Tweeling in aantocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Tweeling in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:28

Voorlopig houdt ze ze nog goed binnen, over 3 dagen is ze officieel uitgerekend, dus heeft ze wel mooi even een tweeling voldragen. En dan nog even gezond en wel die 2 op de wereld zetten.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:30

ja maar ze heeft het wel zwaar.. zag je dat filmpje van dr buik? wow.. die bewoog heftig..

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:32

Paintless schreef:
ja maar ze heeft het wel zwaar.. zag je dat filmpje van dr buik? wow.. die bewoog heftig..

Staat dat filmpje in dit topic? Ik ben wel benieuwd.

Voordat ik het hele topic door zit te bladeren.
:Y)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 22:08

Hallo lieve mensen

filmpje ik heb GEEN filmpje van Champie :? vandaag zijn beide dames op de wei geweest ze hebben allebij flinke (voor) weeën!
Champie gaat bij die weeën dus plat liggen en kreunen alsof ze gaat bevallen tja en dan ben ik er weer weg van! ik wil totaal geen risico lopen, beter een keer extra op en neer dan te weinig ;) hier de bloofde foto's van avndaag ven de dames zie het verschil van buik :D

EN ACH LIEVE MENSEN LUISTER EENS NAAR DE MOD, HET ZOU ECHT ZONDE ZIJN ALS DIT TOPIC OP SLOT MOET OMDAT JULLIE JE NIET AAN DE REGELS HOUDEN TOCH?? we hebben een HK topic en daar kan je alles zetten ;) en ik weet dat ik jullie steun allemaal heb :j dus reageer voortaan in het HK topic AUB dan kunnen we dit voor updates houden ;)

Afbeelding

Afbeelding

de uiers van Champie die altijd pas vol lopen na de bevalling!
Afbeelding

Vieze benen van de hars en dikke buik

Afbeelding

Klein buikje :?

Afbeelding

Afbeelding

dit is oa een teken dat de bevalling naderd

Afbeelding

de dames aan het overleggen waneer ze geen bevallen :D :D

Afbeelding

Kamilia dr uier.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door marialva op 17-02-10 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:19

Goh ze hebben allebei nog niet veel uier, maar idd gebeurt vaker dat die pas volloopt als het veulen eruit is.
Wel hele mooie dames met hele sexy zwangere buikjes

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:21

jij kent je merrie's het beste... dus houd ze maar goed in de gaten. want als een van onze merrie's met zo een uier staat, weet ik dat ik nog een weekje kan slapen

ik hoop zo voor je dat het snel komt, kan je eindelijk even echt an jezelf denken

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:47

apart, dat die uiers nog zo leeg zijn! :D heel veel succes vannacht, wie weet! ;)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:07

Bedankt voor de update! Leuk om weer foto's te zien :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:11

Goh, die hebben inderdaad bijna geen uier zeg. Mijn merries lopen echt stampvol, al een paar weken voordat ze gaan bevallen. Spannend hoor....

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:15

Wat een buik, zeg! Weet je wel zeker dat het er maar twee zijn? :o

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:18

pffff zo op ontploffen staan met zo weinig uier! :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:25

Ben heel benieuwd wanneer ze geboren worden.
Wel raar dat die uiers zo leeg zijn. Maarja ieder paard is anders.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:37

Martie schreef:
Wat een buik, zeg! Weet je wel zeker dat het er maar twee zijn? :o

Ik lees hier reacties van dat haar buik zo gigantisch is...
Ik kan s kijken of ik een foto van mijn merrie heb van toen ze drachtig was. Maar daar zou je dan verwachten dat ze er drie kreeg.
Die kan nog veel dikker worden van 1 veulen. :=
Moet ik er wel bij vertellen dat dat dan veel later in het seizoen was, met volop gras.

Elke dag groeien is er 1.. en vergroot de kans voor de veulens... maar maakt t uiteraard wel zwaarder voor de merrie en voor de ts....
Maar toch zit er niks anders op als afwachten

(hoop dat een reactie op haar buik hier wel hoort... )

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:03

Dan hadden die foto's ook in t hk topic geplaatst moeten worden toch? Je kunt op je klompen aanvoelen dat daar reacties op komen, ook al is het tegen de regels.

Ts, trek je nog? En beginnen de dames nu eindelijk concrete acties te ondernemen? ;)

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:44

Nou, die uiers zien er inderdaad nog leeg uit! Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat ze pas na de bevalling vollopen, maar ik heb zo het idee dat het nog wel een tijdje kan duren. Ik vind Champie trouwens ook niet overdreven zwaar om een tweeling in te hebben hoor. Mijn maiden merrie was zwaarder dan Champie hier op de foto.
Laat ons eigenlijk maar hopen dat ze de veulens nog wat inhoudt, hoe langer, hoe beter ze kunnen groeien! Natuurlijk wel lastig en vervelend voor jou...

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:30

die foto's horen hier wel hk topic is van iemand anders en niet van de ts gaat wel hierover en de foto's horen hier wel dit is kraamstal itp

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:34

o ja, tuurlijk. je hebt gelijk sandy. sorry

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:05

Aan het uier te zien zou ik zeggen,het komt nog niet,en eerlijk gezegt vind ik haar niet mega dik,mijn merrie moet in april maar is dikker als deze.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:52

Wel een beetje jammer dat iedereen nu over die uier begint, want ze geeft toch zelf duidelijk aan dat Champie altijd pas uier krijgt NA de bevalling.

Verder is ze behoorlijk dik en daar kunnen makkelijk 2 goed volgroeide veulens in zitten.

Net als bij een mens, is het bij paarden ook zo; de ene heeft meer vruchwater dan de ander.
En de ene komt 10 kilo aan voor een kleine baby, terwijl de ander vrijwel niets aan komt voor een bonk van een baby, dat wil dus niets zeggen!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:58

arijanne123 schreef:
Aan het uier te zien zou ik zeggen,het komt nog niet,en eerlijk gezegd vind ik haar niet mega dik,mijn merrie moet in april maar is dikker als deze.

Net als bij mensen kunnen paarden met meer/minder vruchtwater dragen. Net als sommige merries meer of minder vet reserves houden. Daarnaast heeft de TS meerdere malen verteld dat Champie pas een uier krijgt als ze bevallen is. Zo zijn er ook meer merries, net als dat er merries zijn die na 1x bevallen altijd een grote uier hebben tijdens de gehele dracht. Ik denk ook dat de TS wel weet wanneer ze haar eigen merrie heeft gedekt.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 18-02-10 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:59

niemand heeft ook gezegt dat er geen 2 in kunnen zitten,en het is niet jammer dat we over het uier beginnen maar logies,daar moet het van komen.en we mogen ook toch onze mening zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:00

Phoe...beste buikjes! Enne zoveel paarden zoveel verschillen, dus ja, t kán! :j Mijn merrie was drachtig, had een beetje uier, DA was die dag toevallig op stal en had nog gekeken, zei: "Dat duurt nog wel even!". Mooi niet...blij dat ik de camera had opgeladen, 8 uur later stond er een smurf naast! :j

Succes TS, zo te horen is t aanstaande!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:01

hier de echo het rode is het voorste veulen en het roze het acherliggende veulen ;)
de scan is gemaakt met 22 dagen dracht, en is het zeer moeilijk te zien het is dat de scan pas bestudeerd is met 7 maanden dracht nadat we 2 neusjes hadden gezien en de DA niet wist dat ik een foto van de monitor toen had gemaakt, de scan is door een plaats vervanger gemaakt en niet door mijn eigen DA.
Mijn eigen DA zag meteen op de scan van 22 dagen dat het er twee waren, maar pas met een dracht van 7 maanden toen was het dus al te laat :( anders had ik met 22 dagen ze beide weg laten halen ;)

Afbeelding

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:06

Leuk dat je de foto hebt!
Als je iets wil weten over tweelingen,mag je altijd vragen.
De mijne zijn gezond en hebben geen groei achterstand,maar het is wel een intensieve klus geweest!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:07

oh da's nog stommer, dat ie het wel direct zag op die scan.
nou dat zal ook de laatste keer geweest zijn dat jij een plaatsvervanger betrouwde. :D