HIJ is geboren! Gisteravond rond half 12. Een vos met een mooie bles en achter 2 witte voetjes
Hier keek ze hem nog aan en hinnekte wat...
Maar toen...
Ze bleef op een afstand staan en keek er niet naar om. De andere paarden die erbij kwamen kijken jaagde ze niet eens weg. Direct kruiwagen opgehaald en veulen erin en naar stal. Op stal kijken of hij wel mag drinken. Gelukkig liet ze dat wel toe alleen kon het veulen de speen maar niet vinden. Na een uur had hij het door. Vlak voordat we weg gingen dronk hij ook uit zichzelf. Ook had hij geplast en gepoept. Het leek wel alsof ze bang voor hem was. Ze raakte hem ook echt niet aan. Wel is ze heel voorzichtig voor hem en hinnekt ze wel wat als ze hem niet ziet.
Inmiddels (uit zichzelf) opgedroogd.
En vanmorgen. Laat ze vandaag nog even mooi samen op stal staan. Merkte alleen dat Vumeralda niet gemest had, wel had ze haar hooi bijna op maar had ook weinig gedronken en sliep veel. Even in de gaten houden.
Met de neus op grond aan het slapen.
Lekker onder de buik tegen de benen aan het slapen. Hier waren ze allebei aan het slapen.
Vanavond ga ik ze even samen in de bak doen. Kijken hoe ze dan reageert op het veulen. Ben benieuwd.
Gefeliciteerd! toch op woensdag geboren,ik dacht alleen dat het een merrie zou zijn. Mooi veulentje heb je hoor. Nu maar hopen dat de moeder weer 'normaal' doet tegen het veulen,denk dat ze even moet wennen aan het veulen.
Jaja goed gegokt, op een woensdag! Leuk ventje hoor! Al enig idee hoe je hem gaat noemen? Ik vind Guess persoonlijk een mooie naam maar de keuze is natuurlijk helemaal aan jou Veel plezier met het ventje!
Van harte gefeliciteed wat een leuk ventje! Fijn dat ze natuurlijk kon bevallen en zo te zien ging dat allemaal prima denk dat ze er gewoon nog even aan moet wennen omdat het dr eerste veulen is, hopelijk gaat het de komende dagen steeds beter met moeder en kind !
Ik heb net het hele topic door gelezen. En stiekem steeds gehoopt dat het veulen geboren zou zijn. Op de laatste bladzijde staat ie der! Wat een pracht kereltje Het zal vast wel goed komen met moeders. Hopelijk post je meer foto's van hem!
Phileine83
Geplaatst: 09-06-11 17:50
.
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 27-12-23 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt