Shire X Mini Shetlander veulen :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Shire X Mini Shetlander veulen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:23

Als zou je de combi andersom doen dan krijg je nog geen problemen.

een veulen past zich aan aan de baarmoeder.

vind de reacties een beetje.. tja uhh not done :=

Ik vind het leuk, leuk om een andere combi te zien. ik vind hem goed gelukt!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:24

Zo van de laatste foto's lijkt het beestje wel kort in de hals, ik hoop dat dit nog een beetje rechttrekt. De benen zijn mooi fors en zijn billen ook. Alleen de hals vind ik net wat buiten verhouding.
Ik zou zelf nooit voor deze combinatie kiezen, maar op zich is het wel goed bedacht en als er iets leuks uitkomt is dat mooi meegenomen. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe dit paardje uit gaat groeien en wat zijn proporties uiteindelijk zullen worden. ZO van de foto lijkt het een leuk fors ding te worden.

Allerlaatste foto is inderdaad wel weer wat jammer.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:28

Mensen het kind ZIT er niet op.
De ?papa? heeft hem vast hij hangt dus aan de papa.
Het is wel een leuk veulen vind ik.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:27

Leuk veulen :) Probleem van de kruising zie ik niet. Hoeveel haflingerXarabier zie je tegenwoordig wel niet? Ook 2 totaal verschillende beestjes, maar de kruisingen zijn vaak erg mooi :)

Leuk veulen en inderdaad.. Kindje zit er niet op op de 2e foto,hangt aan de vader (?).

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:46

Nessah schreef:
Leuk veulen :) Probleem van de kruising zie ik niet. Hoeveel haflingerXarabier zie je tegenwoordig wel niet? Ook 2 totaal verschillende beestjes, maar de kruisingen zijn vaak erg mooi :)

Maar Haflingers voeren al Arabisch bloed van zichzelf ;) En ze zijn iig qua stokmaat vergelijkbaar.
Ik vind het een erg leuk veulen, de kruising lijkt goed gelukt! :j Kan me voorstellen dat iemand benieuwd is naar het fokproduct van twee compleet verschillende typen, ikzelf zou dan niet meteen kiezen voor het állergrootste en kleinste wat je kunt vinden. Fokken is gokken maar met zo'n kruising al helemaal. Zou toch ook even afwachten hoe dit veulen uitgroeit alvorens nog zo'n 'creatie' ;) op de wereld te zetten. Tijd genoeg toch :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:48

Wat een superleuke foto's, het is echt een schatje!

Hoe hoog is hij?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:52

Jolandaa_ schreef:

niet altijd hoor! ;)
wij hebben laatste nog een veulen gehad die was helemaal vergroeit omdat die bij de vorige eigenaar door een te groote pony was gedekt.
veulen dus laten inslapen, de baarmoeder van de moeder was helemaal uitgescheurd omdat het veulen te groot was veulen dood en moeder bijna dood. :(:)
doe mij maar een normale kruising!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:00

_helga_ schreef:
Jolandaa_ schreef:

niet altijd hoor! ;)
wij hebben laatste nog een veulen gehad die was helemaal vergroeit omdat die bij de vorige eigenaar door een te groote pony was gedekt.
veulen dus laten inslapen, de baarmoeder van de moeder was helemaal uitgescheurd omdat het veulen te groot was veulen dood en moeder bijna dood. :(:)
doe mij maar een normale kruising!

Tragisch dat dat is gebeurd maar het lijkt me juist in dit topic helemaal niet van toepassing aangezien niet de vader maar de moeder de grote was. ;)
Ik vind het een mooi veulen!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:03

Sientje schreef:
Tragisch dat dat is gebeurd maar het lijkt me juist in dit topic helemaal niet van toepassing aangezien niet de vader maar de moeder de grote was. ;)
Ik vind het een mooi veulen!

klopt maar dan kan het veulen nog wel vergroeit raken.
doordat hij ook genen mee krijgt van de moeder.
misschien dat je het nu niet ziet maar over een tijdje dat de ene botten sneller groeien als de andere? ;)

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:11

Ik blijf erbij ik vind het zwaar onverstandig. Het is niet te vergelijken met een arabier en een haflinger. Heb je die wel eens naast elkaar zien staan? Komen redelijk overeen als je vergelijk met de combi van shire en shet.
Het is BEWEZEN dat deze kruissing ellende oplevert. Het is al eerder gedaan met zowel een falabella als een shet en dat ging niet goed op latere leeftijd.

Dan die 2e foto... heb er geen woorden voor. Dat kind hangt niet met het volle gewicht aan de vader, dat is duidelijk te zien. Houd jij je kind zo maar eens vast en dan dat bovenlijf recht houden boven de benen. dat gaat dan niet, want je staat voorover gebogen, gezien dat veulen met de kont naar zijn benen staat.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:29

Nessah schreef:

Leuk veulen en inderdaad.. Kindje zit er niet op op de 2e foto,hangt aan de vader (?).

Haf x Arabier is wel wat anders qua hoohgte tegenover deze. Qua breedte is het inderdaad wel een redelijk verschil soms, maar kan prima. (Heb er zelf ook een)
Maar ik vind dit een erg geslaagde combi. T is echt een lekkerding! :j

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:34

sherwood, omdat deze 2 veulens nu pech hadden wil nog niet zeggen dat dit diertje dat ook krijgt. Wie weet groeit 't prima uit! Oordelen kan pas zodra 't veulen een leeftijd bereikt heeft waarop je dat kunt zien, lijkt me :)

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:41

haha wat een leuke kruising!
Mooi diertje met lange beentjes!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:02

NHevaVD schreef:
sherwood, omdat deze 2 veulens nu pech hadden wil nog niet zeggen dat dit diertje dat ook krijgt. Wie weet groeit 't prima uit! Oordelen kan pas zodra 't veulen een leeftijd bereikt heeft waarop je dat kunt zien, lijkt me :)

Het is in een onderzoek gedaan in engeland, dus ik neem toch aan dat het niet met maar 1 shet is geprobeerd. Daarbij moet je niet het wiel zelf willen uitvinden. Ik hoef ook niet 10 keer met een smat tegen een vrachtwagen aan te rijden om uit te vinden dat die vrachtwagen er beter vanaf komt dan de smart ;)

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:10

Wat een gaaf veulen!!! Ziet er op de foto goed gebouwd uit volgens mij. Ik kan me voorstellen dat jullie t een keer geprobeerd hebben, hopen dat ie goed en gezond uitgroeit en kan doen wat jullie er van verwachten.
Ik vind t een prachtig ding in elk geval!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:11

@ sherwood, dat wist ik niet :n Maargoed, bewezen of niet, 't kan maar zo zijn dat dit veulentje wel gewoon prima uitgroeid :) Time will tell :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:18

Wat een poepertje <3 Ben benieuwt hoe ze uitgroeid!

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:29

Hahaha wat een combinatie zeg! Die update foto is wel erg schattig! Hij heeft evengoed vrij lange benen maar een kort lijf, denk dat die ook echt wel sterk uitgroeit!

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:13

wat een sgattig ding!!
ben ook zeer benieuwd hoe hij uitgroeid!

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:36

Eciara schreef:
Hahaha wat een combinatie zeg! Die update foto is wel erg schattig! Hij heeft evengoed vrij lange benen maar een kort lijf, denk dat die ook echt wel sterk uitgroeid!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:39

Martine123 schreef:
ze willen er zelfs nu meerdere eh "creeëren" ,

Dan zou ik eerst een paar jaar wachten om te zien hoe deze uitgroeid..

mitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:44

wel orginele combie maar wel leuk ik ben benieuwd naar de volgende foto's.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:14

wat leuk, nieuwe foto's!
stevig beestje al, hopelijk zit er het karaker van de moeder in en niet van de shet kant want dan kan je wat beleven als ze straks groot en sterk is ;)
het zal zo te zien een heel robuust stevig paardje worden.
ik vind zelf de hals ook kort, de rug eigenlijk ook ik hoop voor jullie (en voor het paard natuurlijk!) dat ze uitgroeid tot een goed in proporties zijnd paard(je).

weet je eigenlijk ook waarom er voor een mini shet gekozen is als vader, waarom geen gewone grote maats shet?
met een mini heb je misschien meer risico op dwerggroei en been mankementen, en het is wel het extreems kleinste wat je kan verzinnen zo'n mini, waarom gaan ze niet voor de gewone maat x shire?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:24

Wauw leuk zeg... ik heb een tijdje geleden een topic geplaatst over mijn shire en 2 mini's.
Ik ga nu toch wel twijfelen of ik ze wel wil laten ruinen, hihi! :)
[F-AM] Minishet hengst probeert shire merrie te dekken.

Ik vind het een enorm leuk veulen! Ik ben heel benieuwd hoe het opgroeit!
Veel geluk ermee!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:41

Waarom zou dit niet goedkomen? Ik heb een kruising Shet x Singlefooter en mam was 1,07 en paps was 1,55 cm.. Nu issie 2 jaar en 1,25 cm. Mooie stevige lange benen, compact lijf met een sterke rug en hals.