Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:44

haha die foto met dat konijn! super zeg!

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:02

Leuk manda! En nog leuker dat ze al vriendjes heeft gemaakt ;-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:12

Loopt dat konijn niet weg? Hij kan toch onder het lint door?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:39

Suzanne F. schreef:
Loopt dat konijn niet weg? Hij kan toch onder het lint door?

Het konijn liep overdag altijd al los in de tuin, we hebben rondom de tuin dichte hekken ;)

Ze kan dus inderdaad onder het lint door maar kwam juist heel vaak even bij Lola snuffelen en erachteraan huppelen :D.

Ze staan nu weer in de box want het ging enorm regenen. Het konijn slaapt en Lola staat in rust eroverheen gebogen alsof het haar veulentje is, echt enorm schattig :+:. Ze zal vast een hele goede moeder zijn :-).

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:00

Ontzetten super dat ze zo bij jullie in de tuin kan staan. Ben benieuwd hoe lang het veulie nog blijft zitten. Kan ie straks met meneer konijn spelen :Y)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 15:24

Ik zag ineens door de camera dat Lola ging liggen en zag het konijn niet meer, ik dacht even daar heb je het al, konijn voor mijn ogen geplet := :+

Maar het konijn lag net in een hoek buiten beeld en ze lagen heerlijk naast elkaar te slapen. Nu ligt ze helemaal languit, ze voelt zich dus gelukkig erg op haar gemak :-).

Afbeelding

Ik denk dat we de hengsel van de emmer er nog wel af gaan halen voor extra veiligheid.
Laatst bijgewerkt door Manda op 26-02-10 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:26

Ooh Anna, wat ziet er er toch schattig uit zo samen met het konijn in het zaagsel liggen tutten :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 15:36

brennie85 schreef:
Ontzetten super dat ze zo bij jullie in de tuin kan staan. Ben benieuwd hoe lang het veulie nog blijft zitten. Kan ie straks met meneer konijn spelen :Y)

Mevrouw konijn ;)

Als het echt zo goed blijft klikken moet ik nog goed nadenken wat ik ga doen met het konijn tegen de tijd dat de bevalling echt naderd. Misschien vind ze het wel fijn het konijn in de buurt maar misschien wil ze liever alle rust. En misschien wil Lola het konijn echt niet meer als maatje als ze echt op ontploffen staat of als het veulen er eenmaal is (arm konijn...)
Ik kijk het voorlopig nog aan tussen hun twee en als ik er niet ben om het in de gaten te houden gaat het konijn nog appart.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:38

ik zou gewoon kijken hoe het loopt. misschien is het wel een leuk speelmaatje voor het veulen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:39

Ik lach me een breuk hier, wat een uber-schattige situatie!!!
Dat miniweitje, slapen in een tuinhuis, schattig knuffelkonijn erbij, een echte levende MY LITTLE PONY!
Dit MOET topic van de maand worden...

blalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:49

foxy80 schreef:
Ik lach me een breuk hier, wat een uber-schattige situatie!!!
Dat miniweitje, slapen in een tuinhuis, schattig knuffelkonijn erbij, een echte levende MY LITTLE PONY!
Dit MOET topic van de maand worden...

Ik ben het helemaal met je eens :D

KaiKarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:33

Hee Anna,

kom ik jou en Lola hier tegen!

Een geweldig paardje heb je, ze zal de bevalling vast goed doorstaan en een prachtig veulentje geven! DAT hebben jullie toch zeker wel verdiend!

Hou je me op de hoogte ??

Liefs Karine

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:36

Aguttie, wat schattig!! Die foto liggend met dat konijn erbij!! *smelt*

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 17:30

Bedankt voor de reacties :-). Ik ben ook heel blij dat het allemaal zo goed gaat en hoop dat het zo doorzet!

Karine wat leuk!

Ik heb vandaag weer uierfoto´s gemaakt.

Dit was bij 270 dagen dracht. (of langer als ze toch eerder gedekt is)

Afbeelding

Dit is vandaag bij 281 dagen dracht (of dus langer...), ik zie nu zelf ook duidelijk de verandering :=

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet die verhuurder van het geboortealarm nu echt snel een datum geven wanneer ik de melder ga ophalen, anders verhuurd die hem voor maart straks nog... Wat zal ik zeggen? Is 17 maart een idee? (vind het zo moeilijk in te schatten, geld is niet het belangrijkst natuurlijk maar straks loopt ze nog weken met dat alarm om)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:35

Dat is inderdaad een duidelijke verandering Manda :j Maar ik heb er verder 0,0 verstand van :o

Heerlijke foto's met het konijn trouwens :+:

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:39

Als ze op dag 300 zit, zou je zeker het alarm al moeten hebben. Dus ik vind 17 maart een goede datum, ten laatste einde maart voor het alarm, zou ik zeggen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 17:43

Ja ik wil uiterlijk 17 maart. Maar denk je niet dat dat dan al te laat zou kunnen zijn? Stel dat ze toch van de eerste dekking drachtig is dan is ze al 311 dagen nu he.... Dan is ze op 17 maart al 330 dagen... (als ze dat red...)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:45

Manda schreef:
Ja ik wil uiterlijk 17 maart. Maar denk je niet dat dat dan al te laat zou kunnen zijn? Stel dat ze toch van de eerste dekking drachtig is dan is ze al 311 dagen nu he.... Dan is ze op 17 maart al 330 dagen... (als ze dat red...)

Momenteel is die uier nog niet echt zo vol, die kan nog veel veranderen, ik schat het toch nog een tijdje hoor, 17 maart lijkt me prima, zoals het er nu naar uitziet hé.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:39

Wat een geweldige foto die twee languit in het stalletje :+:
Denk ook dat je 17 maart kunt aanhouden hoor.. maar goed t kan snel veranderen, elke dag de uiers checken etc!

Nathje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:40

Mijn maiden merrie is uitgerekend tussen 12 en 20 maart, moet eerlijk zeggen dat zij helemaal nog niet zoveel uier heeft als lola. Niet om je bang te maken, maar ik zou bij lola wel kunnen geloven dat de eerste dekking gelukt was. Maar ja elke merrie is anders en de uiers zijn inderdaad nog niet helemaal vol zoals vannessa zegt. Maar nu je ze aan huis hebt staan en een camera ter beschikking hebt, kan je haar ook nog wel goed in het oog houden.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:56

dat is inderdaad een flink verschil! deze vorderingen had sil in de laatste maand.
sil ligt nu ook weer aardig op dat schema. er begint ietsje verandering in haar uiertjes te komen, maar als ik zo kijk, zou je niet zeggen dat sil eerder dan lola is....

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:23

Ja ik zou ook zeggen dat ze verder is dan mijn merries,..en dat zijn nog geen maiden ook ;)
Als ze volgend de regeltjes gaat,moeten haar spenen nog gaan ploppen en naar buiten wijken,..zeg ik dit in normaal nederlands? :D

Laat anders de da nog een keer checken voor je eigen gerustheid,die kan je precies aanwijzen waar je op moet letten,ik vind Lola wel een type die alles volgend plan laat verlopen :D

Ik vind die foto met nijn zo geweldig _O- _O-

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:42

spenen wijzen al wel ietsje meer naar beneden dan eerst

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 22:33

Spannend := . Maandag of dinsdag laat ik de dierenarts komen, voor de inenting, ontworming, controle, advies en wil een bevallingsplan bespreken zodat ze weten dat ik wil dat ze hoe dan ook komen als ze gaat bevallen (uiteraard hopen dat ze dan net tijd hebben, maar wat andere nummers achter de hand is een goede tip Elien). Maadag komt de hoefsmid ook, aan huis :D.
Dan is ze er helemaal klaar voor...
Ik zal de uier in de gaten houden en om de zoveel dagen hier een foto plaatsen :-).

Het waait hier nu wel hard en de ontvangst met de camera is gelijk een stuk minder... er gaat steeds een streep doorheen, maar ik zie haar nog wel goed alleen is het lastig kijken zo.

Als het maar geen prematuur of levensloos veulentje wordt...

Kan de dierenarts het hartje van het veulentje in de buik beluisteren met een doppler of stethoscoop?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:40

Die foto is echt super met het konijn! :D