Tweeling in aantocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:08

Wat prachtig.. :+:

lexa: Die van jou zijn ook ontzettend mooi! :))
Dat geeft wel weer een beetje meer hoop.

JaBa

Re: Tweeling in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:12

Oei, daar kan ik toch niets van maken hoor. Dat ziet er in mijn ogen een gewone enkele dracht uit. Kan ik wel geloven dat ze dat missen!
Wat de uier betreft, ik kan goed geloven dat er merries zijn die pas uier krijgen na de bevalling, maar ik dacht dat Marialva zei dat ze al goed aan het harsen is. Dat is volgens mij toch niet mogelijk met een lege uier! Ik vind de benen er ook niet vuil uit zien... Ik denk dat ze nog wel een tijdje op zich zullen laten wachten hoor. En zoveel te beter natuurlijk, kunnen ze lekker nog wat groeien en bijkomen!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:18

@ JaBa: Merries kunnen wel degelijk harsen zonder dat ze een volle uier hebben.
En als je goed kijkt op de foto's kun je toch wel duidelijk op haar benen ( wel wat verder onderaan) zien dat er behoorlijk wat hars-spetters zitten.

Als Marialva zegt dat de merrie altijd een lege uier heeft voor de bevalling en pas erna krijgt, dan kun je de klok er op gelijk zetten dat dat nu ook het geval gaat zijn.

En je moet ook nooit op de uier vertrouwen.
Bij sommige merries staat ie al 2 maanden op spanning, bij andere komt dat pas na de bevalling.

Ik ga er van uit dat Marialva haar merrie het beste kent.. zoals ze zelf al aangeeft.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:21

lexa schreef:
Leuk dat je de foto hebt!
Als je iets wil weten over tweelingen,mag je altijd vragen.
De mijne zijn gezond en hebben geen groei achterstand,maar het is wel een intensieve klus geweest!

heb even in je profiel gespiekt, die buik is net als die van Champie ook zo naar beneden dragend :j hier de fotos van Champie en Kamilia naast elkaar en zie dat Champie echt naar beneden draagt en Kamilia niet, net zo als bij de merrie van @lexa

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:24

Jee wat bijzonder zeg, die scan! Wauw! Kun je m ook eens plaatsen zónder de kleurtjes? Ben wel benieuwd hoe t er uit ziet!

Lexa wat super joh! Een gezonde tweeling!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:29

skippy1 schreef:
Jee wat bijzonder zeg, die scan! Wauw! Kun je m ook eens plaatsen zónder de kleurtjes? Ben wel benieuwd hoe t er uit ziet!

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:30

wat je vooral goed op de foto's ziet is dat de linker zowel naar rechts als links uitzakt terwijl de merrie rechts alleen links uitzakt en rechts gewoon rond is
het is behoorlijk vol in die buik :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:31

Ah dank je! Kan me idd voorstellen dat dit gemist wordt...hoewel je van een DA wel mag verwachten dat hij dit ziet, zo duidelijk is t dan weer wel. Mooi om te zien zo!
Wel een fout van die vervanger zeg...maar ja, nu niets meer aan te doen! Hoop straks dezelfde soort foto's te zien als van Lexa! :j

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:33

spatter schreef:
wat je vooral goed op de foto's ziet is dat de linker zowel naar rechts als links uitzakt terwijl de merrie rechts alleen links uitzakt en rechts gewoon rond is
het is behoorlijk vol in die buik :(:)

kijk dit is iemand die het heel goed gezien heeft :D en vooral ook naar beneden draagt en dat doet Kamilia niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:34

Idd een duidelijk verschil! :j Phoe zeg...ze zal t echt wel zwaar hebben! Maar nu t aan t dooien is en dus boven 0 vind ze t misschien wel tijd worden zichzelf te verlichten!? ;)

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:36

Laten we het hopen!!!

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:52

Mijn merrie heeft niet geleden van de bevalling,de veearts heeft ze er staand uitgehaald,als we er niet bij waren geweest was de bevalling wel gelukt beide veulens lagen goed!
Gelukkig waren wij met 8 mensen en die hebben er ook voor gezorgd dat de veulens hulp hadden met staan en drinken,twee mensen per veulen,ik was echt in shock ik wist het namelijk niet.
Het grootste veulen is niet altijd de sterkste!
Misschien nog een tip mijn kleinste veulen had het erg koud de eerste week en daar gaat veel energie in zitten dus probeer of je van die kleine dekentjes kunt regelen,van harry 's horse heb je die.
Hoop dat het bij jou net zo goed gaat als bij mij!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:23

Wauw, wat gaaf dat je een foto van de scan hebt! Mijn pony moet nog een kleine 6 weken en daar heb ik helaas geen scan-foto van... Daarnaast heeft zij ook nog steeds geen uier, maar dat komt vast wel goed.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:09

lexa schreef:
Mijn merrie heeft niet geleden van de bevalling,de veearts heeft ze er staand uitgehaald,als we er niet bij waren geweest was de bevalling wel gelukt beide veulens lagen goed!
Gelukkig waren wij met 8 mensen en die hebben er ook voor gezorgd dat de veulens hulp hadden met staan en drinken,twee mensen per veulen,ik was echt in shock ik wist het namelijk niet.
Het grootste veulen is niet altijd de sterkste!
Misschien nog een tip mijn kleinste veulen had het erg koud de eerste week en daar gaat veel energie in zitten dus probeer of je van die kleine dekentjes kunt regelen,van harry 's horse heb je die.Hoop dat het bij jou net zo goed gaat als bij mij!

Er is hier ook iemand op bokt die ze zelf maakt! zal voor je zoeken

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:46

Wauw :D
Die scans zijn gaaf!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:56

Hallo allemaal

Wij hebben het idee dat Kamilia vannacht gaat bevallen ;) ze is erg onrustig liggen staan liggen staan en loopt naar haar buik te happen........................ we houden jullie op de hoogte zodra er nieuws is ;)

mensen laat de opmerkingen van duimen of hopen achterwegen daar is het hk topic voor, dit is voor updates!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:36

oehh leuk zeg wie weet steekt ze champie ook aan en heb je vanacht of morgen 3 veulens

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:47

Goh op die scan zie ik echt niks, ja witte vlekjes, maar ik had daar zelf dus nooit 2 veulens in gezien, maar ik ben dan ook geen dierenarts. Succes vannacht als de veulens besluiten dat het nu wel warm genoeg buiten is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:11

Die scan is wel interessant! Ik zie wel een "afwijking" van het normale beeld, maarr had er niet zo snel een tweeling uit gemaakt!

Hoe doen jullie dat eigenlijk wanneer Kamila gaat bevallen? Mag Champie er dan gewoon naast staan of gaat dat niet?

ik ben benieuwd naar het veulen! Hopelijk heb je na vannacht in ieder geval al nummer 1 van de 3 ;)

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:04

Lexa; wat een leuk plaatje inderdaad, die tweeling van jou. Ik zou er nooit op hopen, en ik kan me voorstellen dat het een zorgelijke en drukke tijd voor je is geweest.
Maar dit resultaat is dan wel heel leuk. Ook bij jouw merrie vind ik de buik enorm meevallen. Maar dat komt omdat ik het heel anders gewend ben.
En ik weet dat het niks wil zeggen. Mijn merrie is ook al wat ouder, heeft al veel veulens gehad, en heeft zelfs nu ze niet drachtig is meer buik dan jouw merrie op de foto met 8 maanden dracht :=

Marialva, de foto s van de dames van achteren vind ik ook heel mooi om te vergelijken. Inderdaad duidelijk het verschil in vorm van buik.
En wat de echo betreft. Ik heb je hele verhaal gelezen... Toch dubbel zuur ( dubbel haha) dat die vervangend dierenarts niet gelijk de beelden met jouw dierenarts heeft bekeken en besproken, aangezien je merrie 'vatbaar' is voor tweelingen. Op deze foto zou ik het ook niet herkend hebben. Maar tijdens de echo is er bewegend beeld, en kans om nog eens wat langer te kijken als je twijfelt... is toch anders dan de diagnose van een foto stellen.

Succes weer vannacht met de kraamperikelen.
Wij verwachten dit jaar geen veulen... dus leef ik maar extra met jullie mee

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:21

*******************update**************************

Het alarm is zojuist afgegaan en bleef loeien
cyn is onderweg
of het is al geboren of kamillia is bezig
het gaat dus over kamillia !!!

ik helemaal blij das 1 zorg minder ook voor cyn die natuurlijk ook zwaar geschokt is over het veulen van joto en natuurlijk champie op knappen

nou ik weet niet hoe t nu met de wakkere bokkers is maar ik kan nu niet meer slapen :D :D :D :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:23

blijft wakker...... en weet dat ze dat hier eigenlijk niet mag melden...

Lotus83

MiSz_SaNdY schreef:
*******************update**************************

Het alarm is zojuist afgegaan en bleef loeien
cyn is onderweg
of het is al geboren of kamillia is bezig
het gaat dus over kamillia !!!

ik helemaal blij das 1 zorg minder ook voor cyn die natuurlijk ook zwaar geschokt is over het veulen van joto en natuurlijk champie op knappen

nou ik weet niet hoe t nu met de wakkere bokkers is maar ik kan nu niet meer slapen :D :D :D :D

Spannend!!!!!
Hopen dat alles goed gaat!!!!

Rhendera

oeh spannend!! Sterkte!! :D

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 01:24

Het is drie kwartier rijden voor haar toch?
Zo lang ga ik niet meer wakker blijven. Of denk je dat er eerder al een update kan komen? Dan blijf ik nog wel even xD

Ik hoop in ieder geval op een gezonde moeder en veulen!