Ze oogt wel donker maar de vlekken zijn duidelijk muisgrijs/wit, met andere woorden, duidelijk schimmel . Ik vind het wel mooi erg mooi dat grijze!
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-10 08:21
Nine gewassen
Waves
Geplaatst: 24-08-10 13:13
Ze kijkt niet superblij na die wasbeurt of wel?
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-10 13:22
Nee ze was niet blij . Ze was de kluts wat kwijt na het wassen, ze liep maar te roepen in stal terweil de moeder gewoon vlakbij stond. Arm veulentje he, maar na de keuringen en shows mag ze weer lekker maandenlang ongestoord de weide op.
Vandaag ook nog eens haar manenkam per ongeluk tever gerschoren (dat stukje achter de oren is een flink stuk geworden...) en ze schijnt nog wat roze door op haar hoofdje van het scheren, dus ze ziet eruit... Wollig was ze veel schattiger.
Waves
Geplaatst: 24-08-10 13:32
Och jee.. Nou ik ben benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring.
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-10 13:42
Ja , ach, we zien wel, ik weet niet of ze is wat ze willen zien, ze is ook echt een van de allerkleinste denk ik. Dan moet ze tussen al die grotere slanke veulentjes en misschien zien ze dat liever he.. Maar hoe het ook gaat, ik ben zowiezo trots op haar!
Ik moet nu alleen verzinnen wat ik met haar manen doe... rechtop kan echt niet meer met zo´n groot weggeschoren stuk achter de oren... Dus of ik moet het plat kunnen krijgen met gel, of ik moet knotjes maken. Dat moet ik morgen maar eens proberen wat dan leuker staat.
Als ze zaterdag nog een rozig hoofdje heeft krijg ik dat met wat poeder wel weggewerkt dus dat komt wel goed .
shettie1978
Geplaatst: 24-08-10 14:12
ach wat er ook gebeurd, het is en blijft een mooi veulentje. Ik heb net je andere topic gezien, Pandorra is ook erruuuuuuug knap hoor !!!!!
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-10 14:51
Pandorro gaat volgend jaar naar de hengstenkeuring van het NAS en NMPRS, ik ben erg benieuwd hoe die het gaat doen .
Dat dekentje!! Onwijs schattig! Leuk om te zien dat ze zo goed groeit.
Succes bij de keuring zaterdag!
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 09:31
Ze groeit in breedte ja
Ze is echt een kleintje, met ruim 4 maanden zo´n 63 cm.
Maar de papa en mama zijn ook erg klein he. Die zijn 75 cm en +/- 82 cm.
Gister hadden we een fotoshoot, Nine aan het touwtje wilden niet zo goed meewerken , maar los zullen er wel prachtige foto´s zijn! Ik heb alvast een foto van Lola (mama van Nine) maar zal wel een eigen topic maken straks (over een paar dagen).
Ik vind haar kleur toch zo mooi, over een paar jaar zijn nine haar vlekken ook zo lichtgrijs .
Manda, wat een prachtige foto van Lola!! Oortjes er helemaal op haha En een lief halster, staat heel snoezig Ben benieuwd naar Nine haar foto's, die blijft natuurlijk favoriet!
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-10 09:55
Halstertje hebben mijn moeder en ik zelf gemaakt . Ik wilde altijd al een lila showhalster voor Lola, en omdat ik echt problemen had een showhalster (die me beviel) te vinden voor mijn paardjes zijn we begonnen zelf showhalsters te maken, in de wat Oosterse stijl .
Dit is een voorbeeldje van een veulenshowhalstertje, we hebben ze in nog veel meer kleuren en veel verschillende soorten details zijn mogelijk ( ook met hangers aan de zijkanten, kraaltjes ipv diamantjes of beide, enz enz) . Nine zal er ook eentje op hebben op de keuring.
Ik zal hier binnenkort ook een topic van maken maar we moeten nog meer voorbeeldjes op foto´s krijgen en nog een aantal dingen regelen alvoor we ermee gaan adverteren .
Wat leuk zeg!! Creatief hoor! Gaaf ook om dat samen met je moeder te doen en ook ermee te gaan adverteren! Je hebt in ieder geval heel goede proefkonijnen:+
E_Nalanta
Geplaatst: 26-08-10 15:14
NINE! Het is en blijft het bijzonderste veulentje van bokt als je het mij vraagt Wat een prachtige aftekeningen! Ergens best zonde dat d'r vlekken zullen vervagen maar he, ze blijft mooi! Vind het hengstje ook heel erg mooi, ben benieuwd wat daar voor een veulen uitkomt
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-10 21:02
Even een klein berichtje hier alvoor ik met een nieuwe topic ga beginnen .
Lola en Nine (en mijn hengstjes) zijn vandaag op de NMPRS keuring geweest en we zijn heel trots op ze!
Lola had een 2A premie en is stamboek opgenomen! Ze is gemeten op 81,5 cm (klein he!) en haar punten waren 65 (vanaf 70 was een 1ste premie ).
Nine had een 3A premie, mijn kleine spekkie . We waren zeer tevreden over hoe het ging met voorbrengen, ze liet zich heel goed zien. Wel een beetje jammer van de premie dus, maar alle grote stonden in haar rubriek voorop zoals ik wel had verwacht eigenlijk, die ogen ook veel luxer. Jammer dat ze niet een aparte rubriek hebben voor de verwachte minimaatjes. We hadden wel veel bekijks met haar, je ziet niet zoveel splash paardjes .
waauw is ze ook op de keuring geweest vandaag?? was vandaag toch??
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-10 21:09
Ja dat staat boven de foto´s .
Ze heeft zich heel goed laten zien, maar toch een 3de premie, wel 1ste plaats van de derde premies. In haar rubriek stonden alle grotere veulentjes voorop, die ogen ook veel luxer .
ohw haha sorry! ik had niet goed gekeken Gefeliciteerd!! ze wordt echt mooi lola mag er ook wel wezen trouwens
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-10 21:41
Ja ze zag er ook echt prachtig uit op de keuring . Ik had haar gewassen en ze was mooi wit en maantjes mooi glad gemaakt (op de foto zijn ze alweer pluizing ). We hebben ons best gedaan en Nine heeft ook echt haar best gedaan! Beter had het niet kunnen gaan, dus dat is heel fijn, enkel beetje jammer van de derde premie, maar ach, ze blijft ons kleine schattige bolletje