Topper in de maak?: Winningmood x Flemmingh x Cocktail

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:22

uier heeft ze nu voorr doen vol( voor de avond) maar nu is haar achterkant weer kort en normaal gespannen.....

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:27

En je weet echt zeker dat er een veulen in zit? Ze is niet alleen dik van al het lekkere gras, en de lekkere extraatjes die je krijgt als zwanger paard?
( je zou niet de eerste zijn die denkt dat de merrie drachtig is en ze blijken dus gewoon dik te zijn van het vele eten).

Maar goed, we blijven gewoon stilletjes wachten op jouw toppertje. Het komt vanzelf ooit een keer. waarschijnlijk op een moment dat je het zelf niet verwacht.

Merel_Claire

Re: Topper in de maak?: Winningmood x Flemmingh x Cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:34

Dat is ook wat ik mij afvroeg. Weet je het zeker? Misschien even laten checken door veearts? Veel succes in ieder geval.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:34

Het is een merrie die gescand is en een paar weken geleden heb ik het ook nog aan de dierenarts gevraagd. Die lachte mij recht in mijn gezicht uit toen ik vroeg of ze echt drachtig is. Absoluut zei hij.. Ze staat ze niet in het volle gras maar in het zelfde gras als mijn sportpaard staat..

Ook heeft ze veel meer uier als ze al die 7 jaar gehad heeft.... Oja en ik heb iets voelen bewegen gister, waarvan ik niet hoop dat het haar darmen waren :')

Maar ik snap je hoor, daarom heb ik ook de DA gevraagd. Zou echt iets zijn voor mij om weken te waken bij een guste merrie :')

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:39

Voor een groot paard is ze niet zo extreem veel over datum. Nog eventjes geduld... het komt wel.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:41

mijn geduld is niet mijn sterkste punt Sandra :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:52

Ik volg ook even, hoop dat het morgen geboren word dan ben ik jarig :)

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:55

trisca schreef:
mijn geduld is niet mijn sterkste punt Sandra :') _O-

Het mijne ook niet... :o en hier is er ook niet echt veel vooruitgang.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:57

ook overtijd? Die kleine zwarte van jou heeft cup heel veel ten opzichte van mijn merrie :') (net even het topic opgezocht)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 07:30

Nog rustig hier...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:56

En we blijven geduldig wachten :D

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:03

die dame laat even op zich wachten, pfff... weet hoe je je voelt. Heb je nog nieuwe foto's van haar uier?

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:24

Ben ook wel benieuwd.
Ik hoop dat het voor de 16e komt, want dan gaan wij op vakantie... Ookal zou de 18e wel leuk zijn gezien ik dan jarig ben :o
1 ding is zeker, dit moet wel een knappert worden :)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:55

Gelukkig dat je zeker weet dat ze drachtig is! Zou je toch gebeuren dat je op niks zit te wachten. Kan me voorstellen dat je geduld op is. Voor je het weet is het er, ze is al zover. Komt vast een prachtig veulen uit, als ze er zolang over doet :D

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 10:49

Ddees schreef:
die dame laat even op zich wachten, pfff... weet hoe je je voelt. Heb je nog nieuwe foto's van haar uier?

Afbeelding
Afbeelding

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:18

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
ik zie meer uier als van de week. Er moet nog wel wat bij maar dit is veel beter.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:29

Van wanneer zijn de foto's? 's morgens of 's avonds.

Ik vind haar persoonlijk wel redelijk wat uier hebben voor een maiden. Ze heeft niet veel rimpels meer. Is hij hard of zacht, of zitten er hardere stukken in. Verminderd hij veel gedurende de dag? Staat je merrie op de weide met veel of weinig gras.

Lijkt het nu zo, of staan haar tepels al mooi naar buiten?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:35

355 dagen is nog niet zo gek hoor. Zeker niet met dit weer.
Ken merries die het 380 dagen volgehouden hebben ;)

Uiers opzich zeggen niet altijd wat, vooral bij de eerste niet. Let vooral op de spenen, die worden dikker en gaan wat meer glimmen. Dat zgt meer dan het uier zelf.

Sommige merries hebben de banden al weken voor de bevalling slap, anderen een apar uur. Zegt ook vrij weinig. Ik voel altijd door de staart op te tillen. Het punt waarop je paard tegendruk geeft zou als de banden slap worden, hoger moeten liggen.
Je zou als het ware vlak voor de bevalling de staart zo'n beetje op haar rug moeten kunnen leggen :+

Aan de spenen van je merrie te zien is er met het uier nog niet veel gaande. Ik denk dat het nog wel een paar daagjes duurt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:39

Even een voorbeeldje over de spenen.
Paar dagen voor de bevalling
Afbeelding

Vlak voor de bevalling. Je ziet de spenen gevulder en meer glimmen. Dit was op 339 dagen. Ze is snachts net na 12'en bevallen dus exact 340 dagen :P
Afbeelding

Afbeelding

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 13:03

Deze foto heb ik gemaakt voor ze de weide in ging vanmorgen. Ze staat op sportpaardenland, zeker niet in veel gras. Haar uier voelt gevult en stevig. Geen klonten. Tepels zijn nog niet gespannen maar staan wel mooi af.
Hij neemt wel wat af gedurende de dag.

Ze heeft inderdaad meer uier als afgelopen week, maar het fluctueerd bij haar best wel.

ik zal vanavond de test met de staart doen :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:08

Dat het gedurende de dag afneemt is heel normaal, komt puur door het lopen.

Ik heb even terug zitten kijken. En de foto's hoerboven van vlak voor de bevallign was een half uur ervoor := Echt hars krijgt de mijne nooit. Alleen als met lopen de melk begint te druppen dan duurt het meestal niet lang meer bij haar :D

Dat het schommelt qua uier is ook normaal, die van mij had dit jaar al anderhalve maand van te voren aardig uier. Toen dacht ik dat het vroeg zou komen. Mooi niet dus. Na 2 weken zakte het weer af. En toen kwam het een beetje af en aan tot de laatste paar dagen, toen begon het echt dagelijks ineens te groeien.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:12

Sandravm schreef:
Van wanneer zijn de foto's? 's morgens of 's avonds.

Ik vind haar persoonlijk wel redelijk wat uier hebben voor een maiden. Ze heeft niet veel rimpels meer. Is hij hard of zacht, of zitten er hardere stukken in. Verminderd hij veel gedurende de dag? Staat je merrie op de weide met veel of weinig gras.

Lijkt het nu zo, of staan haar tepels al mooi naar buiten?

Veel uier voor een maiden? :? Vind de merrie amper uier hebben hoor.
Mijn merrie de eerste keer: Zie je ook goed hoe het schommelt. bij dag 314 stonden de spenen verder uit elkaar ineens. Ze heeft het tot dag 329 volgehouden toen nog ;)
dag 302
Afbeelding

303
Afbeelding

305
Afbeelding

313
Afbeelding

314
Afbeelding

329
Afbeelding

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:18

ehm, mijn haflinger (ook maiden) is bevallen met 345 dagen, maar haar staart gaf 's middags nog niks mee, kon hem echt niet op haar rug leggen... En 's avonds om half 8 liep het veulen er bij. Ook geen hars of melkdruppels, melk moest zelfs nog op gang komen.
Dus zelfs zonder tekenen kan ze elk moment bevallen, mijn merrie had niet veel uier. En de singel was bij mij helaas ook geen succes, mevrouw liet me eerst 2 nachten opstaan, en uiteindelijk is ze overdag staand bevallen. Maar alles was goed gegaan en dat is het allerbelangrijkste.

Heel veel succes met wachten en wij hopen natuurlijk over een paar dagen een mooi veulen op bokt!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:34

Die van mij liepvorig jaar al zo ver van te voren met tekenen dat ze vroeg een band om had. al 2 weken, band om en camera erop. Niks, flikt ze het me overdag :+ Had van te voren wel de melk zien lopen gelukkig dus wist dat er wat op gang was.

De staart is bij sommige merries ook echt pas vlák voor de bevalling zoals ik hierboven al zij. Maar er zijn ook dames die het weken van te voren al doen...

Mijne doet het een uurtje of 2 voor de bevalling. Als je dat weet is het handig, de eerste keer bij een merrie is het gewoon zo lastig om dat ze het allemaal anders doen en je dat op dat moment van je eigen merrie nog niet weet.....

Ik heb de eerste keer bij die van mij een soort 'dagboek' bijgehouden, alles opgeschreven en bijna dagelijks uier foto's gemaakt. Zo heb je voor de volgende keer een soort 'gids' erbij en weet je meer waar op te letten.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:41

cp112: in vergelijking met jou merrie, heeft deze precies heel weinig uier, maar heb al maiden merries gezien met veel minder.

Op de foto zijn geen lijnen meer te zien vooraan de uier. (als je begrijpt wat ik bedoel. Je kan ze zien op jouw foto van 313 dagen). Dit wijst er meestal op dat de uier toch al redelijk gevuld is. Niet ieder paard krijgt een grote uier en geeft veel melk. Paarden die veel beschikking hebben over jong gras krijgen meestal een grotere uier.