Sann is geboren! En hoe...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimara_00

Re: Sann is geboren! En hoe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:28

Komt er weer een update? :P :o ;) :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 23:38

Bedankt voor de reacties!

@ kimara Hihi, ik kom bijna nergens aan toe :+ Alles draait momenteel om de paarden. En de tijd die ik heb om even achter de laptop te zitten; gebruik ik eerst om mail van klanten te beantwoorden, bestellingen te doen etc.

@ ponypaard de tijd om te voeden heb ik wel... ik heb alleen geen tijd meer voor een leven ernaast ;) gelukkig!!! staan de paardjes aan huis.. dat scheelt een hele hoop!

Maar de update:

Belle en Sann maken het beide goed! Alles blijft lekker stabiel! alleen het drinken is nog steeds niet gelukt. We hebben heel het weekend geoefend, maar zonder resultaat. Sann slaapt steeds minder, begin het ritme van alles steeds beter te herkennen. Gaat al staan waar de fleshouder hangt, als ze wilt eten. Als ik voor Belle brokje klaarmaak, gaat belle schrapen met haar voorbeen, dit heeft Sann overgenomen. Als ze nu het geluid van brokjes horen... staan er 2 pony's te schrapen :') Sann is wel echt pittig, ze doet rustig de oortjes naar achter richting moeder en een bokje terug geven is ook geen probleem! Daar krijg ik nog heel wat mee te stellen! :') De wond van Belle ziet er zo goed uit! Heelt mooi!

Chocoladeijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:07

Wat een verhaal! Fijn om te horen dat het de goede kant op gaat zo!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:16

Mamma Belle is vandaag jarig en word 9 jaar!!! Gelukkig heeft ze haar verjaardag gehaald!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 00:28

En Belle is dol op een feestje!

Hier op 22-08-2011 (Merel haar verjaardag).
Afbeelding

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:45

Super dat het zo goed gaat met moeder en dochter! Ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar is om de zorg voor een veulen te hebben die niet bij haar moeder drinkt. Respect voor jou hoor! Leuke foto van een feestvierende Belle! Gefeliciteerd Merel en Soraya!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:26

wat klinkt dit goed!!
Wat heerlijk voor jullie. En ik zie al een kleine stoute Sann voor me :j

Oja en gefeliciteerd met Belle haar verjaardag! groot feest, want ze heeft het gehaald en verdiend. Lekker verwennen dus.
Dat worden paardentaart maken ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:44

Lieve Belle :+: Van harte gefeliciteerd!

lindi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:01

echt respect voor jou wat een verhaal, een mooi veulen zeg :D

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:43

Gelukkig gaat het weer wat beter :) alleen jammer van het drinken :(:)
En natuurlijk van harte gefeliciteerd Belle *\o/* *\o/* :# :# :):) :):) :D :D je hebt het verdiend! ;)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 13:48

Tijd voor een update :)

Afbeelding
Helaas is het niet meer gelukt om Sann bij Belle te laten drinken. We hebben echt ons best gedaan, maar helaas! Belle geeft wel nog steeds melk, dus ze krijg iig wel moedermelk binnen. Wel geven we nu kunstmelk bij, Belle geeft momenteel gewoon net niet genoeg moedermelk om Sann in haar behoefte te kunnen voorzien. Waarschijnlijk als we Belle om het uur zouden blijven melken, komen we wel tot het totaal wat eigenlijk nodig is. Maar is is gewoon niet haalbaar. En met 1x in de 3uur melken, gaat de productie van melk gewoon achteruit. We blijven melken zolang Belle geeft en vullen aan met kunstmelk. Gelukkig drinkt Sann beide net zo graag! Het drinken uit de fles gaat heel erg goed. Ik ben zo gelukkig met mijn zelfgemaakte houder *\o/* Als ik nu bij haar bent, komt ze eigenlijk helemaal nooit meer bij mij plukken/duwen voor melk! Wel weet ze heel goed wie haar melk in die houder doet, maar dat vind ik niet erg. Alle overige paarden weten tenslotte ook heel goed wie hier het hooi uitdeelt :D
Het lijkt trouwens of de houder te laag hangt.. maar dit is toch echt de juiste hoogte. Dit is de natuurlijke drinkhoogte, als hij hoger hangt is de kans op verslikken groter.

Gisteren hebben we samen met de DA besloten om te stoppen met de antibiotica (cobactan) voor beide en pijnstilling (metacam) voor Belle. Het gaat zo goed, het is gewoon niet meer nodig. Wel moest ik de temperatuur even extra goed in de gaten houden, maar die blijft netjes stabiel.

Als Belle het goed vind; mogen we Sann afentoe uit stal halen om haar buiten een speelkwartiertje te geven. Dan kan ze even haar benen strekken etc. Het is even afwachten hoe Belle hierop gaat reageren. Vanmiddag gaan we dat eens even proberen. Helaas mag Belle nog niet mee, ivm de buikwond.

Sann krijgt nu om de 3 uur haar fles, dat doet ze heel erg goed. En geeft hier ook iets meer rust. Ze is al serieus hooi aan t eten, wel hele kleine beetjes. Maar het is niet meer sabbelen op een hooitje. Naast hooi.. eet ze ook erg graag de mest van Belle.. stja hoort erbij :Y)
Afbeelding
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:51

:+: Wat een heerlijke ondeugd straalt ze uit! }>

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:51

Fijn dat het zo goed gaat! en ook fijn dat ze de kunstmelk ook goed opdrinkt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:52

ahww die oortjes <3

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:17

Wat een verhaal zeg...
supper dat jullie ze nog een kans geven.. zo'n schatje kan je toch niet opgeven :o

lees dat jullie het veulen alleen buiten laten zonder moeder ??
snap dat moeder nog niet mag hoor :) hihi niet denken dat ik niet goed lees :P
maar denk er goed om want als moeder zo gehecht is aan het veulen gaat ze staan springen in haar stal ??
zou dus als dat lukt de merrie mee nemen aan een touwtje zodat ze kan zien wat er gebeurt..

heb ik hier namelijk nogsteeds, moeder vind het niet goed als ik veulen (jaarling) mee neem en schopt dan alles door haar stal heen :P

hihi heel veel succes !!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:47

@ snowdon... ja, we hoeven niet te twijfelen over wie de vader is! Whahaha

@ mariska, sowieso moeten we de 1e keer even aftasten hoe moeder en veulen reageren. Eventueel kan Belle wel toekijken wat Sann buiten doet (en andersom). En als Belle het niks vind, dan gaat t feestje niet door, anders is het idd teveel risico. Maar verwacht eigenlijk dat Belle niet opeens hele sterke moeder gevoelens toont, we zullen het zien.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:51

Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met merrie en veulen. Zo'n eerste periode blijft heel spannend.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:57

Jeetje ff heel het verhaal gelezen . maar wat een kanjers zijn jullie . super wat jullie doen voor moeder en dochter .
Komt helemaal goed met zulke goede zorg .

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:58

aah

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:59

Ja, ik hoor de DA nog aan de tel zeggen dat de bloedwaarden niet goed waren van Sann en dat zijn advies was om het te laten gaan. Ben ik blij dat we naar ons gevoel geluisterd hebben.

Sann komt er wel, daar ben ik niet bang voor! Belle doet het super en verwacht geen gekke dingen, maar voor haar blijven de komende weken wel nog een heel klein beetje spannend.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:04

Jeetje wat een verhaal... Ik was tijdens het lezen echt bang voor een verkeerde afloop :o Maar wat een happy end zo ondanks dat ze niet zelf bij de moeder drinkt, maar uit de fles.

Vind dat jullie alles super oplossen en wat is Sann een droppie <3

Ben wel benieuwd hoe het buiten spelen is gegaan...

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:13

Ik lees dit topic nu pas maar wat zet jij je in zeg! Top! Veeeel succes met Belle ik hoop mee dat het goed komt! En veel plezier en succes van en met Sann

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:30

jee wat een verhaal zeg gelukkig dat het nu zo goed gaat en wat een moppie zeg sann

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:49

Dikke pluim voor jullie! Echt super dat het zo goed gaat met Belle en Sann! En gelukkig hebben jullie naar je eigen gevoel geluisterd.
Ik benieuwd naar de kiekjes wanneer Sann de grote wereld mag gaan ontdekken :D

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:24

ik lees het verhaal nu net
goed gedaan hoor je hebt we eer van je werk
een lief schatig veulentje hoop dat alles verder goed blijft gaan
veel succes