2 ling van royal-dance *1 veulen overleden, ander gaat goed*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marnaat

Re: 2 ling van royal-dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:36

Wat een verdrietig einde van de kleine "grote" man (heb er een dikke strot van gekregen).
Ik hoop van harte dat zijn kleine broer wel een lang en gelukkig leven voor zich heeft.
Heel veel sterkte met dit verlies en heel veel succes en geluk met broertjelief.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:12

Ik zag het topic... en was zo enthousiast.. twee levende hengstjes.. en de geboorte is goed gegaan. Ik weet uit ervaring hoe spannend het is en hoe graag je wil dat ze het redden. Helaas zag ik gaande weg het topic dat julle toch de mooie vos verloren zijn. Heel heel erg jammer.

Veel sterkte ermee! Hoop dat het goed komt met de kleine.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:20

hè wat jammer, maar helaas niet anders. Nu kun je al je energie richten op het andere veulen. Hopelijk wordt hij gezond en sterk.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:44

Wat ontzettend jammer en wat een ontroerende foto's van het kleine broertje die bij zijn grote broer blijft liggen.
Bijzonder ook het gedrag van de moeder, om het al met stro te bedekken. Wat een moederinstinct is dat toch.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:05

A jeetje wat ontzettend jammer dat hij het niet gehaald heeft.
Heel veel sterkte. Ik hoop dat het met de andere goed blijft gaan!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:17

Wat enorm jammer en triest. Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies, logisch dat het jullie zo raakt.
Heel veel sterkte en succes met de kleine man die zo dapper door vecht. Ik duim mee!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:31

Ach, wat erg!!! Heel veel sterkte gewenst en nogmaals (want velen hebben het al gezegd) het is niet stom dat je zo over te toeren bent!!! :(:)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:36

sterkte!! petje af voor wat jullie de afgelopen dagen allemaal voor ze gedaan hebben!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:40

jeetje, wat vreselijk!
heel veel sterkte met het broertje van hem, ik hoop dat hij het wel red!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:44

Wat zonde zeg, maar idd goede keus hoe rot het ook is. Ik hoop van ganse harte dat het andere veulen het goed maakt en dat mams er niet zoveel onder te lijden heefd van het verlies

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:00

Jeetje hé...
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies!
Ik hoop van harte dat het andere het veulen het goed gaat maken.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:05

jeetje wat erg, maar wel het beste voor het veulen.... Ook apart dat de merrie het eigenlijk wel wist.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:08

Gut wat sneu zeg. Veel sterkte, en ik zal blijven duimen voor het andere kereltje.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:29

jeetje wat ontzettend sneu, en kan me jullie verdriet zo goed voorstellen...maar de kleine heeft jullie hard nodig.. en mama had al afscheid genomen van haar veulen..zij wist het al....
Het neemt het verdriet van jullie niet weg..

Heel veel sterkte met het verlies..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:35

Kan hier niet veel meer aan toevoegen
Maar leef enorm met jullie mee.
Heel veel sterkte met dit enorme verlies van jullie prachtige veulen.
Hoop met heel me hart dat het bruine veulen groot en sterk mag worden.
Liefs

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:50

Jeetje wat een bericht.
Heel erg logisch dat jiullie van slag zijn, zo iets gaat niet in je koude kleren zitten.

Heel veel sterkte met dit verlies, en duim hard voor jullie dat de andere kleine man goed mag opgroeien!

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 18:21

iedereen bedankt voor de steun.

Het kleintje maakt het goed, enkel door dat wij hem voeren loopt ie ons als een puppie achterna, heel schattig allemaal maar dit is niet de bedoeling. Moeders zelf heeft er geen moeite mee ze waakt over hem en dat is blijkbaar voor haar genoeg.

we hadden de merrie net even van stal gehaald zonder het veulen zodat ze even haar benen kon strekken, nou ze brak de boel af en wist niet hoe snel ze weer naar ukkie toe moest.

Nee een tweeling hoef je echt niet blij mee te zijn. Het stomme hieraan is dat we de merrie expres om zulke dingen te voorkomen naar de hengstenhouder met hun eigen DA gebracht hadden en er zijn genoeg scans gemaakt. Ze heeft daar een maand gestaan. En dan krijg je dit...
Maarja het leven gaat verder en we blijven hopen dat de kleine het wel redt , alleen wat kun je verwachten van een paarden veulen van 80 cm???

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:30

Jemig zeg sterkte met het verlies :(:)
Wel supper dat jullie de beslissing hebben genomen, helemaal omdat mama het zelf ook al aangaf :(:)

Hoop echt dat de andere het wel red, heel veel sterkte gewenst :+: een paardenveulen van 80 cm is wel klein maar denk dat, dat zijn overlevings kans niet verkleint :n denk dat het dan gewoon E-pony/klein paard word :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:34

Meredith, wij hebben een hengstveulen van 65 cm gehad, zijn broer was al overleden bij de geboorte. Als enter was hij al ruim 1.50............ ik hoop dat het jullie gegund wordt dat dit kereltje mag uitgroeien tot een prachtige hengst!

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:39

geef de moed niet op zelfs hele kleine kunnen overleven
ik ga heel hard duimen voor jullie veulen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:43

Meredith: wat een mooie foto's heb je nog gemaakt. Een blijvende herinnering aan een prachtig veulen wat helaas niet voorbestemd bleek te zijn om door te leven. Maar als 'dummy'veulen is dit misschien - hoe verdrietig ook - wel het beste voor hem. Gelukkig gaat het beter met je kleintje. De afmeting zegt niet veel over hoe hij uit gaat groeien, al zal hij de 1.80 denk ik niet halen.

Nogmaals heel veel sterkte en we duimen verder voor je kleine mannetje. Had je inmiddels wel een naam voor het vosje?

Als het kleintje sterk genoeg is om bij mams te komen, kun je het flesje wel steeds dichter bij de uier gaan houden en hem a.h.w. lokken naar de mama. Op een gegeven moment bied je hem alleen nog maar aan onder de uier en vervolgens doe je dat met een lege fles en helpt je hem de uier te pakken. Dan hebben ze snel door dat het daar aldoor beschikbaar is.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:48

Wat zonde dat 1 van de 2 het niet heeft gered. Hopelijk mag het andere hengstje wel tot een mooi gezond paard uitgroeien!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:48

Jeetje wat ontzettend jammer, voor het veulen zelf natuurlijk wel het beste. Hopen dat de kleine het wel redt!
Heel veel sterkte!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:03

Heel veel sterkte! Super hoe jullie dit allemaal doen! Hoop dat de ander het wel redt!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:12

Je moet even voor ogen houden waar je dit allemaal voor doet. Helaas heeft de grootste het niet gered, maar de kleinste is dapper en probeert het wel. Ondanks een tweeling en dat het veulen dat nog in leven is wat kleiner is heb je er wel een mooi veulen bij. Misschien niet zoals je van te voren gehoopt had, maar ook dit veulen verdient in alles een kans :) Zeker in het geloven van het veulen!