalling?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 21:52

Het veulen drukt een beetje, dus waarschijnlijk staat ze daarom wat meer met de staart af, maar het is haar niet vreemd. Ze draagt haar staart echt in tegenstelling tot vele paarden waarbij ie vrijwel constant tegen de billen gedrukt ligt. Dat is ook een beetje arabier eigen.

qua banden en uier, langzame vooruitgang. Ze kan net zo snel gaan als haar moeder maar ik blijf bij mijn standpunt dat het komend weekend pas zover is (wrs zat. op mn verjaardag ofzo :') )
Vannacht ga ik in principe nog gerust slapen, tenzij ze vanavond rare stunts uithaalt :P