Ik denk het wel was best heftig(vond ik) voor haar z'n eerste bevalling.
MarijeR
Geplaatst: 24-02-12 22:01
Amy heeft nog last van naweeën. Het krimpen van de baarmoeder duurt nog wel even en iedere keer als het veulentje drinkt, zorgt dat er ook nog weer voor dat de baarmoeder samentrekt en daar reageert ze op. Ze heeft direct na de bevalling al pijnstilling gehad en dat voorkomt erg wild rollen wel. Je kan ook niet teveel pijnstilling geven want juist dat krimpen van de baarmoeder zorgt ervoor dat eventueel vuil/vocht er ook uit komt.
just_kiki
Geplaatst: 24-02-12 22:04
Ah vandaar, bedankt voor de info ( mijn eigen merrie had hier geen last van, dus was het niet 'gewend')
Marije van harte met deze prachtige merrie... Ik heb helaas niet mee kunnen kijken op de cam ( moest werken ) maar aan de fotos te zien een prachtige dame erbij... Amy je bent een topper
ligt het aan mij of lijkt dit een "groot " veulen?
Otje96
Geplaatst: 24-02-12 22:25
Gefeliciteerd! Helaas heb ik het ook net gemist, maar zo te zien een heeeeel leuk merrieveulentje. Nogmaals van harte, geniet er van!
Dank je wel voor de geweldige foto's!!! Haha dat punk-kapseltje van Amy blijft toch zo schattig!!! Miss X heeft er lekker de spurt in.......dat wordt wedstrijdje rennen tussen BB, Comet en Miss X. ......Commet krijgt het nog druk met 2 "zusjes". Hopelijk voor hem krijgt M ook een hengstje.....
En dat is dus nummer 2 van Marije die ik gemist heb... Alleen de eerste gezien...
Gefeliciteerd met de kleine meid! Ziet er een mooi veulen uit! Miss Drama is dus nu oma Drama!
kaars1978
Geplaatst: 24-02-12 23:44
Gemist. Maar gefeliciteerd Marije weer een pracht veulen!
evie21girl
Geplaatst: 25-02-12 02:14
Ik heb echt nog nooit gezien dat een veulen zo blij is om op de wereld te zijn echt niet!, ik heb de webcam al vanaf half 6 aan staan en kijk zo nu en dan eens. Echt geweldig hoe ze draaft en soms galopeerd door de stal, terwijl Amy maar wat is aan het liggen. Ik denk dat dit echt een heel gelukkig paardje gaat worden, ik zie het gewoon aan hoe blij ze is om te leven. Ik vind het werkelijk prachtig, ben ook erg benieuwd naar de eerste weiland foto's! Jammer dat ik het geld er niet voor heb, maar als je haar ooit verkoopt zorg dat ze in goede handen terecht komt, ze heeft gewoon nu al zoveel plezier in het leven en ze is nog niet buiten de stal geweest. Ik hoop echt dat ze een gelukkig leventje mag leiden!
Alé, ik volg dit nu al een hele tijd en kijk iedere avond, behalve gisteren en dan juist moet mn favo merrie bevallen. Der is weeral iets moois uit gekomen!
Wat een knap meisje Marije!! Helaas gemist, maar we zijn hier dan weer tegelijktijdig met Amy een prachtig ventje rijker Tis alleen geen 4 voeter, maar een heerlijke 2 voeter!
Teigetje008
Geplaatst: 25-02-12 23:27
Just_Sannee schreef:
Wat een knap meisje Marije!! Helaas gemist, maar we zijn hier dan weer tegelijktijdig met Amy een prachtig ventje rijker Tis alleen geen 4 voeter, maar een heerlijke 2 voeter!
heb jij zelf een kindje gekregen? Of lees ik het nou verkeerd?
Haha, nee, m'n zus!! Ik wacht dr nog even mee met m'n 19 jaar
Teigetje008
Geplaatst: 25-02-12 23:30
Just_Sannee schreef:
Haha, nee, m'n zus!! Ik wacht dr nog even mee met m'n 19 jaar
haha, ok Ik zat al te denken dat ik je er niet eerder over gehoord had Maar tante is ook heel leuk! Gefeliciteerd!
GittekeZ1
Geplaatst: 26-02-12 00:04
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst een mooi veulen jammer genoeg heb ik het gemist maar had live bevalling bij onze merrie ook op 24 feb een merrie veulen wij hebben ook wat slape loze nachtjes gehad maar blij dat het met het mooie weer lekker naar buiten kan in het zonnetje