Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:16

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:19

Oh zie dat het filmpje al 6 jaar oud is. Waarschijnlijk dus al wel eens gezien :+

20062017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:47

Goeie tip!
Ik heb geen problemen met halster maar denk dat dit wel werkt..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:47

nee nog nooit gezien, heel interessant, maar niet geschikt voor Cas.
Cas is niet bang nl, kan overal op zijn hoofd aanzitten, alleen halster heeft hij gewoon geen zin in :P
en tja, hij staat op de wei dus dan werkt dit ook al niet, maar ik maak mij er niet druk om, komt vanzelf wel weer

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:03

Hmm misschien is het wel handig dat openen boven in van halster? Hoe reageert Cas als je gelijk op zijn hoofd duikt met halster?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:38

schiet hij naar achteren.

kan hem overal aaien, ook aan zijn hoofd en oren zitten, hij vind het allemaal prima. Halster vind hij ook prima, maar als ik hem om wil doen dan denkt hij, bekijk het maar haha

Terwijl hij er nooit een probleem mee heeft gehad.
het is misgegaan nadat ze zijn ingeënt op de opfok, misschien dat daar iets niet helemaal goed is gegaan of hij nare associaties mee heeft.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:42

Dan lijkt het me juist handig zo'n methode? Zo gat hij vrijwillig in het halster ipv van dat je hem gaat dwingen.

Wel lastig hoor!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:01

nope werkt niet bij hem, omdat het geen angst is, hij heeft er gewoon letterlijk geen zin in.
Eigenwijze donder :P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:03

Haha oke ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:05

ach joh, komt vanzelf wel weer, maak mij er niet zo druk om.
Laat hem maar lekker nog spelen en opgroeien

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:54

Dat is zo.
Alleen had ik dat ook met mijn haflinger alleen was dat toen een drama.

Ik mis echt Jelske wel hoor.
Als ik jullie dan zo zie kletsen, ben ook dankbaar dat ik mijn shetlanders nog heb. Maar dat is toch anders.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:48

Ja dat geloof ik graag meis.
Ga je wel kijken voor een andere?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:55

Ik heb echt geen haast. Kwam van laatst super knap veulen tegen. Alleen iemand anders was eerder ze hebben wel gevraagd hoe ik er in stond. Maar ik heb ze gezegd dat ik niks overhaast wil beslissen.

Er komt vanzelf wel iets op mijn pad.
Geen haast, ik wil een nieuw maatje. Geen paardje kan Jelske vervangen. Ik zie het wel :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:10

De vervanging zal het nooit zijn.

En inderdaad het komt vanzelf op je pad.
Wil je echt een veulen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:14

Veulen/jaarling tweejarige mag ook.
Maar eigenlijk ben ik niet kieskeurig.

Het moet gewoon goed voelen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:18

Ja uiteraard

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:58

Ja, dat is idd het allerbelangrijkste , dat het goed voelt. Het moet natuurlijk slijten en dat zal nog wel even duren. Gelukkig heb je de shetjes ook nog, die leiden je wel een beetje af denk ik?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:14

rocymax schreef:
Ja, dat is idd het allerbelangrijkste , dat het goed voelt. Het moet natuurlijk slijten en dat zal nog wel even duren. Gelukkig heb je de shetjes ook nog, die leiden je wel een beetje af denk ik?

Jawel. Ben wel blij dat ik een verzorgstertje nu heb. Dan kunnen we samen stukjes wandelen en lekker borstelen. Dat is ook leuk! Maar ik heb niet echt de Klik met ze die ik had met Jelske en dat is gewoon jammer.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:26

Ja, dat is idd erg jammer :(:)

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:33

De mijne is momenteel echt een naarling
Gelukkig zie je inmiddels echt helemaal niks meer van haar hoofdwond!
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:55

Van links naar rechts
Sientje, Sterre, Amara en Floortje
Afbeelding

2017&2016 veulens en halgzusjes.
Afbeelding

T zijn ontplofte haar ballen. ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:12

Wat een schatjes zo Janine :D

Is helemaal geen naarling, knap juist Nynkeline

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:25

Even een flinke bijleespost, ik lees wel elke keer bij maar ik vergeet vaak te antwoorden. Ik merk ook dat ik het een beetje moeilijk vind in sommige situaties om te kiezen om mijn oprechte mening te geven of een beetje een blad voor de mond te nemen. Ik ga nu het eerste doen, maar als het als drammen overkomt, laat het alsjeblieft weten.

Janinevv: Nog sterkte met het verlies van Jelske, wat ontzettend jammer van zo'n kort leventje. Gelukkig vind je wat kracht in je Shetjes.
Ik las net dat je als er weer een paard komt je weer voor een jonkie wilt gaan. Mag ik vragen waarom de voorkeur voor een jonkie? Je moet uiteraard doen wat voor jou goed voelt. Maar mij valt het op dat je toch zowel met de Haflingers als met Jelske wel tegen vrij basis opvoedproblemen aanliep, die ook angst in jou naar boven haalde. Is het dan niet fijner voor zowel jou als het paard om een dier te nemen dat iets meer bevestigd is?

goeroe: Mooi aan de maat al zeg! Ze ziet er ook goed uit. Je merrie trouwens ook, die is al wat ouder toch?

Emita: Leuk dat je weer in Italie bent! Ga je nu speciaal voor je veulentje naar Italië of was dat al het plan voor vakantie oid? 1.30 is een mooi maatje toch? Ze heeft echt al zo'n westernpaard bilpartij :D
Ze is braaf zeg op het filmpje, netjes geconcentreerd. Is het in de showmanship gebruikelijk om met een hengstenketting te werken? Fijn dat de basisopvoeding zo te zien heel netjes bevestigd is.

namiro: die foto :') heb je ook nog foto's die de ego van je jaarling weer wat kunnen herstellen? :+

Nynkster: Ach Caia, aan de ene kant al best een joekel aan de andere kant vind ik het nog echt een baby hihi. Komt door haar koddige kopje denk ik. Ze kan fijn draven, lekker losgelaten!

Flux: Nog gefeliciteerd met Déjà! Ik vind het zo'n buffel, maar op de tweede foto is het opeens een ukje hihi.

pien: Ook al netjes aan de sportcoupe zo te zien :D Duidelijk een jaarling hihi. Ze kan al wel netjes opstellen zeg, braaf dier?

rocymax: Mooie foto zo van Lily tussen de volwassen paarden. Ze begint echt mooi op te knappen he? Vind haar er duidelijk gezonder uitzien dan toen je haar net had.
Bijten is hier heel snel afgeleerd, ik knijp vaak terug in de neus als een harde NEE niet werkt. Gewoon met een rustige beweging, niet dat ze bang worden en denken dat handen pijn betekenen. Even niet zo leuk, maar het voelt als terug bijten dus ze pikken het vaak dan wel snel op.

DonnavZ: Fijn dat de wond weer netjes aan het helen is.
Ik denk dat aan jezelf twijfelen niet zo veel nut heeft. Maar even kritisch naar je management kijken kan misschien geen kwaad. Zo in het topic lees ik dat je het beste met haar voor hebt en dat je je best doet. Echter lees ik als buitenstaander al vanaf het DBT dat eerst je merrie heel mager werd waardoor je eerder moest spenen, Floki is van de winter natuurlijk ziek geweest maar ook daarvoor vond ik haar er te schraal uitzien en dan staat ze voor een veulen ook nog best veel (alleen) op stal als ik het goed begrijp. 1 van die dingen los kan best pech zijn, maar zo aansluitend krijg ik toch het gevoel dat er in het management (voerbeleid, huisvesting) niet iets lekker zit en dat kan haar natuurlijk best belemmeren in haar groei en ontwikkeling. Het gras van de lente en zomer gaat wellicht een hoop goed maken, maar als het de winter daarop weer zo gaat als afgelopen winter loop je natuurlijk wel risico dat ze inderdaad achter gaat blijven qua groei en ontwikkeling.

Cintaria: Jeetje wat heftig om mee te maken, dat kost je een aantal jaar van je leven. Gelukkig is Ravi nog heel en heb jij kortdaad weten te handelen!

dido: hihi een heel volwassen hoofd op een puppy lichaam, wat schattig. Bijten heb ik bij rocymax dus ook al kort aangehaald, consequent wezen (en ook belonen als ze wel goed gedrag vertonen!) is het belangrijkste. Liefst al een NEE voordat ze bijten, dus als ze eraan denken. Mijn voorkeur ligt bij kort knijpen in de neus ipv een tik geven als er een grotere correctie nodig is, maar dat ligt ook aan jezelf.

nynkeline: Fijn dat de hoofdwond geen blijvend teken heeft opgeleverd! Een klein beetje in een groeifase, maar ze zijn al wel mooi in het vachtje zeg! En het blijft een leuk dier.

Hier gaat het zo zijn gangetje, we gaan Vu morgen afspenen. Ben heel benieuwd of ze de boel heel houden B-) , maar ga er wel vanuit. Ik ben gewoon op mijn werk, dus het is wel even spannend. Maar we hebben het fijn doorgesproken en heb vertrouwen in mijn stalbaas.
Verder eigenlijk heel tevreden met onze Vu. Laatst foto's gemaakt voor de bloesem, gewoon op de weg met auto's die voorbij kwamen en ze deed het prima. Het is een miepje, maar in de omgang gewoon echt al fijn. Mijn vriend kan haar ook zonder problemen halsteren, leiden en poetsen dus dat is leuk.
Twee bloesemfoto's:
Afbeelding
Afbeelding

Verder vindt ze zeiltjes echt het einde, zo af en toe bouw ik een stukje wei om tot speeltuin en dat vindt ze wel lachen (filmpje)

En een klein stukje gewandeld. Voor de komende tijd even de laatste keer, want normaal nemen we haar moeder mee maar dat kan nu dus even niet. Ze loopt wel altijd voorop, maar de aanwezigheid van een andere pony is wel fijn natuurlijk. Mijn pensioenado is geen goed voorbeeld buiten, dus ze mag zich nu gewoon even in de wei op het afspenen concentreren :+
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:33

Mooney, dankjewel.
Met Jelske had ik geen angst of iets, en dat ging super alleen de achterbeen angst moet ik nog overwinnen.. in tegenstelling met de haflingers maar die waren wild.. en dat ik ze gekocht heb was echt dom.. maar zeker een leer moment. Ik sta ook zeker open voor een wat ouder paardje hoor. Ligt er net aan wat er op mijn pad komt. Wat het paardje kent etc.

Alles op zijn tijd.

Wat een mooie bloesem fotos heb je daar :o

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:36

Bedankt. En inderdaad alles op z'n tijd, er komt vast op het juiste moment een passend paardje op je pad. Maar eerst even de boel laten bezinken en genieten van de Shetjes :j