Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:37

mooney schreef:
Bedankt. En inderdaad alles op z'n tijd, er komt vast op het juiste moment een passend paardje op je pad. Maar eerst even de boel laten bezinken en genieten van de Shetjes :j

Ja precies!
:j

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:08

Ja heb zeker leukere foto’s haha aankomende zaterdag even leuke foto’s maken in de wei.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cintaria

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:26

Dankjewel voor de lieve woorden allemaal! Eergisteren is de veearts toch langs geweest voor Ravi, hij kon namelijk met zijn hoofd niet meer tot op de grond komen. We moeten nu ontstekingsremmers geven en hij blijft op stal staan en een kleine privé-wei zodat hij rustig op krachten kan komen. Hij krijgt daar ook voer 'op hoogte'. Gisteren kon hij al terug van de grond eten maar we houden hem nog even op stal tot we stoppen met de ontstekingsremmers, better safe than sorry. Gisteren ben ik ook een nieuwe trailer gaan kopen *\o/* kan niet wachten tot ze hem leveren en ik dat horrording van zondag weg kan doen...

Donna: ik begrijp de zorgen die je hebt betreffende je veulen maar wil me qua mening ook aansluiten bij Mooney. Heb je misschien al eens bloed laten trekken? Van zodra ik twijfel over mijn paarden (qua groei, spieren en of ze niet te dun zijn) laat ik meteen bloed trekken en analyseren door de veearts. Dit heb ik ook gedaan voor Ravi en hij blijkt een tekort aan vitamine D te hebben. Daarnaast zijn de bloedwaarden ook niet geweldig waardoor ik een ander ontwormingsschema ga moeten volgen. Anders had ik dit ook moeten doen maar nu ben ik voor op de zaken en kan ik er al op inspelen zonder dat hij er grote gevolgen aan overhoudt qua gezondheid of dergelijke.

Ik las hier ook iets van bijten? Ravi doet er ook aan mee, ik denk dat het de leeftijd is. Hij weet donders goed dat het niet mag en begint dan maar aan het halstertouw te knabbelen met zo'n blik van 'ja maar zolang ik hier op bijt, is het toch oké?'.

Mooney, wat ziet Vu er goed uit! Je zou niet zeggen dat ze nog maar een jaar is. Leuk ook die 4 witte voetjes.

Namiro, leuke foto waar ze met zijn allen in de wei liggen te chillen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:44

Wat een leuke foto's allemaal en wat lekker dat ze weer de wei op kunnen he :D

Mijn jaarling groeit ook al aardig. Ze staat in een opfok ruim 1.5 uur hier vandaag dus ik probeer haar elke maand te bezoeken.
Deze foto's uit een filmpje geknipt die ik toegestuurd kreeg :D

Afbeelding

Afbeelding
(en ze heeft nu al dezelfde beweging als mijn andere merrie haha)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:24

Nynkeline : Lekkere naarling!! Zal t wel warm hebben in deze hitte met de zon :oo

Janine : Leuke kudde zo zeg!!!

Mooney : Vu ook eindelijk grote meid zonder moeders! Had op facebook gezien dat het goed was gegaan, dat is altijd fijn!!

Namiro : Wat een heerlijk snuitje <3 <3

Stefii : Mooi ruim! Wel lekkere onderhals zo 8-) 8-)

even van vorige blz :

Nova dikke draak zo te zien *D *D Wel ontzettend mooi om te zien!

Rocy : Komt vast helemaal goed met haar! Misschien heeft ze even wat meer tijd nodig. Kan ze van t zomer lekker op gras? Dat wil ook nog wel eens helpen :j

Dido : Op ene foto lijkt het echt een volwassen hoofd! En dan zie je de tweede foto en kijkt hij lekker puppy 8)7
Bijten heb ik hier niet zon last van. Heb haar tijd terug 1 keer gecorrigeerd toen ze me in mn been wilde happen. Daarna nooit meer wat gehad. Hoe sneu t soms ook lijkt hebben ze wel correctie nodig.

----------------------------------------------

Ik heb caia vandaag gekortwiekt :') :') Ze zweette zo onder die manen en bleeef maar schuren eraan. Dus was er zelf al redleijk klaar mee en het maakt haar toch niet uit hoe haar haar zit. Dus net de schaar er door getrokken

Voor :
Afbeelding

Na (mooie bloempot 8-) ) :
Afbeelding

Ze was er zelf in ieder geval content mee
Afbeelding

In juni gaat ze weer verhuizen, dan gaan we naar een plek waar ze 24/7 buiten mag. Dat was hier ook beloofd maar tot op heden staat ze nog steeds op paddock tenzij ik ze erop wijs dat ik wil dat ze op weide gaat. Dan staat ze er misschein 3 uurtjes in. En verder moet ze dan maar hooi eten -O- Dus binnenkort mooi verhuizen en groeien

en ze wordt ineens stekelharig :')

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:41

Heel verstandig Nynkster

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:42

Ja kreeg van de stalhouder wind van voren dat ik alweer vertrok, sta er sinds februari. Maar als zij zich niet aan de afspraken houden hoef ik daar ook niet te zijn

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:48

Nee idd.. als ze zich niet aan de afspraken houden dan houd het op toch. Het is nu juist zo lekker voor ze op het land!
Ik ben gister nog even langs geweest, zo lief dat hij toch even komt begroeten.

Afbeelding
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:52

Haha ja toen ik op FB postte ging het nog heel goed :') Die nacht heeft Kirs de omheining compleet gesloopt (zonder enig geluid te maken en geen beschadigingen aan zichzelf, best knap :+ ), dus 's ochtends lagen ze lekker met zijn allen te pitten in 1 weiland. Ondertussen is de omheining weer gemaakt en afgelopen nacht hebben we Kirs en Pas opgesloten op stal terwijl Vu met haar vrienden buiten blijft en dat gaat wel goed. Overdag is er ook geen probleem, dus lopen ze gewoon allemaal buiten. Vu hinnikt heel af en toe, maar verder gaat het heel goed.

namiro: Fijne foto's zo op het land, lekker slapen en een blij snoetje!

Cintaria: Oef, toch nog een staartje aan het hele gebeuren. Hoe gaat het ondertussen met Ravi? Hoe snel zou je verbetering moeten gaan zien? Wel fijn dat je een nieuwe trailer krijgt.

SteffiiY: Dat is al een flinke zeg! Ziet er blij uit dat ze weer in de wei lopen :)

Nynkster: Vervelend is dat als afspraken op pensionstallen niet waargemaakt worden, fijn dat je redelijk snel kan verhuizen. Bloempot kapsel staat niet verkeerd :D heeft ze een kruintje in het midden zitten?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:06

Waar het zo omhoog staat bedoel je mooney? Dat is kapot geschuurde huid door vacht/warmte. Eerst had ze in de hals en op borst ook plekken wat gewoon kaal was van het schuren. Dat groeit nu gelukkig weer aan. Hopen dat ik haar zo iets verlos van die jeuk, manen zijn me toch niet zo waardevol :+

Oh oepsie!!! Hadden ze toch andere bedoelingen dan jij had :Y) Fijn dat het dan nu wel goed gaat als ze snachts op stal staan. Wordt wel weer beter :)

Namiro : heelrijk op t land, dat is toch echt het beste voor ze inderdaad!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:56

Nynkeline: ik vind niet dat ze er op die foto uit ziet als een naarling hoor :D (ja misschien een beetje smal, maar verder nog geen naarling-kenmerken vanaf dit uitzicht :P )

Janinevv: knappe shetjes. Ik hoop dat ze je wat troosten!

Mooney: in de western is het inderdaad gebruikelijk om met een hengstenketting te werken. In de Halter, Showmanship en In Hand Trail (dus eigenlijk de hand-onderdelen) hebben de paarden, twenters, enters en veulens allemaal een showhalster om met hengstenketting. Daarom oefenen we hier nu ook mee. Maar in het dagelijks leven wordt er een normaal halster met touw gebruikt hoor :D Mooie foto's zo bij die bloesem. En leuk dat ze zo gek is op zeiltjes, dan heb je al een deel van de schriktraining doorlopen :') Ze is er echt niet van onder de indruk. Leuk!

Namiro wat liggen ze lekker bij elkaar daar :D En in je andere post ook lekker op de wei. Hij ziet er goed uit!

Cintaria arm paard.. Gaat het nu weer beter? Ik snap dat je blij bent dat de horrortrailer weg gaat :D

SteffiiY leuke foto's hoor!

Nynkster: haha dat kapsel! Zonde :o Maar ik begrijp wel dat je het gedaan hebt hoor. En je moet je niks aantrekken van die stal eigenaar... Als hij zich niet aan de afspraken houdt dan ligt het probleem toch echt bij hem zelf.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:37

Vrijwel na de dood van Jelske wilde ik een schilderij van haar.
Hier op bokt een oproepje gedaan en nu is iemand er mee bezig!

De schets staat, ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden :o

Vind de lijnen alleen al heel erg op haar lijken.
Afbeelding

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:55

Even op vakantie geweest en aardig wat bij moeten lezen :D

Wat een mooie foto's komen er voorbij en wat groeien ze toch allemaal hard <3

Dat ziet er al mooi uit Janine!
Ben heel benieuwd naar het eind resultaat!

Majid heeft vandaag zijn eerste douche gehad, vond het nog niet echt wat :+ Maar stond uiteindelijk wel heel braaf stil en na een aantal weken niks weer eens even over de weg gewandeld.
Zo stout als hij de laatste keer was, zo lief was hij nu <3 Geen stap verkeerd gezet

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:23

Wat goed amanda!
En lekker vakantie gehad!

Jaa ik ben heel blij ermee en benieuwd na het eind resultaat.

Sientje stond alleen vooraan
Afbeelding
De rest stond op de heuvel achter de kas
Amara zit nog het meest in het haar, maar ze word wel knap onder haar teddybeer look.
Afbeelding
En sientje vindt onze hond leuk, daar dacht onze hond anders over :+
Afbeelding

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:27

Ja zeker, duikbrevet gehaald in Egypte:)

Even iets heel anders dan paarden

haha die blik van de hond spreekt boekdelen:p

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:27

Oh gaaf!
Ik ga over twee nachtjes naar Griekenland. Even er lekker tussen uit.

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:40

Lekker hoor!! Veel plezier!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:40

Dankjewel gaat wel goed komen!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:47

Namiro, wat een leuke foto zo allemaal liggend in de wei.

Fijn dat de DA is geweest voor Ravi en dat het nu weer beter lijkt te gaan. Proficiat met de trailer!

Steffii, ze ziet er goed uit :j

Nynkster, helaas groeit er bij ons niet zoveel gras, alleen rond deze tijd en dan gaan ze idd ook alle 4 even lekker grazen.

hhahaha, leuke fotos van Caia, met of zonder lange manen, ik vind het een schatje <3 Een verhuizing op komst waar ze lekker op de wei mag. Super.

Namiro, volgens mij is hij ook best de hoogte in gegaan, of heb ik dat mis?

Hhahaha, Mooney, wat een avontuur :D Gelukkig mist Vu mams niet al te erg.

Wat gaaf Janine, een schilderij van Jelske. Plaats je een foto als het helemaal af is?

Amanda, super dat het douchen nu goed ging.

Hhaha, leuke fotos van de shetjes en de labrador. Wij hebben ook een labrador, die kan ook zo kijken. :D

Oh, wat gaaf Amanda. Dat zal heel mooi geweest zijn onder water.

Dat doe je goed Janine.Veel plezier alvast!

Met Lily gaat ook alles goed. Het aan een touwtje lopen is niet echt favoriet bij haar, het kost flink veel moeite dat ze meeloopt. Ook heb ik haar gisteren lekker geborsteld, daar plaats ik nog wel een foto van , want er kwam toch een pak haar af....

Afbeelding
Lekker grazen op een afgezet stukje land

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:56

Even een flinke bijlees, komtie

rocymax: Lily is wel een knapperd hoor! Met haar mooie oogje :) Balen dat ze nog niet zo hard groeit!

Emita: Nova is echt een knapperd! Ben benieuwd wanneer ze naar NL komt.

dido2006: die van jou wordt echt al paard! Vervelend dat hij bijt, dat deed Maddox ook heel erg. Nu hij gecastreerd is gaat het beter...

nynkeline: wat fijn dat de hoofdwond weg is! En vind het naarling-gehalte nog wel meevallen hoor, heb ze erger gezien :D

Janinevv: hoe gaat het nu met je? :(:) Die shetjes zijn schattig!

mooney: Vu wordt echt knap zeg!!! Die kent het woord naarling niet :D En hij is ook al echt stoer met dat zeiltje en wandelen!

namiro: wat een leuke palomino heb je! En heerlijk zo'n aanblik van al die slapende kindertjes <3

SteffiiY: die van jou is knap!! Jammer dat ze zo ver weg staat, was er niks dichterbij?

Nynkster: arme Caia met d'r bloempotje :') Maar gelukkig heeft ze nu geen jeuk meer! Wel gek dat ze zo'n jeuk heeft, zal ze geen exceem hebben?

Janinevv: wat fijn dat iemand een schilderij wil maken! :+:

rocymax: ja wat verharen ze he!!! Vind haar er wel wat magertjes uitzien, maar dat zie je nu bij Maddox en zijn vriendjes ook: verharen + groeien is een slechte combinatie!

Met Maddox gaat het super goed! Hij is echt heel erg goed hersteld van zijn castratie (helemaal geen zwelling gehad) en voor mijn gevoel wordt hij al wat liever.

En........... Hij is vandaag jarig! :D *\o/* Dus vanaf vandaag officiëel naarling 8-) En als ik deze twee foto's nu naast elkaar zie moet ik zeggen dat ie wel heel veel op zijn mama lijkt!

Afbeelding Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:04

Mooie foto van xLoki. Ik vind Lily er ook zo schraal uitzien. Ze krijgt onbeperkt hooi en pavo podo grow. Misschien moet ik eens kijken of er iets anders voor veulens op de markt is. Maar Elske en Espe hebben ook podo grow gehad en die zien er super uit.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:03

Rocymax jaa ik ga zeker eind resultaat plaatsen.
Mijn dame gaat een mooi plekje krijgen op mijn slaapkamer :o

Lily word groot, wel een beetje schaar. En verharen gaat hard nu ja!

Mooi dat het met maddox goed gaat en gefeliciteerd :D

Lief dat je vraagt hoe het met me gaat.
Het gaat wel goed opzich, op sommige momenten mis ik Jelske wel heel erg hoor.

Een poosje geleden droomde ik dat ik op een gigantische fries door een weide aan het crossen was. Wat een gevoel van power was dat in mijn droom. Wie weet ooit in de toekomst. Al zal ik heel graag een paardje willen wat ik voor de kar zou willen hebben.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:56

Hier ook op vakantie geweest ofja vriendenweekend *\o/*

ga zo is bijlezen...

Vandaag weer bij de ponies geweest floki liet vandaag met grote plukken haar wintervacht eindelijk vallen *\o/* word een mooi goud prinsesje ^^

Afbeelding

kleintjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:19

wat lief!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:47

Wat een lieve foto!